Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med din husvert som sier at du skal la det gli forbi i stillhet denne gangen. Men skjer det nye episoder så snakk med husverten om det slik at de vet at det foregår. Det kan jo være at husverten har egne problemer med henne (ofte er det det når noen ikke eier folkeskikk).

Og nei, du skal ikke kjøre rundt på folk gratis. Det er selvfølgelig hvem som helst sitt valg om de ønsker å sitte på når de må betale men det er absolutt ingen grunn til at du skal sponse andres liv med dine midler.

Når det gjelder dine venner og deres manglende vilje til å blande seg eller ta side: her er nok tanken fra dem at enhver sak har to sider, og hvordan kan de vite at din side er rett og trollet sin side er feil? Erfaring - den vil de etterhvert få selv. Respekter deres valg om dette, det som skjer da er at du blir den som ikke snakker om saken, mens trollet ikke får oppmerksomhet for sitt syn lenger. Verken du eller dine medstudenter bør vie dette noe mer oppmerksomhet.

Dersom dette eskalerer ytterligere regner jeg med at all sympati vil ligge hos deg så fremt du har latt saken i fred i mellomtiden.

Takk for tips. Jeg vet hvor jeg har veninnen min nå og det gir meg mer ro til å legge det bak meg og stole på venninnen min, selv om jeg er litt skuffet. Jeg hadde ikke tenkt på denne saken på et par uker, før den dritten stod utenfor døra mi. Så jeg lurer litt på hva poenget til naboen er med å skrive det? VIL hun at jeg skal gå til hun og starte en krangel? Vil hun ha oppmerksomhet? Eller er det en trussel? Er ikke så farlig å skrive det der, men synes det sier en del om sinnstilstanden hennes. Og at hun tok seg veldig nær av at jeg sa fra, akkurat det er litt skummelt for det er mange syke folk der ute og man vet ikke nødvendigvis hva som skjer videre. Merker et sterkt behov for å beskytte datra mi, derfor er jeg ekstra på vakt. Vil ikke gamble med det. Er greit at jeg kan ta det opp her istedet for å snakke med de andre om det som ikke er så gunstig nå hehe.

Anonym poster: b2e8b19722699e3f9340e70d403b59d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Jeg vet hvor jeg har veninnen min nå og det gir meg mer ro til å legge det bak meg og stole på venninnen min, selv om jeg er litt skuffet. Jeg hadde ikke tenkt på denne saken på et par uker, før den dritten stod utenfor døra mi. Så jeg lurer litt på hva poenget til naboen er med å skrive det? VIL hun at jeg skal gå til hun og starte en krangel? Vil hun ha oppmerksomhet? Eller er det en trussel? Er ikke så farlig å skrive det der, men synes det sier en del om sinnstilstanden hennes. Og at hun tok seg veldig nær av at jeg sa fra, akkurat det er litt skummelt for det er mange syke folk der ute og man vet ikke nødvendigvis hva som skjer videre. Merker et sterkt behov for å beskytte datra mi, derfor er jeg ekstra på vakt. Vil ikke gamble med det. Er greit at jeg kan ta det opp her istedet for å snakke med de andre om det som ikke er så gunstig nå hehe.

Veldig enig med Blondie65 her, hør på hennes gode råd. Jeg tror hun ønske oppmerksomhet fra deg, hun tålte nok dårlig at du bare lot saken ligge. Hun er drama queen og liker å krangle. Bare la det ligg helt og lat som ingenting. Når du møter henne så hilser du høflig, men ikke mer enn det.

Når det gjelder de felles vennene så ville jeg forklart alt inkludert "fuck you" meldingen til den du stoler mest på (det var en felles venninne du kom godt overens med?) men bedt henne om å ikke si det videre til de andre. Greit nok at de ikke ønsker å gå imellom, men normale folk skjønner at dette er noe du reagerer på.

Anonym poster: bb740011c1f12d332128e8c427c91620

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Estrella, mod.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nå har jeg latt saken ligge og ikke snakket med naboen eller noe. Har ikke snakket mer med den felles vennen heller. Vi har også hatt eksamen å henge fingrene i så bestemte meg for å legge det bak meg. Men jeg hadde en rar følelse at det kom til å skje noe mer.For 2 dager siden da jeg skulle parkere på p-plassen min hørte jeg en knas. Da jeg gikk ut av bilen så jeg at noen hadde lagt et knust glass på min p plass, der hjulet pleier gå. Glasset har en stor spiss oppover, dette ser ikke tilferdig ut i det hele tatt. Dessuten er det et glass man drikker av, ingen går rundt med et slikt glass ute for så å sette det på en parkeringsplass.. Jeg pleier rygge inn på plassen min og så ikke glasset, det var også gjennomsiktig. Jeg er sikker på at dette er påfunn nr. 2 fra naboen. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for jeg er sikker på at det kommer til å skje noe mer! Jeg har sendt mail til husvert med bilde men har ikke fått svar! Jeg tror naboen har diktet opp noe til husvert fordi jeg synes det er rart jeg ikke får svar.

Etter jeg kom hjem fortalte jeg dette til kjæresten, han ringte på døra til naboen og sa de måtte skjerpe seg, men de benekta alt. Kjæresten var ikke borte lenge, bare 1 min så det var ingen lang samtale, men plutselig kommer kjæresten til naboen på døra. Da spurte jeg han rett ut" hvorfor de gjorde sånt? at jeg hadde en datter på 2 år og at det er sykt de prøver å ødelegge dekka mine. dersom dekket sprenges mens jeg kjører pga rift fra glasset så kan dette i verste fall føre til at jeg mister kontroll over bilen og kræsje". Han benektet alt, spurte om jeg hadde bevis og jeg la merke til at han skalv veldig (hvorfor) Jeg viste han bildene og sa at jeg ikke hadde konflikt med noen andre i nabolaget, at alt skjedde rett etter jeg sa fra om å sitte på, og at skriften utenfor døra mi var fra en voksen! Kom ikke så langt for de benekta alt, nabojenta kom også ned og løy meg rett i ansiktet, jeg sa rett ut at jeg ikke trodde på hun og så på hun at hun løy fordi pupillene var store og så det på hele kroppsspråket. Hun kom ned for å prøve å overtale meg pga kanskje de er redde for å bli avslørt, men da hun skjønte jeg ikke gikk på den gikk hun bare hjem igjen! Nå er jeg redd for hva som skjer videre pga datra mi! Jeg tør ikke gå ut og leke med datra utfor huset for er redd de skal komme til meg mens jeg er alene med hun ute og bli voldelige eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe politiet, og fortelle om episodene. Er greit at de vet om dette i tilfelle det blir noe mer

Anonym poster: 0ad13b46f442312960462a8992825291

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må selvfølgelig ringe politiet. Dette er jo trakkasering på høyt plan. Og om de ikke kan ta de for noe denne gangen, vil det jo bli relevant om det skulle bli noe mer. I tillegg kan det være muligheter for at naboen(e) trekker seg tilbake hvis de forstår alvoret i disse latterlig farlige og barnslige 'strekene' sine...?

Anonym poster: 955635b42c47b9c2736fd9183862554a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits i å ringe politet. Du har sterke mistanker, men vet faktisk ikke.

Jeg hadde hilst og smilt hver gang jeg møtte henne og sjekket parkeringsplassen før jeg parkerer.

Du har en nabo og medstudent som overhode ikke er god i hodet. Det har ingen hensikt å forklare for vedkommende. Det vil aldri bli forstått eller nå inn.

Vær tydlig overfor medstudenter om hva som skjer dersom det kommer noen kommentarer.

Jeg hadde muligens sett meg om etter et nytt sted å bo.

Anonym poster: 40f4c8704326944589ae584bdc7031f1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke ring politiet. Det hjelper ingenting. Her trenger du muligens å ta saken i egne hender, tenker jeg.

Først tagger du ned hele inngangsdøren deres og skriver noen stygge ting og noen rare ansikter. Gjerne noen misvisende nazi-tegn og. Her er det bare kreativiteten som stopper dere egentlig. Og om de har en bil stående utenfor eller i garasjen, så finner du en god kniv og stikker hull i alle fire dekkene deres. Deretter kan du ligge kinaputter i postkassen deres og fyre opp.

Så - om de ikke tar hintet, så kom tilbake, så skal du få flere forslag.

Gjest hogwash
Skrevet

Nei, ikke ring politiet. Det hjelper ingenting. Her trenger du muligens å ta saken i egne hender, tenker jeg.

Først tagger du ned hele inngangsdøren deres og skriver noen stygge ting og noen rare ansikter. Gjerne noen misvisende nazi-tegn og. Her er det bare kreativiteten som stopper dere egentlig. Og om de har en bil stående utenfor eller i garasjen, så finner du en god kniv og stikker hull i alle fire dekkene deres. Deretter kan du ligge kinaputter i postkassen deres og fyre opp.

Så - om de ikke tar hintet, så kom tilbake, så skal du få flere forslag.

Det der kan hjelpe, hvis TS vil være den neste som får besøk av politiet og vil miste all sympati fra de rundt seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...