Gå til innhold

Ensom

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg har de siste månedene følt meg så utrolig ensom og trist. Som at det er et stort tomrom inni meg, noe som mangler. Det eneste jeg ønsker er at noen skal holde rundt meg, trøste meg, si at alt blir bra. Kroppen og hodet skriker etter omsorg og nærhet. Det er flere ganger at jeg nesten har spurt kollegaer om å få en klem, men jeg er alt for pysete, er redd for hva de vil tenke om meg, og hva om de hadde sagt nei? Er slitsomt å ha det slik, og begynner å bli litt desperat... Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du opplevd noe som er vanskelig eller tungt i det siste?

Gjest Anonym
Skrevet

TS

Ingen spesielle hendelser, men syns alt er tungt for tiden...

AnonymBruker
Skrevet

TS

Ingen spesielle hendelser, men syns alt er tungt for tiden...

Det er sikkert en grunn som du ikke ser selv. Psykisk eller fysisk. Kanskje du er sliten, har noe liggende som du ikke har bearbeidet, mangler noen næringsstoffer eller er syk? Jeg aner ikke, men når kroppen oppfører seg unormalt og det vedvarer ville jeg gått til fastlegen.

Er du sosial i hverdagen da? Venner? Bortsett fra en lang god klem, hva har du lyst til å gjøre?

Husk å være snill med deg selv! :-)

Anonym poster: b8c8f8acc8ee1f0b20b41e93ec9fea6e

Skrevet

Ts

Jeg er ikke særlig sosial utover jobb og studier, men føler at jeg ikke har overskudd til det heller. En god klem er faktisk det jeg trenger mest akkurat nå, og blir bare mer og mer desperat. Det er sikkert andre ting enn klem og nærhet jeg trenger og, men behovet for at noen bryr seg er så dominerende.

Gjest Thymus
Skrevet

En god klem kan gjøre underverker! Hvor godt kjenner du de du jobber/studerer med? Om det er noen du snakker med daglig, ville jeg rett og slett spurt om en klem! Evt om de ser at du er litt nedfor så kan du si at du har veldig lyst på en klem, enkelt og greit! Er selvsagt ikke alle som ville tatt hintet, men de fleste ville vel det? Jeg hadde bare blitt glad om noen ba meg om en klem!

Om dette er noe som vedvarer, så bør du jo ærlig talt snakke med fastlegen din, da. En klem kan dessverre ikke løse alt, men de er gode på veien!

Elektronisk, stor og GOD klem fra meg!

Skrevet

Dere er virkelig søte alle sammen!

Er nok flere av de jeg jobber med jeg kunne spurt om å få en klem av, men jeg syns det er "skummelt" å skulle spørre om noe slikt. Er redd for hva de skal syns om meg, eller si videre til andre... Vet det er irrasjonelle tanker, men de hindrer meg ihvertfall.

Skrevet

TS

Andre som har det på samme måte som meg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lignende opplevelse som deg. I de siste månedene har jeg opplevd å bli mer nedenfor og føler meg mer ensom enn noen gang. Er arbeidsledig, ung (bare 19 år) og har ikke mange venner. Føler helle rikke at familie er der for meg når jeg trenger det mest.

Det jeg syntes du burde gjøre er følgende:

Hvis du har en kollega som du kjenner ganske godt, kan du spørre henne/han om råd til noe som er llitt personlig. Det er i slike situasjoner jeg anser som greie å få/¨å gi klemmer. :) Du kan gi en klem som takk for rådet!

Anonym poster: 3b1533c0da6ce1aa67c6f562eeb581be

Skrevet

TS

Takk for råd AnonymBruker, men å spørre en kollega om et personlig råd ville nok, for meg, vært enda skumlere enn å be om en klem. Hadde jeg bare ikke vært så pysete og redd for hva andre mener om meg, så hadde det ikke vært noe problem...

AnonymBruker
Skrevet

Anonym poster: 75a5c9c201084ca934d0399c88abfe1b

Skrevet

Det trenger ikke være så personlig , spør hvor du har kjøpt de skoene fra eller bare si så godt å se deg til den kollegaen du liker best" og gi en GOD KLEM" man sier ikke nei takk til sånt "alle liker en god klem:-)" <hvis du er jente så , spør å få klem av gutter. de elsker å få klemmer av jenter:-) Spør hvordan " fikser man det her , kan du hjelpe meg med det her:"? og gi en klem som takk for hjelpen ;-) funker bra for meg ^^

Gjest Gjest
Skrevet

TS

Jeg "stjal" en klem i dag, gjorde godt i omlag ti sekunder, så var alt jeg tenkte på at jeg ville ha en til. Så tror jeg konkluderer med at det er bedre med ingen klemmer. Behovet for nærhet og klemmer forsvinner ikke uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...