Gå til innhold

Utredning aspergers

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kan ha aspergers, jeg kjenner meg igjen i så mye når jeg leser om det. Det hadde forklart veldig mye om jeg har det :P Jeg vil bli utredet, men vet ikke helt hvordan jeg går frem.. Jeg skal først dra til fastlegen, men hva skal jeg si der? Kan jeg be om å bli henvist til en nevropsykolog? Jeg har lest at det er de som kan aspergers best(?). Har lest om en i Oslo som utreder deg på en dag, det virker ganske greit. Kan jeg be om å bli henvist dit? Hvor lang ventetid må jeg regne med? :)

Anonym poster: 1d918684882beff8bd0adf20c1112211

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta nå bare kontakt med fastlegen din så henvises du til riktig instans. Si at du lurer på om du har Asperger. Ikke regn med å få diagnosen på en dag, da er du veldig optimistisk. Du kan holde på i et halvt år og vel så det. Hvor lang ventetid det er varierer fra sted til sted

Anonym poster: 4571cb79b7f42f7a7c87d062d27d197a

AnonymBruker
Skrevet

Ta nå bare kontakt med fastlegen din så henvises du til riktig instans. Si at du lurer på om du har Asperger. Ikke regn med å få diagnosen på en dag, da er du veldig optimistisk. Du kan holde på i et halvt år og vel så det. Hvor lang ventetid det er varierer fra sted til sted

Anonym poster: 4571cb79b7f42f7a7c87d062d27d197a

OK :) Et halvt år, det var lenge. Den nevropsykologen jeg mente har en nettside hvor det står:

De fleste som utredes hos meg, blir kalt inn til å starte mellom kl 9 og 10 om morgenen – og er ferdig utredet og har fått en tilbakemelding av resultatene før kl 16. Det kan gå fortere, og andre ganger må folk komme tilbake til en ny sesjon.

Anonym poster: 1d918684882beff8bd0adf20c1112211

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til fastlegen, og fikk innkalling litt over et år senere. Deretter tok det ca. 2 måneder (en god håndfull sesjoner på en time hver seg) før diagnosen var satt.

Anonym poster: 22c4a2610764d6ac7a988657ea0d778c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...