Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal gå på Kilimanjaro i sommer, og lurer på om det er nødvendig med Malariatabeletter? Ser at myggen ikke finnes så høyt oppe uansett, men det er dagen før og etter bestignign av fjellet som utgjør en risiko. Er det noen som har erfaringer fra dette? Har hørt så mange kjipe bivirkninger ved bruk av malariatabeletter...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt noen bivirkninger av malariatabletter når jeg har brukt det.

Tror du må spørre legen om dette. Jeg har ikke vært på Kilimanjaro selv om jeg har bodd flere år i Afrika.

Anonym poster: 73d5d74949bec1fa1679bf73925780fe

Skrevet

Malarone er ganske greie å ta, mindre bivirkninger enn f.eks Lariam. Du burde høre med Reiseklinikken, de er eksperter på dette og gir gode råd.

Skrevet

Du trenger ikke å ta malariatabletter for å gå på Kilimanjaro, men dersom du skal på safari etterpå så må du ta, dvs du må da begynne dagen før du drar inn i Malariaområdet og i en uke etterpå (Malerone).

Dersom du kun kommer til flyplassen og overnatter i f.eks Maun og skal rett til gaten for fjellturen så vil jeg ikke tro at det er noen grunn til å starte på tablettene alt her.

Gled deg -Kilimanjaro er en fantastisk opplevelse. Hvilken rute skal du gå?

Skrevet

Det er anbefalt å ta malariatabletter, siden du også kommer til å befinne deg nederst på fjellet og i lavlandet før og etter. Malarone har få bivirkninger, som noen over her sa, så det er ingen grunn til å ta sjanser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...