Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg reiser med familien min på 2 voksne og 2 barn på 3 og 8 år til et all inclusive hotell på Rhodos. Hvor mye bør vi beregne i lommepenger? Vi regner med kanskje en liten dagstur, ellers blir vi på stedet og slapper av og koser oss i hotellets badeland, basseng og på strand.

Hva har dere brukt i lommepenger 1 uke på all inclusive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte oss is og litt godis på kvelden etter middag. Ellers brukte vi litt på shopping. Men det gikk ikke mye :) Vi var i Tyrkia og to små, så de brydde seg ikke noe om shopping.

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på hva all inclusive innebærer. Hvis det er fire- eller femstjernes hotell får man gjerne mer inkludert enn på trestjerneshotell. Da jeg bodde på femstjernes all inclusive-hotell i 2010 med mannen var absolutt alt inkludert. Baren var f.eks åpen 24 timer i døgnet. Der var alt av snacks og is inkludert. Tror det eneste vi brukte penger på var gifteringer, utflukter og fotografbilder.

Vi beregnet da en hundrelapp om dagen siden vi ikke trengte å bruke særlig mye penger, vi brukte dog mye mer enn det fordi vi fant ut av vi skulle kjøpe gifteringer og ta fotografbilder. Hadde vi ikke gjort disse tingene hadde vi brukt 100 kr dagen (ikke det en gang). Vi var der i tre uker.

I oktober var jeg alene på all inclusive, det var et fire+-hotell, og der var også svært mye inkludert. Men der var baren "kun" åpen til klokken 22:00 om kvelden, så ville man ha noe drikke etter dette så måtte man altså kjøpe dette selv. Brukte kanskje en 1000-lapp i løpet av 14 dager, da mest på godteri og snacks, samt en brus her og der.

Jeg kjenner folk som har vært på all inclusive-hotell, der hotellet har vært et trestjerneshotell, hvor f.eks baren hadde åpent til begrensede tider på døgnet, restauranten kanskje bare åpent til visse tider, og mindre utvalg. Da vi bodde på hotellet i 2010 så var det tre restauranter + bufféten, noe som gjorde at vi aldri trengte å spise andre steder (foruten en dag da vi var på utflukt), og det også gjorde jo at vi brukte lite penger. Bor man derimot på et hotell med lite eller dårlig utvalg vil man kanskje spise andre steder, og da går pengebruken opp. Det gjelder f.eks alkohol, noen steder er kanskje bare mineralvann inkludert. Jeg har derimot bare bodd steder hvor all alkohol er inkludert, og da har man sluppet å bruke penger på slike ting.

En annen ting er "småting" som solsenger, som faktisk kan være ganske dyrt. De hotellene jeg har bodd på har dette vært inkludert, men på hoteller med dårligere standard kan det hende at det ikke er inkludert. Da må man også ta det med i betrakningen.

Det er med andre ord mange faktorer som må tas med i beregningen, men jeg vil kanskje si et par hundre kroner hvis det meste faktisk er inkludert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri brukt noe penger utenom utflukter på slike turer.

Anonym poster: 6af7f098da0fd7e3e293fb72cb3fcba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...