Gå til innhold

Er alle matbutikker stengt i morgen?

Fremhevede innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

Hva med de som pleier å ha søndagsåpent?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige matbutikker er stengt. Men de som vanligvis har søndagsåpent er åpne.

Anonym poster: e20bef1236d768bc16f39cee204a1e57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brustadbuer er stort sett åpne i morgen. 1. mai er bare en helligdag nå, at det tradisjonelt er en "arbeiderdag" er bare noe som stemmer i navnet nå.

Anonym poster: 0e5d388bab0db91b8bb7215af38129f5

• Liker 1
Skrevet

Brustadbuer er stort sett åpne i morgen. 1. mai er bare en helligdag nå, at det tradisjonelt er en "arbeiderdag" er bare noe som stemmer i navnet nå.

Nei, 1. mai er ikke er helligdag, men at det for mange bare er en fridag kan jeg være enig i.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Nei, 1. mai er ikke er helligdag, men at det for mange bare er en fridag kan jeg være enig i.

Sant, sant, beklager den. Offentlig høytidsdag, heter det vel!

Skrev egentlig "rød dag", skjønner du, men da hadde vel alle trodd jeg mente å rakke ned på venstresiden i stedet :)

Skrevet

Sant, sant, beklager den. Offentlig høytidsdag, heter det vel!

Skrev egentlig "rød dag", skjønner du, men da hadde vel alle trodd jeg mente å rakke ned på venstresiden i stedet :)

Garantert! :ler:

Var ikke meningen å være så pirkete, og at den er rød - både på den ene og den andre måten - er jeg i grunnen helt enig i.

Gjest Reza08
Skrevet

Bunnpris Hamar er åpen hver dag, hele året igjennom fra 7 til 23.

Skrevet

Bunnpris Hamar er åpen hver dag, hele året igjennom fra 7 til 23.

De har da ikke lov til å være åpne første juledag/første nyttårsdag? Eller har den regelen endret seg de siste årene også? :klo:

Gjest Reza08
Skrevet

De har da ikke lov til å være åpne første juledag/første nyttårsdag? Eller har den regelen endret seg de siste årene også? :klo:

Mulig tøylene har blitt noe friere etter som årene har gått. Men Bunnpris Hamar er en Brustadbu, så kan hende det er særskilte regler for de?

Skrevet

Mulig tøylene har blitt noe friere etter som årene har gått. Men Bunnpris Hamar er en Brustadbu, så kan hende det er særskilte regler for de?

Tja, det kan jo være. Jeg bare hadde inntrykk av at det skulle være "helligdagsfred" eller hva pokker de kaller det de to dagene, slik at alle døgnåpne bensinstasjoner og slikt noe også har en eller to dager i året de ikke har åpent. Men det er klart, det kan hende det er jeg som ikke har fått med meg en regelendring de siste årene.

Gjest Reza08
Skrevet

Tja, det kan jo være. Jeg bare hadde inntrykk av at det skulle være "helligdagsfred" eller hva pokker de kaller det de to dagene, slik at alle døgnåpne bensinstasjoner og slikt noe også har en eller to dager i året de ikke har åpent. Men det er klart, det kan hende det er jeg som ikke har fått med meg en regelendring de siste årene.

Jeg har også hørt dette. Men butikkene ellers har åpent en liten stund på nyttårsaften osv, så da mener jeg at f.eks Bunnpris Hamar og Statoil Kløfta har åpent som vanlig.

Skrevet

Er bare to år siden jeg sluttet på en døgnåpen bensinstasjon, og var der i en del år, og de hadde aldri stengt. Og da mener jeg aldri.

De fleste søndagsåpne butikker har nok åpent.

Skrevet

Jeg har også hørt dette. Men butikkene ellers har åpent en liten stund på nyttårsaften osv, så da mener jeg at f.eks Bunnpris Hamar og Statoil Kløfta har åpent som vanlig.

Nyttårsaften er en "vanlig" dag, jeg snakket om første nyttårsdag og første juledag :)

Aftener (påskeaften, pinseaften, julaften og nyttårsaften) er det vanlig å ha kortere åpningstid i butikk, for at folk skal komme seg hjem til middag. Det gjelder særlig julaften. Så de aller fleste butikker stenger før fire på aftener.

Skrevet

Min lokale Joker-butikk er åpen 08-24, og Mathallen er åpen 10-19.

Altså er i ikke alle stengt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...