AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Har nettopp blitt kjent med en mann som har to barn på 1 og 3 fra før, og han får bare fire timer samvær i mnd med oppsyn. Hvorfor det? Har virkelig mammaen så masse makt? Jeg spurte han, og han sa bare at eksen er en skikkelig bitch. Anonym poster: 7f15e3e5515b22750a109591ea5ecf12
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Antagelig er det en god grunn til dette uten at han vil ut med hvorfor. 9
org Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Ding-ding-ding! Varselklokkene mine ringer - kraftig! Noe er galt, så mye er helt sikkert. 12
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Fra http://www.barnefordelingssaker.no/index.php?site=default/772/773/814/789/792 : "Tilsyn vil være aktuelt ved mental sykdom, tidligere vold mot barnet eller andre alvorlige omstendigheter som har skapt sterk fremmedgjøring og til dels frykt mellom barnet og forelderen. Videre vil tilsyn kunne begrunnes ut fra hensyn til barnets sikkerhet. Ofte vil personer med mental sykdom eller voldshistorie klare seg godt over kort tid med barnet. Spørsmålet om barnets sikkerhet må vurderes utfra den kjensgjerning at sannsynligheten for abnormal fremferd overfor barnet, vil kunne øke ved samvær over lengre tid, som følge av at den ustabile forelder vanskeligere vil kunne styre impulser ved jevnlig ansvar og omsorg for et barn over lengre tid. Vurderingen om det skal være tilsyn og på hvilken måte tilsynet skal skje, vil også her skje utfra hva som er til barnets beste, jf. barneloven § 48.". Mer informasjon: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/otprp/20042005/otprp-nr-103-2004-2005-/5/4.html?id=401170 Anonym poster: c007ec265139159c6d1f5f7f6773a5b4 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 (beklager, manglet noe) forts.: "I henhold til barneloven § 43 tredje ledd kan det i avtale eller i dom settes vilkår for gjennomføringen av samværsretten. Bestemmelsen tar særlig sikte på vilkår om tilsyn. Samvær under tilsyn innebærer at en annen person er til stede, fordi det på grunn av samværsforelderens egenskaper ikke er ønskelig at han eller hun er alene med barnet, eller i en overgangsperiode hvis barnet ikke kjenner samværsforelderen særlig godt. Også andre typer vilkår kan settes i medhold av denne bestemmelsen, som er generell.". Anonym poster: c007ec265139159c6d1f5f7f6773a5b4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Har nettopp blitt kjent med en mann som har to barn på 1 og 3 fra før, og han får bare fire timer samvær i mnd med oppsyn. Hvorfor det? Har virkelig mammaen så masse makt? Jeg spurte han, og han sa bare at eksen er en skikkelig bitch. Anonym poster: 7f15e3e5515b22750a109591ea5ecf12 Ååååå du..... så eksen er en skikkelig bitch? Jeg skal love deg at en mann som bare får samvær under oppsyn, han får det minste han kan av samvær, og også under oppsy, er ikke fordi eksen er en bitch. Jeg kjenner en som mistet retten til å se barnet sitt fordi han tok dop, han går til urinprøver på legekontoret for å bevise at han ikke doper seg, og den strøk han på. For å få se dattera, ble det noen timer hver måned, med fullt oppsyn. Denne mannen var alkoholiker som nå og da tok kokain. Det skal mye til før tilsyn og minimum samvær settes inn, og det at de attpåtil har innsikt lite nok til å si "eksen er en bitch" får meg til å si deg en ting LØP OG SE DEG IKKE TILBAKE dersom dette er en romanse på gang. Anonym poster: c5d52a4df18b98596f68df8e0217f903 12
GammelKaktus Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Jeg har en privat avtale med min eks om at han ikke får treffe lillegutt uten at jeg er tilstede, dette er det mange grunner til, men en av grunnene er at han ikke alltid klarer å kontrollere temperamentet.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Han har adhd da, så er vel ikke så rart at han kanskje er ltit hissig av og til. Men vold er jo en annen sak Anonym poster: a1429a9a059a4cbc181af7197e99aaea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 han må nok være mer en litt hissig av og til for å bli dømt til samvær under tilsyn. Men du kan jo leve i dama er en bitch og han er uskyldig bobla helt til han føler seg trygg på deg og viser sitt sanne jeg Anonym poster: 8a31ab59c2f01fed2b527098f25bed9f 4
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Samvær med tilsyn kan kun igangsettes etter dom fra tingretten, og er ikke noe en "Bitchy" eks kan isenesette uten videre. Feil kan selvsagt skje under en rettssak også, men sannsynligheten for at det er "alle andre" det er noe feil med, er veldig liten.
Kontormus Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Enig med resten. Det skal mer til enn en vanskelig eks for å får samvær kun under tilsyn. Høres nifst ut, og hadde skremt vannet av meg også!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #12 Skrevet 1. mai 2013 Har selv et barn med en som kun har samvær under tilsyn. Dette pga flere år med psykisk vold, og derfor er frykten der for at han skal gjøre dette ovenfor vårt barn. Dette er noe fvk mente vi skulle gjøre, og vi har ikke vært i en rettsak enda. Har da en slektning av meg som er med på samværene. Det er nok ikke fordi eksen hans er bitch, så her ville jeg tatt bena fatt før det ble noe mer mellom dere. Min eks forteller også folk hvor bitch jeg er, men utelater selvsagt all frykten, truslene, ydmykelsen, voldtektene osv han utsatte meg for. Og ja, truslene har også vært mot/ift barnet vårt også. Håper du innehar såpass fornuft at du forstår at en far som kun får se barnet sitt under tilsyn, har et større problem enn en bitchy eks. Her fikk han valget, enten samvær under tilsyn, eller full rettsak. For jeg kommer aldri til og la en sånn person få uhemmet innflytelse på et uskyldig barn. Anonym poster: 6535ea079981426aa75b91cf1180718f 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #13 Skrevet 1. mai 2013 Når jeg leser slikt, så lurer jeg på hva min eks sier om meg. Jeg er nok også en skikkelig BITCH som tenker på barnets beste Mor har ikke slik makt at hun kan kreve samvær under oppsyn uten gode grunner. Hun kan selvfølgelig juge om vold, men det blir som regel fort gjennomskuet. Har ett råd til deg, TS. Ikke hør på sutrene fedre i slike sammenhenger. Anonym poster: fe0497fa06a415767158df80d57012be 3
MockingJay Skrevet 1. mai 2013 #14 Skrevet 1. mai 2013 Han har adhd da, så er vel ikke så rart at han kanskje er ltit hissig av og til. Men vold er jo en annen sak Anonym poster: a1429a9a059a4cbc181af7197e99aaea At han har adhd kan ikke forklare at han er hissig av og til. Har man adhd plages man med blant annet hyperaktiviteten og dårlig konsentrasjon,ikke at man har aggresjons/sinne problemer. Vist du synes han er hissig så har du bare ilagt ham et karaktertrekk. Det har null og gjøre med hans adhd. 1
Løvetanten Skrevet 1. mai 2013 #15 Skrevet 1. mai 2013 (endret) Kan godt hende at ex´en er en bitch, men han trenger ikke være god selv heller... Mest sannsynlig er han ikke det, for man har ikke samvær under tilsyn uten en forbasket god grunn. Pass deg for han. Jeg ville brutt av hele forholdet. En mann som man ikke engang kan stole på med hans egne barn er ikke en keeper. Endret 1. mai 2013 av Løvetanten 3
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mai 2013 #16 Skrevet 1. mai 2013 For meg ville det vært et kraftig varsel at han hadde barnet så lite og da under tilsyn. Det ville imidlertid vært et øredøvende alarmsignal at hans forklaring er at "ex'en er en bitch". Nå regner jeg med at alarmen har gått hos deg også og at det er derfor du skriver her. En fornuftig mann som erkjenner og arbeider med sine utfordringer kan sikkert gå med på en slik avtale om samvær frivillig uten rettssak. Men ville en slik person erklært at ex'en er en bitch? Dersom han er i dømt samvær under tilsyn kan jeg forstå utsagnet, men vitner det om en mann som forstår og erkjenner sine