AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Håret mitt tåler virkelig ikke hårkurer, varmebekyttende eller leave in. Har prøvd "alt" på markedet(frisør), men det meste blir for tungt, da jeg har tynt, nordisk hår. Det blir sååå fort fett, og bruker jeg produkter(og jo, det skal være lette produkter for mitt hår) blir det enda verre!! Mulig jeg vasker det for ofte. Før jeg kom i puberteten kunne jeg gå leeenge uten å vaske håret, og håret ble finere for hver dag som gikk, uten vask! Nå er det kun fint umiddelbart etter vask, og etter en dag MÅ det vaskes igjen. Har prøvd å gå 2-3 dager uten i en lengre periode, men det blir ikke bedre og jeg kan ikke vise meg ute med det. Det hender jeg bruker tørrshampoo, men jeg foretrekker følelsen av heeelt rent, nyvasket hår. Derfor lurer jeg på hvordan renseshampoo er? Er det for hardt for håret/hodebunnen til å brukes daglig, i og med at det skal fjerne alt som er av olje og stylingrester? Anonym poster: 06b0db19cad885daaedb3b2a9c34e8cb
Gjest Olseen91 Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Jeg bruker renseshampo daglig, pga fett hår Ikke noe problem. Eller, jeg bruker shampo for farget hår innimellom da, pga at renseshampo tar så mye farge over tid Men om du merker at hodebunnen blir tørr eller noe, så kan du jo bare bruke en annen i noen dager
Madison_00 Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Renseshampo er jo ment for å strippe håret av alle oljer, produktrester som har bygget seg opp over tid etc. Jeg ville ikke brukt dette som en daglig shampoo, det sliter ganske bra på håret, for å si det sånn. Du må også huske på at hodebunnen produserer disse oljene for en grunn. Om du hver eneste dag fjerner disse oljene vil hodebunnen bare produsere enda mer av dem. Det du driver med nå er jo ganske ironisk - ødelegger håretog hodebunnens naturlige balanse, og tilsetter unaturlig skvip for å gjøre opp. For de aller fleste er det kun å vaske håret skjeldnere som vil hjelpe. Det vil ta tid før hodebunnen tilpasser seg de nye forholdene, og reduserer produksjonen av olje, så det kan bli en kjip tilvenningsperiode. Trenger du virkelig å bruke hårprodukter i håret ditt? Ev. hvorfor? Kunne du droppet dette noen ganger i uken, og latt håret hvile for et par dager, feks. i helgen eller noe? Hvis du ikke har produkter i håret kan du også bare skylle håret i vann neste gang du dusjer, (og bruke balsam kun i lengdene, ikke i hodebunnen) noe som er langt bedre enn å bruke shampoo hver gang. Da jeg var yngre vasket jeg håret hver dag. Hadde fett hår på kun et par dager. Nå vaksker jeg håret vanligvis 2 eller ev. 3 ganer i uken hvis det er noe spesiellt, og jeg kan fint gå 4-5 dager uten at det blir fett Bruker også soduim, sulfat og paraben fri shampoo. Du trenger ikke gå fra å vaske håret daglig, til 3 ggr. i uken med en gang. Begynn med å kutte ned 1 dag, og ta det derfra. Vask aldri håret om du ikke absolutt må.
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Jeg har tynt og fint nordisk hår også. Når jeg vasker jeg det bruker jeg shampo som bevarer fargen. Jeg bruker også balsam i tuppene. En gang i mellom bruker jeg kur og en gang i mellom bruker jeg sånn sak for irritert hodebunn. Når jeg vasker det bruker jeg skum for volum og føner det. Men en god klipp holder det å gjøre dette denne ene gangen før jeg vasker det igjen. Unntatt litt spray som jeg bruker akkurat foran for å holde håret borte fra ansiktet. Jeg vasker håret to til tre ganger i uken og nå når jeg ikke lenger har balsam i hodebunnen så blir det ikke heller så fett. Og tro meg, det pleie å ligge i fettede skiller flatt inn mot hodebunnen. Jeg anbefaler sterkt å gå ned til hårvask maksimum annenhver dag og kun ha balsam i tuppene. Jeg anbefaler også en god klipp hos frisør og god instruksjon fra frisøren i hvordan style det. Jeg har striper i mitt hår som har en tendens til å gjøre tuppene meget slitte. Etter at jeg er påpasselig med å ha rikelig med balsam i tuppene er også dette problemet løst.
BrudenMarthe Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jeg vil gjerne anbefale deg en shampo. Mitt problem var fett og livløst hår. Jeg tålte ingenting, akkurat som deg - håret mitt ble jo fett på null komma null! Hvis du går innom KICKS, så har de en shampo som heter AUSSIE AUSSOME VOLUME SHAMPOO. Den er fantastisk! Prøv den, og se hva du syntes. Nå kan jeg bruke både det ene og det andre i håret uten at det blir fett
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 slutt å vask håret hver dag, så blir det nok bedre det blir kanskje fett etterhvert, men etterhvert blir det bedre. jeg dusjet så og si hver dag før, men nå kan jeg lett gå nesten en uke uten å vaske det Anonym poster: 6530e27700b260094d5b611eb7cafa8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå