AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Har en visdomsjeksel som plager meg. Den er ikke kommet helt opp enda, så det ligger noe tannkjøtt over deler av den. For en uke siden knakk jeg av en liten bit av den, et lite hjørne. I går begynte jeg å få vondt i den. Men det gjør bare vondt om jeg pirker borti ene hjørnet av tanna, der den er delvis dekket av tannkjøtt. Da får jeg først en ekkel ilende følelse i tanna/tannkjøttet, før jeg etter et par sekunder får skikkelig vondt som varer i 15-20 sekunder... Noen som har opplevd lignende? Er ikke rød eller hoven. Skyller med corsodyl (?) tilfelle det er betennelse... Anonym poster: 8eea32b9443e87d93f0edf1354650ad0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Har en visdomsjeksel som plager meg. Den er ikke kommet helt opp enda, så det ligger noe tannkjøtt over deler av den. For en uke siden knakk jeg av en liten bit av den, et lite hjørne. I går begynte jeg å få vondt i den. Men det gjør bare vondt om jeg pirker borti ene hjørnet av tanna, der den er delvis dekket av tannkjøtt. Da får jeg først en ekkel ilende følelse i tanna/tannkjøttet, før jeg etter et par sekunder får skikkelig vondt som varer i 15-20 sekunder... Noen som har opplevd lignende? Er ikke rød eller hoven. Skyller med corsodyl (?) tilfelle det er betennelse... Anonym poster: 8eea32b9443e87d93f0edf1354650ad0 Ta turen til tannlege eller tannpleier, og ikke overdriv bruken av Corsodyl. Smerten kan komme av at tannen jobber seg gjennom tannkjøttet, mens isingen/ilingen kan komme av at deler av tannen nå er "blottlagt". Anonym poster: 04c2af84211f340d1d5bbbdb5f829dd2
Armitage Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Kan være et hull. Det skjer at deler av jekselen detter av om det er et hull der. Og hull kan lett oppstå der hvor tannkjøttet dekker tannen litt for da er det ikke så enkelt å gjøre det rent. Selv om man er flink med tannbørsten og munnskyll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå