Gå til innhold

Redd for å kjøre bil!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ufattelig flaut siden jeg er gutt, og i min beste alder (slutten av 20-åra).

Det er ikke knyttet noen traumatisk opplevelse til bilkjøring, jeg er bare redd for det og ansvaret det fører med seg. Har til og med hatt lappen i 9 år snart. Men kjøreturene mine kan jeg telle på 2 hender.

Hva er det som er galt med meg, egentlig?

Vedder på at det ikke finnes ÈN eneste gutt som har den frykten. Alle gutter elsker jo å kjøre bil! Jeg derimot, får 180 i puls av bare tanken..

Og det er så frustrerende, siden man nesten MÅ ha bil der jeg bor, samt at ingen jenter ville noengang blitt sammen med en gutt de må kjøre rundt på..

DRITFLAUT!

Anonym poster: 12b72aa28fb3260b2684a7c2e4647c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min er redd for å kjøre bil. Han har ikke lappen. Jeg håper han kommer over det og blir istand til å kjøre. Men jeg har ikke problem med å være den som kjører :) Jenter vil helt sikkert bli sammen med deg selv om du ikke liker å kjøre bil! :)

Du kan jo ta timer på kjøreskole for å prøve å komme over frykten!

Skrevet

Veldig off topic, men du sier hele tiden "gutt" og ikke "mann" om deg selv. Kanskje det ligger noe i det? At du undervurderer deg, husk at du mest sannsynlig er temmelig voksen og tøff på andre områder! Hvis du benevner deg selv som en gutt så kanskje selvtillitten angående voksenting som kjøring osv går nedover deretter. Be dah man!!

• Liker 1
Gjest barista
Skrevet

Var du like redd den gang du tok lappen? Kanskje det vil hjelpe som Miller foreslo å ta kjøretimer, eller kjøre de første ganger på parkeringsplass eller andre steder uten trafikk..

Kjenner selv ei på 40, som nekter å ta lapper fordi hun er redd for å kjøre. Så veldig uvanlig er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Var du like redd den gang du tok lappen? Kanskje det vil hjelpe som Miller foreslo å ta kjøretimer, eller kjøre de første ganger på parkeringsplass eller andre steder uten trafikk..

Kjenner selv ei på 40, som nekter å ta lapper fordi hun er redd for å kjøre. Så veldig uvanlig er det ikke.

Var alltid veldig nervøs foran kjøretimer, men ikke oppkjøringa. Merkelig nok. Sist gang jeg kjørte, skalv jeg i en halvtime etter endt kjøretur.

Kunne tatt opp timer igjen, men føler det er så pinlig også..

Men ikke sammenlign damer med meg. Er noe annet å være mann og være redd for å kjøre bil. Det er ekstra pinlig og flaut.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper mot slik angst er å utsette seg fir det. Men du har jo kjørt veldig lite de siste 9 årene. Kan du trene et sted med lite trafikk de første par gangene. Det er ikke flaut å ta kjøretimer når du har kjørt så lite siden du tok lappen. Du trenger jo ikke si at du er redd, bare at du føler for en oppfriskning.

Anonym poster: 3016eeb02f1151f76bea111d1966564f

Skrevet

Jeg var også livredd, har hatt lappen i 10 år. Hadde ikke kjørt på 4 år nå før jeg tok noen oppfrisknings-kjøretimer. Man må ikke ta kjøretimer kun for å ta lappen... Å investere i å være en trygg sjåfør er jo også viktig, og hvis det hemmer deg slik du skriver så hadde jeg nå tatt 4-5 timer, kanskje det er nok for deg?

Uansett, jeg suser nå av gårde på 3 felts motorvei, det hadde jeg aldri gjort før. Greit, jeg beveger meg ikke inn i sentrum av storbyer og det kommer jeg nok aldri til å gjøre, men alt annet er greit.

Jo mer du kjører, jo mer trygg blir du på ansvaret også. Ikke rart du ikke tør hvis du aldri kjører.

Skrevet

Ufattelig flaut siden jeg er gutt, og i min beste alder (slutten av 20-åra).

Det er ikke knyttet noen traumatisk opplevelse til bilkjøring, jeg er bare redd for det og ansvaret det fører med seg. Har til og med hatt lappen i 9 år snart. Men kjøreturene mine kan jeg telle på 2 hender.

Hva er det som er galt med meg, egentlig?

Vedder på at det ikke finnes ÈN eneste gutt som har den frykten. Alle gutter elsker jo å kjøre bil! Jeg derimot, får 180 i puls av bare tanken..

Og det er så frustrerende, siden man nesten MÅ ha bil der jeg bor, samt at ingen jenter ville noengang blitt sammen med en gutt de må kjøre rundt på..

DRITFLAUT!

Det er ingenting galt med deg. Jeg har lappen, jeg kan kjøre og kjører, men jeg liker det ikke. Foretrekker å sykle, ta buss eller tog. Det er ikke bare på grunn av miljø, men rett og slett fordi jeg ikke liker å kjøre.

Men hvis du vil jobbe med problemet ditt, ta kjøretimer, kjør der hvor det ikke er mye trafikk og fotgjengere. Det er ikke pinlig i mine øyne og ingenting å skamme deg over. :) Jeg ville ikke hatt problem å være sammen med en gutt som ikke kan eller ikke vil kjøre. Det er nemlig ikke viktig i det hele tatt når jeg avgjør hvem jeg skal være sammen med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...