problemer? Denne mannen ville ikke jeg fått barn med og i min verden er det også slik at selv om man har gått fra hverandre og en har blitt behandlet dårlig så er ikke "ex'en er en bitch" noen annen forklaring på noe som helst enn at en ikke takler sine egne problemer. På noen områder var min ex ikke riktig klok, men en slik uttalelse uten videre forklaring forteller bare at jeg har uløste saker. Hvis jeg derimot sier at vi ikke passet sammen fordi vi hadde ulikt syn på X, Y og Z, da blir det noe annet. Jeg kan se for meg at AD/HD i noen ekstreme tilfeller kan føre til problemer som kan medføre at det å ta seg av et barn kan bli en stor utfordring. Jeg kan også se at en hevngjerrig ex kan benytte seg av noen billige poeng for å forsøke å hindre samvær. Jeg kan ikke forstå at en mann som blir utfordret av en hevngjerrig ex inngår en frivillig avtale om samvær under tilsyn, og jeg vil tro at en rettssak vil avdekke at kravet om samvær under tilsyn er urimelig. Så, denne kjæresten din, er han en mann eller en mus, eller kan det være at han har store utfordringer som han skjuler godt?
Celtic Heart Skrevet 1. mai 2013 #17 Skrevet 1. mai 2013 At han har adhd kan ikke forklare at han er hissig av og til. Har man adhd plages man med blant annet hyperaktiviteten og dårlig konsentrasjon,ikke at man har aggresjons/sinne problemer. Vist du synes han er hissig så har du bare ilagt ham et karaktertrekk. Det har null og gjøre med hans adhd. Atferdsforstyrrelser er veldig vanlig i sammenheng med ad/hd, ikke ikke-eksisterende som du skildrer her. Så mange som 50% av de med ad/hd har adferdsforstyrrelser og 10-15% har alvorlige adferdsforstyrrelser. http://www.nasjkomp.no/novus/upload/file/materiell/atferdsforstyrrelser2.pdf 1
MockingJay Skrevet 1. mai 2013 #18 Skrevet 1. mai 2013 Atferdsforstyrrelser er veldig vanlig i sammenheng med ad/hd, ikke ikke-eksisterende som du skildrer her. Så mange som 50% av de med ad/hd har adferdsforstyrrelser og 10-15% har alvorlige adferdsforstyrrelser. http://www.nasjkomp.no/novus/upload/file/materiell/atferdsforstyrrelser2.pdf Men det er da stadig ikke det faktum at han har adhd som gjør at han blir hissig. Ja, det finnes folk med adhd som også( i tillegg(!) ) til adhden har atferdsforstyrelser. Det betyr ikke at man kan beregne alle med adhd som personer med atferdsforstyrelser. Jeg synes det er viktig og skille på disse tingene. Et eksempel; Noen gravide får også symptomgivende bekkenløsning, men man sykemelder likevel ikke alle gravide. Man kan ikke hoppe til en konklusjon om bekkenløsning basert bare på det fakta at kvinnen er gravid. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #19 Skrevet 1. mai 2013 Min manns eks fikk en periode etter skilsmissen kun lov til å se barnet under tilsyn, etterhvert fikk hun vanlig samvær, fordi hun ifølge fagfolket var blitt "frisk". Men det har jo bare vært problemer og konflikter og hun involverer barnet i alt og det går klart utover barnet som har til tider vist store atferdsproblemer. Så nei, dette skjer ikke uten grunn eller fordi "eksen er en bitch".. Anonym poster: cc67be09e30d39f9aa0818cef2b4c632
Gjest Phoenix Skrevet 1. mai 2013 #20 Skrevet 1. mai 2013 Her hadde jeg snudd og gått på flekken. Varsellampene lyser helt vilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå