Hills Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Jeg syns det hadde vært kjempe greit å få til en tråd for oss som velger bryllup litt utenom det vanlige. Kanskje velger du en svart kjole fremfor en hvit? et spesielt tema som er utenom det vanlige? et spesielt sted vielsen skal finne sted? Noe som helst som gjør bryllupet ditt til noe litt utenom det vanlige Selv skal jeg gifte meg på toppen av glittertind, med påfølgende sellskap hjemme i hagen, med gjennomgående friluftlivstema. Har dere fortalt noen om bryllupsplanene deres enda? hvordan ble det tatt imot fra de dere har fortalt dette til?
Tallulah Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
CathFoto Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Bryllupet vårt i seg selv er vel ikke så utenom det vanlige, men vi har tatt noen valg for å gjøre bryllupet personlig og som gjør at de valgene nok skiller seg litt fra normen. - Brudgom skal ha mønstrete skjorte med opprullede ermer og vest, ikke dressjakke. - Vi skal begge ha spesiallagde Converse i stedet for pensko - Mennene skal ha "knapphullsblomst"laget av bl.a.gitarplekter - Det blir levende lys og LP-plater i stedet for blomsteroppsatser på bordene - Koksgrå duker til gjestebordene med gule servietter - Gule duker til kake- og gavebord - Kassetter som bordkort - Lemonade, og kakao med marshmellows som velkomstdrikk(+ kaffe og farris) - Snacksboller laget av LPer Men ellers er det vielse i kirken, middag og fest som gjelder. 2
Pingting Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Vanlig: - treretters middag - fest på et normalt selskapslokale - fri bar - alle de vanlige elementene er på plass (vielse, middag, kakebord, taler, dans etc.) - mørk dress-ish som kleskode. Så hverken superstivt eller helt hverdagslig Mer eller mindre utenom det vanlige: - vielse i en middelalderkjeller med viglser fra HEF - sen sermoni (15:30) Vi tar derfor bilder før sermonien slik at folk slipper å vente så lenge på middag - stilen blir en miks av viktoriansk/steampunk light/fri fantasi. Jeg skal ha skreddersydd, sjokoladebrunt korsett, jakke og skjørt i champagne, og brune boots (1800-talls-typen). - lite tradisjonell romantikk, klissklass og slikt. Ordene "evig" og "alltid" kommer neppe til å dukke opp et eneste sted. Satser på jordnært og koselig. - brudevals iført vernesko (noe vi bruker på jobb begge to. Vi er heller ingen super-dansere, kan like gjerne ha litt selvironi på det). Kan også hende at musikken vi tar første dansen til blir en Rammstein-låt som et par (musikalske) venner av oss har gjort om til valsetakt. - Øl! Masse god øl fra mikrobryggeri som alternativ til vin til maten, også skal vi få en drivende dyktig kompis til å brygge et eget bryllupsøl til oss - brudebuketten min skal være selvlagde papirroser - vurderer å bruke gamle bøker som del av borddekorasjonene. Men vet ikke om vi tør. Saus og drikkevarer i omløp og slikt. - masse annet småplukk. 8
Anglofil Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 (endret) Stjeler idéen til Pingting Vanlig: * Hvit stroppeløs kjole/sjakett for mannen * Fireretters middag * Fri bar * Live-musikk Uvanlig eller litt uvanlig: * Vielse ute, som ikke er så vanlig her i Norge mtp været. Det ble en nydelig vielse, og vi hadde strålende solskinn. * Vi ble viet borgerlig av Unitarforbundet. * Inngangsmarsjen ble spilt av trompetist, som også spilte solostykke og utgangsmarsj. * Kaken var spesiallaget til oss - sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant (ikke marsipankake) * Ingen spesiell bryllupsvals, vi vaiet til musikken, og de fleste joinet oss. * Relativt sen vielse (klokken 14:30) Fikk mye skryt i etterkant av bryllupet, at alt gikk slik på skinner. Men så var vi innmari heldige med været og hele rammen rundt. Mvh Yvonne Endret 30. april 2013 av Yvonne
CathFoto Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Vanlig: - treretters middag - fest på et normalt selskapslokale - fri bar - alle de vanlige elementene er på plass (vielse, middag, kakebord, taler, dans etc.) - mørk dress-ish som kleskode. Så hverken superstivt eller helt hverdagslig Mer eller mindre utenom det vanlige: - vielse i en middelalderkjeller med viglser fra HEF - sen sermoni (15:30) Vi tar derfor bilder før sermonien slik at folk slipper å vente så lenge på middag - stilen blir en miks av viktoriansk/steampunk light/fri fantasi. Jeg skal ha skreddersydd, sjokoladebrunt korsett, jakke og skjørt i champagne, og brune boots (1800-talls-typen). - lite tradisjonell romantikk, klissklass og slikt. Ordene "evig" og "alltid" kommer neppe til å dukke opp et eneste sted. Satser på jordnært og koselig. - brudevals iført vernesko (noe vi bruker på jobb begge to. Vi er heller ingen super-dansere, kan like gjerne ha litt selvironi på det). Kan også hende at musikken vi tar første dansen til blir en Rammstein-låt som et par (musikalske) venner av oss har gjort om til valsetakt. - Øl! Masse god øl fra mikrobryggeri som alternativ til vin til maten, også skal vi få en drivende dyktig kompis til å brygge et eget bryllupsøl til oss - brudebuketten min skal være selvlagde papirroser - vurderer å bruke gamle bøker som del av borddekorasjonene. Men vet ikke om vi tør. Saus og drikkevarer i omløp og slikt. - masse annet småplukk. Kjøp noen gamle bøker på loppis eller bruktbutikk så kan dere bruke de som dekor og ikke bekymre dere for saus. 1
Hills Skrevet 30. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2013 vanlig for meg er også den tradisjonelle med: -3-4 retters middag -svart dress og hvit brudekjole -dress og kjole på alle gjestene i bryllupet. -vielse i kirken med påfølgende feiring i ett lokale med liveband etc. -diamanter,glitter,silke og slik stæsj overalt. Her blir det: -Vielse på toppen av glittertind -feiring hjemme i hagen, med gjennomgående friluflivtema. -Folk skal kle seg etter vær og vind, og aldeles ikke i dress og kjole. Her snakker vi bergans fra topp til tå og turstøvler. -diverse "leker" for de som ønsker og være med på det -bordkort plassert i kongler -dekorasjoner med lys,iblandet ting fra naturen som pynt på bordene. -en stor lavvo i hagen som folk kan få lov å slappe av i om de ønsker dette. -forhåpentligvis helgrillet gris og litt andre alternativer for de som ønsker det. -ett stooort ark med vannbasert maling vedsidenav, så folk kan lage håndavtrykk på arket og skrive navnet sitt i "sin hånd", istedefor å signere en bryllupsbok. (såklart med både vann og såpe vedsidenav,slik at det blir vasket bort ) -musikk til bryllupsvalsen har vi ikke helt bestemt, men det blir etter all sannsynlighet noe utenom det vanlige det også. Rett og slett en dag som uten tvil representerer oss to
Pingting Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Kjøp noen gamle bøker på loppis eller bruktbutikk så kan dere bruke de som dekor og ikke bekymre dere for saus. ja, det blir nok til det. Mamma har noen knallfine bøker fra sent 1800-tall som vi kanskje kan få låne, men jeg vet ikke om vi har så lyst selv om vi får lov... Skummelt!
Pingting Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 (endret) Dobbelpost Endret 30. april 2013 av Pingting
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Nja, kanskje ja. :D Vi skal jo ha et Hagebryllup der ALT skal foregå på samme sted, og ute. Har ingen back-up plan å vil ikke ha det heller. - Vies av Unitarforbundet ute i gamle hagen til mormor. Blir intimt og nært. Kombinasjon av borgelig og kristen vielse. - Vielsen er lite vielse mye musikk med fiolin og piano. - Vi dropper oppstilt fotografering - Hagespill - Festen er i partytelt som for anledningen er pyntet til å stå i stil med mitt ønske om et skikkelig glamour-bryllup-i-hagen. - Kortreist mat med mye lokale råvarer og egne grill kokker. - Isbar som dessert - Pinjata istedet for bryllupskake - 4typer øl brygget av brudgommens kompiser. Men det som gjør vårt bryllup ekstra spesielt er at vi skal ha et bryllup der hele familien har bidratt med ønsker for dagen som blir tatt med, og at det blir en intim og personlig feiring for oss alle sammen. Jeg gleder meg hvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Elementer som ikke er helt A4 ved vårt bryllup: - Vielse i Barcelona - Sen vielse; kl.17 - Antrekk brudgom: brun dress - Middag på en middelalderborg - Tango istedenfor brudevals Er en del andre ting også, men vil ikke røpe alt her Anonym poster: 40e7a72da757bbdd86f9a8581af67e4d 1
Gjest Ciegus Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Åh, skulle ønske jeg var invitert i bryllupene til dere alle! 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Wow!! Så mange kule ideer. Vel vårt bryllup er ikke satt i sten ennå, og ingen har fridd..... Men vi har bestemt oss for å ha vielse på en strand og kjempegrillfest etterpå. ikke så spennende som alle dere sine fester da! Anonym poster: 263578955655d009ef6a2d8d9a2697ee 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Denne tar jeg som anonym. Det som muligens er annerledes/spesielt hos oss er: Vielse og fest forskjellige dager (heller ikke påfølgende dager) Inngangs- og utgangsmusikk er film-themes som vi har et sterkt forhold til, og som nok de aller fleste vil anse som veldig geeky Bruden går inn/opp hånd i hånd med brudepiken Bryllupskaken har superhelt-tema (!) uten å bli tacky Vi ønsker ikke sanger og taler under middagen, og holder heller ingen taler selv Vi kaster all skikk og bruk overbord hva angår bordplassering Anonym poster: f5e99784bb54ef6cc054f0c18643da75 1
CathFoto Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 Wow!! Så mange kule ideer. Vel vårt bryllup er ikke satt i sten ennå, og ingen har fridd..... Men vi har bestemt oss for å ha vielse på en strand og kjempegrillfest etterpå. ikke så spennende som alle dere sine fester da! Anonym poster: 263578955655d009ef6a2d8d9a2697ee Høres topp ut synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Vi skal ha utendørs vielse på toppen av en skiheis:) Vi, alle gjester og presten blir fraktet opp og ned med stolheis. På toppen her er det fantastisk utsikt. Krysser alt jeg har for fint vær denne dagen. Skal ha en "mer tradisjonell" fest etterpå, men helt A4 blir det nok ikke:) Anonym poster: 67337aef5fd3d6bf302961818b8dfbc3 1
Moderfavn Skrevet 1. mai 2013 #17 Skrevet 1. mai 2013 Vi har et formiddag/tidlig ettermidagsbryllup. Vi har fokus på at vi har en toåring og at det er invitert flere barn. Endel av borddekorasjonen er sjokolade, vi har lekekrok, og barnevennlige muffins i tillegg til kakene. Vielsen er allerede 11.30, og hele feiringen er over til leggetid kl.20. Første etappe av bryllupsreisa går naturligvis til Kristiansand dyrepark med overnatting hos Kaptein Sabeltann. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå