Gå til innhold

MC-lappen 2013


Naos

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er jeg i gang med MC-lappen og ser etter andre å dele erfaringer med!

Jeg er en forholdsvis lav kvinne i midten av 30-årene som har lyst på en utfordring, og som benytter anledningen når mannen realiserer sin drøm om motorsykkel. Jeg orker rett og slett ikke å sitte bakpå, ei heller å være bremsen som vil bli hjemme.

Teorikurs er unnagjort og de to første dobbelttimene. Nå begynner jeg å få til både å gire opp og ned, stoppe, krypkjøring, start i sving, noe krappere svinger, osv. Jeg begynner etterhvert å mestre motorsykkelen litt mer.

Jeg har også hatt daglig gjennomgang av sykkel, som jeg skal fortsette å gjøre hver gang jeg har kjøretime.

Jeg selv har en formening om at det kommer til å bli bruk for en god del kjøretimer, det blir spennende å se hva jeg lander på.

Noen andre som er i gang eller tenker på å få seg MC-lappen i 2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den var jeg ferdig med i -92 :)

Har ett tips, om ikke kjørelæreren din allerede har gitt deg det: Kjør som om du er usynlig. At ingen ser deg! Forvent at bilen på innsiden av deg skifter felt uten å se seg for, og at bilen som står og skal ut på forkjørsveien du er på, ikke ser deg :)

Skal du kjøpe deg mc når du blir ferdig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, det er vel fort meg det går ut over å forvente for mye av andre trafikanter. Jeg regner med at jeg vil lese de andre i trafikkbildet noe bedre etterhvert.

Jeg har full tilgang på en BMW F650 og regner med at det blir sykkelen jeg bruker frem til jeg finner ut hva jeg vil ha selv. Så det blir ingen ny sykkel denne sesongen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen i 2007....

Ett annet godt tips er plassering i felt, om ikke lærerern har nevnt dette enno, så

kommer han til å terpe MYE på dette senere, dvs. å ligge inntil midtstripa ved

"rett frem kjøring" og hvordan du skal plassere deg i en sving.(slik at du kan gjøre

den minst mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ikke doble fartsgrenser på oppkjøring, da får du lov til å kjøre opp en gang til...

Til mitt forsvar så var det ei 30-sone :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...