Gå til innhold

Er russebusser kun et oslofenomen?

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Jeg kom til å tenke på at jeg aldri har hørt om disse kjempedyre russebussene andre steder enn i Oslo.

Eller har de dem andre steder i landet også?

Endret av Violetta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Russebusser og russebiler finnes her på vestlandet også, men det er kanskje bare "blærumsrussen" som har råd til de dyreste bussene. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er en Oslo-greie og det er litt merkelig.

Anonym poster: 11d957555cc363e5364649dd1f8460ab

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Russebusser og russebiler finnes her på vestlandet også, men det er kanskje bare "blærumsrussen" som har råd til de dyreste bussene. ;)

Ja russebiler vet jeg finnes over alt, men ikke disse dyre russebussene.

Hvem kjører dem forresten, man må vel ha bussertifikat?

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Ja russebiler vet jeg finnes over alt, men ikke disse dyre russebussene.

Hvem kjører dem forresten, man må vel ha bussertifikat?

De leier sjåfør, for det meste.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ikke nok med at de har digre og dyre busser, men de har digre rigger med scene og DJ også nå. Dyreste riggen i Oslo koster over millionen. Og dette i tillegg til buss.... merkelig prioritering.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig i Nord-Norge, nei.

Synes at det er merkelig å bruke så mye penger på en buss som brukes i to-tre uker.

Anonym poster: 25c42c97f7d696e8e92879e5e5f57a96

• Liker 5
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg er jammen glad dette ikke er vanlig her hvor jeg bor i hvert fall.

• Liker 4
Skrevet

Det er ingen prangende russebusser her (midt-norge), men en del russebiler, det vil si kassebiler som er farget rød eller blå. Jeg har vel egentlig aldri sett en russebuss på ordentlig, så tror nok det er mer vanlig "sørpå".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel mest å gjøre med at man gjerne er en stor ring med venner og bekjente som har mulighet til å legge kroner i buss og leie sjåfør.

På det glade sørlandet så har vi gjerne russebiler eller russevan, der jeg kommer fra er det bare 10000 innbyggere og det sier seg selv at hva skal man med en buss som kan huse alle russ? da er litt av moroa over.

Oslo har det vel mest pga antall elever, økonomi og flere muligheter.

Anonym poster: b08c1b0acdf660b29a610d2c06b4ee92

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Ikke vanlig med busser i Trondheim hvert fall. Men vi hadde russefrakker da :P

Det har jeg ikke sett andre steder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har begynt å komme flere russebusser på vestlandet. Fryktelig at det skal spre seg! Ungdomen har så mye annet de burde spare penger til.

Anonym poster: f5db15c8c0aae6e92178b2db01b395d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Russebussfenomenet har spredd seg til andre steder på Østlandet nå. I byen jeg bor er det flere som tar seg råd til busser nå. Jeg kjenner en som stiller opp som russebussjåfør her og han får flere tilbud hvert eneste år.

Det var ikke sånn for ti år siden da jeg var russ.

Anonym poster: 83579328a78e63c651fc65ab311bbf6e

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Dere skal være glade dere slipper. Det er noen satans anlegg de har på disse bussene også. Og mye crappy musikk. Så det blir lite nattesøvn på oss i Oslo Vest :P

AnonymBruker
Skrevet

Dere skal være glade dere slipper. Det er noen satans anlegg de har på disse bussene også. Og mye crappy musikk. Så det blir lite nattesøvn på oss i Oslo Vest :P

Her kjører russevarebilene med høytalere på taket også. Kommer mye futt fra de små pakkene.. Usj, hater russetiden.

Anonym poster: f5db15c8c0aae6e92178b2db01b395d6

Skrevet

Ikke vanlig med busser i Trondheim hvert fall. Men vi hadde russefrakker da :P

Det har jeg ikke sett andre steder.

Synes det er synd at det er så lite av russefrakker nå! Syntes det var så stas når jeg var liten, å se hva russen hadde malt/tegnet bakpå. Og det var veldig kjekt å bruke det selv også, frakken fikk verste støyten slik at buksa og genser holdt seg noenlunde rene, god plass å skrive hilsener på og gøy å planlegge hva man skal male på :) Man kjente jo hverandre igjen på mils avstand og med ølbriller på, på grunn av individuelle frakker ;)

• Liker 1
Gjest kimhan92
Skrevet

Er masse svære russebusser i tønsberg og horten området .

Skrevet

Det er utrolig mange russebusser i Bærum også. Just saying! :plystre:

Skrevet

Det er utrolig mange russebusser i Bærum også. Just saying! :plystre:

Vi på "andre kanter av landet" tenker som regel på Bærum som en slags del av Oslo. :) Men ja, russebusser er som regel et osloområdet-fenomen, her i Bergen finnes det selvsagt et par russebusser, men er snakk om et fåtall. På skolen jeg gikk på hadde ingen russebuss, og det var bare en russevan. Vi andre... tok vanlig buss rundt om kring.

AnonymBruker
Skrevet

Vi på "andre kanter av landet" tenker som regel på Bærum som en slags del av Oslo. :)

Men det er faktisk i forskjellige fylker ;)

I Follo har har det begynt å komme noen få busser de siste årene har jeg merket. For 10 år siden når jeg var russ var det ingen.

Anonym poster: 7c187057c9fb2f638cdf5ef7dc360cb7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...