Gå til innhold

Headset til trening (for et lite hode med små ører)

Gjest Roskva

Anbefalte innlegg

Gjest Roskva

Som så mange andre liker også jeg å høre på musikk når jeg trener, men å finne et bra headset med god lyd er ikke bare bare har jeg funnet ut.

Jeg liker god bass og fyldig lyd.

Problemet er at jeg har svært små ører og ikke minst et lite hode!! Bruker jeg headset med bøyler er de som oftest for store, kjøper jeg små er lyden altfor dårlig (sansynligvis beregna på barn)

De man putter i øret faller ut etter noen sekund og jeg har så absolutt ikke tålmodighet til å fikle med de gjennom en hel treningsøkt.

Økonomisk er jeg heller ikke blant de heldige, så jeg har ikke råd til noe dyrt og fancy heller.

Så det jeg lurer på er om noen vet om noe som er rimlig, har bra lyd og passer til et lite hode med små ører?

Som aller helst ikke koster mer enn 500 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Roskva

Har prøvd slike som festes rundt øret, men selv de er for store for de små ørene mine. Frustrerende greier det der.

Slike med bøyler har jeg heller ikke den beste erfaringen med, dersom de faktisk passer, er det så vidt lyd i dem.

Jeg bør vel heller komme opp med et patent for små ører selv dersom jeg ikke finner noe brukbart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Har prøvd mye. Typiske sports varianter. De er det ofte dårlig lyd i og blir ødelagt etter en stund. Anbefaler Koss Porta Pro - det har fornuftig pris, bra lyd og livstidsgaranti. Denne er så bra at butikkene tar den ut av sortimentet sitt fordi de ikke selger så mye av andre produkter som blir ødelagt etter en stund. Da taper de penger. De sitter godt på hodet for alle :) Forbruket mitt på høretelefoner osv stoppet når jeg kjøpte koss. Forresten mest solgt i Norge. Bøylen kan justeres til å passe alle.

http://www.dinside.no/909923/koss-porta-pro-forsvinner-fra-elkjop-expert-og-lefdal

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd mye. Typiske sports varianter. De er det ofte dårlig lyd i og blir ødelagt etter en stund. Anbefaler Koss Porta Pro - det har fornuftig pris, bra lyd og livstidsgaranti. Denne er så bra at butikkene tar den ut av sortimentet sitt fordi de ikke selger så mye av andre produkter som blir ødelagt etter en stund. Da taper de penger. De sitter godt på hodet for alle :) Forbruket mitt på høretelefoner osv stoppet når jeg kjøpte koss. Forresten mest solgt i Norge. Bøylen kan justeres til å passe alle.

http://www.dinside.n...xpert-og-lefdal

Heh, jeg trodde de ble tatt ut av salg pga svakheten i overgangen til minijacken, jeg? Altså at de ble tatt ut fordi butikkene tapte penger på å stadig måtte gi ut nye produkter etter at kunder kom og reklamerte. Selv prøvde jeg 4 stk PortaPro på godt under et halvår... Men er enig i at komforen, lyden og passformen var god. Men hva hjalp vel det når de ikke tålte vanlig (forsiktig) bruk. Teipa til og med det siste paret med elektrikkerteip for at leddet skulle bli stivere. Men neida..

Følger spent med på om det kommer noen andre forslag. Jeg er helle ikke interessert i å betale 1500,- for et headset.

Anonym poster: a9df489b90b1e1aed56b7214d7079ce4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har normale ører, men små øreganger og må derfor ha små propper i ørene. Og de eneste jeg har klart å ha i ørene uten å frike ut, er iPhone sine orginale ørepropper. De holder seg som regel på plass hele løpeturen, men en og annen gang faller en ut :P

Så jeg selv leter etter noe, som sitter godt og som har små ørepropper og hvor ledningene ikke vaser seg i sammen.

Anonym poster: b7ec83aadebcb7fb72ff5846b27ef8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har normale ører, men små øreganger og må derfor ha små propper i ørene. Og de eneste jeg har klart å ha i ørene uten å frike ut, er iPhone sine orginale ørepropper. De holder seg som regel på plass hele løpeturen, men en og annen gang faller en ut :P

Så jeg selv leter etter noe, som sitter godt og som har små ørepropper og hvor ledningene ikke vaser seg i sammen.

Anonym poster: b7ec83aadebcb7fb72ff5846b27ef8a2

Jeg bruker ørepropper av denne typen, synes de sitter godt i øret (takler ikke harde ørepropper, får skikkelig vondt i øret etter noen minutter): http://www.ludostore.no/tt/?tt=10457_12_143648_&r=%2Felektronikk%2Flyd-og-bilde%2Fhodetelefoner%2Fmaxell-ec-mic-earphone-sort.html

Anonym poster: 136cda364aa1d60a2068add0f0decf64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg trodde de ble tatt ut av salg pga svakheten i overgangen til minijacken, jeg? Altså at de ble tatt ut fordi butikkene tapte penger på å stadig måtte gi ut nye produkter etter at kunder kom og reklamerte.

Anonym poster: a9df489b90b1e1aed56b7214d7079ce4

Jepp, det er nok helt riktig. Har man jobbet på et slikt sted slutter man å tro at Koss er god kvalitet...

Angående små ører er det en problemstilling jeg aldri har vært borti tidligere. Men in-ear-pluggene du har brukt, er du sikker på at du har hatt riktig størrelse? De skal sitte ganske godt om du har rett størrelse, mine holder seg som regel på plass gjennom hele treningsøkta. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvilken treningsform det er du driver med, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=123338 eller denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311155

De kommer med to sett ørepropper for at du skal kunne tilpasse selv i forhold til øregangene dine. Fungerer som støy-ørepropper, klem dem sammen, stikk dem i øret og vent til de eser ut igjen.

Koss har svært god lyd i ørepluggene på samme måte som i headsettene sine, og siden du setter dem inn i øregangen skal det ganske mye til å trekke dem ut.

Livstidsgaranti, mao blir de ødelagt kan du gå til nærmeste forhandler og bytte dem i en ny, kjøper du dem på komplett, sender du returskjema for å få ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Takk til både TinaT og Minya. Jeg fikk lyst å prøve både den ene Koss og denne fra Monster. Får prøve meg på Koss, siden den er mulig å få tak i nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...