AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Hei, For noen måneder siden var jeg i en sportsulykke som endte i avrevet korsbånd. Tidligere denne uken var jeg til kontroll hos en ortoped i forhold til om jeg måtte operere eller ikke. Kontrollen gikk forsåvidt greit, men jeg reagerte flere ganger på at han var småfrekk og litt ubehagelig. Fikk meg til å føle meg liten og som en tosk ettersom jeg sa at jeg helst ikke ville operere. Men til poenget med tråden; På slutten av timen satt han å dikterte journalnotatet mens jeg hørte på. Så sa han plutselig midt i en setning; "hvor høy er du?" 165cm. "Hvor tung er du?" 90kg. "Det er mye!" "Ja" pep det fra meg. Selvfølgelig vet jeg det... "Skal vi ta en sånn skrekk BMI-test?" "Trenger ikke det, jeg vet den er 32-33" sa jeg. (Jeg er sykepleier og vet godt at det er alt for mye). Så snudde han seg mot meg å sa "Hvordan i all verden har du latt deg bli så stor?" På dette tidspunktet hadde jeg helt ærlig mest lyst til å bare dø. "Jeg har bestandig vært stor. Men jeg har gått ned 15kg det siste 12 mnd." "Du er nok en av de som må trene hver dag resten av livet eller så kommer du til å eksplodere!" Han så kanskje at jeg ble lei meg og helt utafor, så han fortsatte å diktere i forhold til skaden min. Bilturen hjem husker jeg nesten ikke. Kjentes ut som jeg var i transe. Tårene trillet konstant og eneste jeg tenkte på var at jeg var stygg, feit og at jeg fortjente å dø. Kom hjem og la meg i sengen sammen med en sovende samboer og sov i 5timer uten å være trøtt. Når jeg våknet hadde jeg ikke energi til noe og var helt apatisk. Jeg har slitt med depresjon for to år siden, deriblant pga overvekten og dårlig selvtillit, og var ferdig i behandling i fjor vår. Kjente alle tegnene på når jeg hadde det som værst da komme tilbake. Nå har det snart gått en uke. Jeg sliter med å sove (derav innlegg nå kl 5 på natten), spiser nesten ingenting (ser for meg legen som sier at jeg vil eksplodere), og føler meg verdiløs. Har noen av dere tips til hvordan jeg skal takle dette? Jeg vet at han hadde jo rett, men ble så lei meg av måten han sa det på. I tillegg å få dette servert av en jeg aldri før har møtt og som ikke kjenner min bakgrunnshistorie. Føler virkelig at jeg ikke fortjener å leve Beklager at det ble langt! Anonym poster: dc26cdeca25f13494e7754cdb1f6422c Anonym poster: dc26cdeca25f13494e7754cdb1f6422c
*Pixie* Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 For en forferdelig slem lege! Jeg forstår godt at du reagerte på det. Har du mulighet for å bytte lege, så ville jeg gjort det. Håper virkelig du slipper å treffe han noen sinne igjen. Du har klart å gå ned 15 kilo, det er noe du kan være stolt av! Klem til deg 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Var det ordrett det han sa? At du ville eksplodere om du ikke trente hver dag resten av ditt liv? Jøss, det var virkelig veldig ufølsomt og frekk sagt. Du burde klage, eller gi en tilbakemelding om hva du synes om hans oppførsel direkte til han eller til hans kontor. Ikke alle egner seg som leger, det er helt tydelig! Var han ung? Det var nok hans måte å fortelle deg at han synes du burde gå ned i vekt for ditt eget beste. Men jøss virket som det manglet noen sosiale antenner der ja! Anonym poster: d6626678dc1a9bcff5fde5237d237bb1 2
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Tusen takk for gode ord! Det var ordrett det han sa ja. Husker det klart og tydelig... :/ Jeg vet jo at han har et poeng, men det var vel litt unødvendig å si det slik? Jeg skal tilbake til han i juli for en ny kontroll, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det beste hadde vel vært å møte opp til timen å fortelle han hvordan jeg reagerte på måten han sa det på, men jeg vet ikke helt om jeg klarer å gjøre det uten å begynne å gråte. Spør jeg om å få kontroll hos en annen lege får han derimot aldri vite hvordan jeg følte meg etter det han sa. Huff, vanskelig det her syns jeg... Hilsen TS
pantora Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Du overreagerer overhode ikke... Fyttikatta for en drittsekk. Kanskje har han et poeng, men å snakke til noen på den måten har ingen noen rett til!! Bytt lege? Stor klem til deg!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Jeg ville sendt inn en klage på han, for slik oppførsel skal ikke kunne aksepteres. Og deretter ville jeg ha bytta lege. Anonym poster: 3056cc9edc83ce703007520a65ab0ad0
Gjest Sunheart Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Stakkars deg! Jeg ville ha byttet fastlege, det der var respektløst!! Klem til deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå