Kira-delta Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 (endret) Sjekket to føflekker på morgenen i dag, og legen ville ta den ene med en gang. Ble kastet ut ganske umiddelbart da jeg egentlig ikke hadde dobbelttime, og fikk ingen informasjon utenom at stingene skulle fjernes om ti dager. Dette lurer jeg på: -skal jeg rense? -skal jeg bytte plaster og bruke plaster helt til de fjernes? -hvordan er det med soling? -noe spesielt jeg skal tenke på når det kommer til dusjing og bading, eventuelt trening? Er på trening nå, ca to timer siden jeg fjernet den og nå svir det ganske mye.. Endret 29. april 2013 av Kira-delta
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Du burde kanskje droppa treninga i dag, eller tatt det litt mer med ro på treninga i dag. Du trenger normalt sett ikke rense, bare passe på at du holder det sterilt. Om plasteret løsner skal du bytte det, gjerne med steril kompress (det er kanskje det du har nå). De første dagene skal du unngå at det kommer vann i såret, da bør du også være forsiktig med å svette for mye.. Anonym poster: 1a5745ac3c619d673f8977ff75bff7ff
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Jeg fikk beskjed om ikke å dusje på ihvertfall en uke. Eventuelt bruke plastfilm rundt såret. Anonym poster: 70d6b682e0b1d3a421707333630bc2df 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Sjekket to føflekker på morgenen i dag, og legen ville ta den ene med en gang. Ble kastet ut ganske umiddelbart da jeg egentlig ikke hadde dobbelttime, og fikk ingen informasjon utenom at stingene skulle fjernes om ti dager. Dette lurer jeg på: -skal jeg rense? -skal jeg bytte plaster og bruke plaster helt til de fjernes? -hvordan er det med soling? -noe spesielt jeg skal tenke på når det kommer til dusjing og bading, eventuelt trening? Er på trening nå, ca to timer siden jeg fjernet den og nå svir det ganske mye.. Jeg ville unngått trening i kanskje en uke. Det gjorde jeg, og da fikk såret tid til å gro. Hvis du trener mye og strekker området der du har fjernet den, tror jeg sannsynligheten for arr blir større. Jeg gikk med samme teip, men du kan sikkert bytte om du vil. Jeg dusjet hver dag, så jeg renset ikke såret på noen annen måte enn det. Jeg unngikk dessuten plagg som strammet der føflekken var fjernet i en uke, men det er ikke sikkert det er nødvendig. Håper det var til hjelp Anonym poster: 5d63cec76e8b45a7ac8735dd502e0a5d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jeg har også nettopp fjernet føflekk. Tok stingene i dag. Fikk beskjed om å bytte plaster hver dag og sørge for at det ble ordentlig tørt om jeg dusjet, Anonym poster: aeb7d79ccceaaee3cc27ae36b997514f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Jeg har også fjernet, jeg fikk vanntett plaster på - dette hadde jeg i 3 dager, satte på nytt vanntett plaster og byttet når det begynte å bli "løst" - tilsammen brukte jeg 5-6 plaster iløpet av de 3 ukene stingene satt i (vet det er lang tid å ha sting, men var det jeg fikk beskjed om fra legen). Såret var helt fint og tørt da jeg tok stingene. Etterpå brukte jeg tape i flere mnd. Trening ville jeg holdt meg unna, jeg brukte det som unnskyldning for å slippe å gjøre ting jeg ikke ville (da min føflekk som ble fjernet satt på et sted med veldig mye bev) Anonym poster: 20bf2300a9715005758f4e28729af78d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå