Gjest Tigress Skrevet 28. april 2013 #21 Skrevet 28. april 2013 Latterlege mengder er vel det korte svaret. Det mest fjollete er vel likevel dei 7? BB-kremane mine, eg har jo trass alt berre eitt fjes. Så er også BB-krem favorittproduktet mitt, saman med maskara, eyeliner og solpudder.
Lykkelitenen Skrevet 28. april 2013 #22 Skrevet 28. april 2013 Jeg har også alt for mye, med en liten billy-bokhylle på soverommet (en hylle til kropp og hår, resten til sminke) med det jeg ikke bruker så ofte og en stor boks og en stor holder (til eyelinere og maskaraer) på badet med det jeg veksler mellom til vanlig. Jeg varierer mye og kan kjøre en stil ene uken for så å bytte ut nesten alle produktene uken etter. Jeg har mye, å telle eller liste opp er umulig, men vi snakker øyenskygger i alle farger, mass paletter i ulike kvaliteter, en god del fountations (ulike dekkevner, kvaliteter, flytende, mineral, mousse og kreme og ikke minst, ulike farger etter årstidene). Jeg hadde også dille på eyelinere for en tid tilbake, så jeg har to små glasvaser fra ikea fylt opp med ulike eyelinere. Neglelakker er også en dille, nå er jeg nok på rundt 200 stk, men jeg har ikke telt dem siste året da de ligger så spredt rundt om kring
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #23 Skrevet 28. april 2013 Dere som har såpass mange foundations og concealere - får dere noen gang brukt det opp, eller blir det kastet etter en viss tid? Jeg har aldri vært opptatt av sminke og bruker det sjelden (er blitt litt mer nå det siste halve året) og kan da skilte med:1 foundation1 concealerNaked palletten fra Urban Decay+ 5 "løse" skygger fra Zanzuel og en duo fra Shiseido (ubrukelig, for den drysser sånn)Eyeliner2 mascaraer, men det er bare fordi jeg fikk en som "bonus" fra Strawberrynet.5-6 leppestifter1 lipgloss1 blushSolpudder (utgammelt - burde muligens vært kastet) Det er rart med det, men jeg får faktisk brukt det opp Og jeg har aldri masse sminke i ansiktet, bare litt sånn at jeg får opp gløden og kan dekke over det lille røde jeg har i kinnene
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #24 Skrevet 28. april 2013 Jeg har også alt for mye, med en liten billy-bokhylle på soverommet (en hylle til kropp og hår, resten til sminke) med det jeg ikke bruker så ofte og en stor boks og en stor holder (til eyelinere og maskaraer) på badet med det jeg veksler mellom til vanlig. Jeg varierer mye og kan kjøre en stil ene uken for så å bytte ut nesten alle produktene uken etter. Jeg har mye, å telle eller liste opp er umulig, men vi snakker øyenskygger i alle farger, mass paletter i ulike kvaliteter, en god del fountations (ulike dekkevner, kvaliteter, flytende, mineral, mousse og kreme og ikke minst, ulike farger etter årstidene). Jeg hadde også dille på eyelinere for en tid tilbake, så jeg har to små glasvaser fra ikea fylt opp med ulike eyelinere. Neglelakker er også en dille, nå er jeg nok på rundt 200 stk, men jeg har ikke telt dem siste året da de ligger så spredt rundt om kring Ja, jeg liker selv å variere mellom stiler. Er det som er så spennende med sminke syntes jeg Selv har jeg bare flytende fondations
challenger Skrevet 28. april 2013 #25 Skrevet 28. april 2013 Det jeg har i sminkepungen, som også er det eneste jeg har av sminke er: Mascara fra Chanel Eyeliner fra Bobbi Brown Solpudder fra Guerlain Blush fra YSL Concealer fra YSL Lipgloss fra Dior 5-6 leppestifter fra YSL En sånn dagkrem med litt farge fra Estee Lauder som erstatning for foundation(det har jeg nemlig aldri klart å bruke). Noen øyenskygger fra Dior, men disse brukes vel kun 1 gang i året. Så bruker veldig lite sminke, kun mascara på daglig basis. Er litt mer for den nøytrale looken egentlig. Ser alt for mange jenter og damer med så mye øyensminke at de ser ut som drag queens..
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #26 Skrevet 28. april 2013 Nei det husker jeg ikke, men den kommer i to forskjellige størrelser, 120ml og 50 ml. Den er veldig tyntflytende sammenlignet med andre foundationer også tykner den når man påfører, jeg blir helt fasinert Spør om en prøve når du er hos Mac så du får testet den skikkelig ut et par dager og i forskjellige lys før du evt kjøper den, Mac pleier å være snille på å gi ut prøver. Oi! Der ble jeg fanget i hvert fall. MÅ jo prøve den ut :o Da skal jeg spørre om prøve Tusen takk for svar :D
lancome. Skrevet 28. april 2013 #27 Skrevet 28. april 2013 Har ALT for mye, er vel oppe i 7 fondationer allerede, et uendelig hav av puddere og jeg orker ikke engang tanken på å se gjennom alt det andre jeg har men anbefaler egentlig det meste fra mac. Leppestiftene er fantastiske!!
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #28 Skrevet 28. april 2013 Det jeg har i sminkepungen, som også er det eneste jeg har av sminke er: Mascara fra Chanel Eyeliner fra Bobbi Brown Solpudder fra Guerlain Blush fra YSL Concealer fra YSL Lipgloss fra Dior 5-6 leppestifter fra YSL En sånn dagkrem med litt farge fra Estee Lauder som erstatning for foundation(det har jeg nemlig aldri klart å bruke). Noen øyenskygger fra Dior, men disse brukes vel kun 1 gang i året. Så bruker veldig lite sminke, kun mascara på daglig basis. Er litt mer for den nøytrale looken egentlig. Ser alt for mange jenter og damer med så mye øyensminke at de ser ut som drag queens.. Øyensminken min er heller ikke stor Passelig med mascara og veldig nøytral øyneskygge. Heller ikke noe eyeliner
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #29 Skrevet 28. april 2013 Har ALT for mye, er vel oppe i 7 fondationer allerede, et uendelig hav av puddere og jeg orker ikke engang tanken på å se gjennom alt det andre jeg har men anbefaler egentlig det meste fra mac. Leppestiftene er fantastiske!! Ja. Jeg har et pudder, fire øyenskygger, to leppestifter og en lipgloss derfra - så langt er jeg kjempe fornøyd Har faktisk aldri prøvd noe fra lancome..
trekull Skrevet 28. april 2013 #30 Skrevet 28. april 2013 Dere som har såpass mange foundations og concealere - får dere noen gang brukt det opp, eller blir det kastet etter en viss tid? Det er ikke før i det siste hvor jeg har blitt "foundation gal", men noen av de klarer jeg å bruke opp. Noen blir liggende fordi jeg ikke liker de, eller fargen er litt feil, men jeg er ganske snill og gir bort noe av det jeg ikke bruker. Jeg har ikke kastet en foundation enda, men om de kun blir liggende og aldri brukt vil de jo bli dårlige etter en stund og da vil jeg kaste de om jeg merker de forandrer seg i konsistens og lukt. Concealere bruker jeg også som regel opp, jeg har 3 favoritter jeg har kjøpt flere ganger. Noen kaster jeg om de tørker inn eller blir dårlige. Puddersminke deinfiserer jeg med en spesiell spray, og da kan de holde i mange år. Jeg har ikke noe problemer med å kaste sminke om jeg syntes det er for gammelt, eller rett og slett aldri blir brukt og det er for gammelt til å gis bort.
Gjest Caroline55 Skrevet 28. april 2013 #31 Skrevet 28. april 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #32 Skrevet 28. april 2013 Jeg bruker en del sminke i ansiktet, fordi jeg er så blass av natur. Misunner jentene med litt pigmenter i huden, slik at de ikke blir så kritthvite og bleke som meg selv. Misunner også at de har svarte eller brune øyevipper, og bryn, slik at de ser naturlig pene ut. Mine øynevipper er gule stygge hyssingvipper og brynene så hvite at de ikke synes dersom jeg ikke farger de. Ansiktet mitt er fullt av røde flekker (ikke kviser, men får lett rødlig hud i ansiktet), og masse fregner. Bruker derfor foundation bare for å få en naturlig hudfarge som glatter ut og skjuler fregnene. Må markere øynene med både eyeliner, mascara og helst øyneskygge for å vise at jeg faktisk kan ha pene øyne jeg også Og jeg må farge brynene for å vise at jeg har bryn. Håret mitt er i en rar orange farge, så jeg må også farge dette for å se nogenlunde normal ut. Misunner også de som har en fin basis-hårfarge, som brunt eller svart. Anonym poster: e73fdd9c0e320a9312b1f624090295b2
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #33 Skrevet 28. april 2013 Det er ikke før i det siste hvor jeg har blitt "foundation gal", men noen av de klarer jeg å bruke opp. Noen blir liggende fordi jeg ikke liker de, eller fargen er litt feil, men jeg er ganske snill og gir bort noe av det jeg ikke bruker. Jeg har ikke kastet en foundation enda, men om de kun blir liggende og aldri brukt vil de jo bli dårlige etter en stund og da vil jeg kaste de om jeg merker de forandrer seg i konsistens og lukt. Concealere bruker jeg også som regel opp, jeg har 3 favoritter jeg har kjøpt flere ganger. Noen kaster jeg om de tørker inn eller blir dårlige. Puddersminke deinfiserer jeg med en spesiell spray, og da kan de holde i mange år. Jeg har ikke noe problemer med å kaste sminke om jeg syntes det er for gammelt, eller rett og slett aldri blir brukt og det er for gammelt til å gis bort. Hvilken spray er dette? Det har jeg jo ALDRI tenkt på!
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #34 Skrevet 28. april 2013 Vet noen her hvor lenge et pudder holder? I fast form.
Lyd Skrevet 28. april 2013 #35 Skrevet 28. april 2013 Jeg har to eyelinere og en mascara Er kun det jeg alltid har brukt, er 23 år.. Føler meg litt rar nå
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #36 Skrevet 28. april 2013 Jeg har to eyelinere og en mascara Er kun det jeg alltid har brukt, er 23 år.. Føler meg litt rar nå Hoho, hvorfor føle seg rar? Du sparer i hvert fall penger på dette!
Lykkelitenen Skrevet 28. april 2013 #37 Skrevet 28. april 2013 (endret) Vet noen her hvor lenge et pudder holder? I fast form. Det står ett tegn på pudderboksen som symboliserer holdbarheten. Det ser ut som en kremboks og inni står det et tall, som representerer antall mnd det holder etter å ha blitt tatt i bruk (På pudderet mitt står det 24M, på solpudderet mitt 36M). Om man er flink til å desinfisere produktene sine, bruker rene børster og gjerne forsiktig tørker av det øverste laget innimellom kan de trygt holde enda lenger, spesielt pudderprodukter som er tørrere og har lite fett i seg holder mye bedre enn kremete produkter som fort blir harskt. Jeg har storoppryddinger i sminken min regelmessig, da snuser jeg på alt for å sjekke om lukt og konsistens har endret seg, desinfiserer og tlrker over leppestifter og spisser blyanter. Endret 28. april 2013 av Lykkelitenen
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #38 Skrevet 28. april 2013 6 fulle iskrembokser med lebestifter, øyeblyanter og øyeskygge på krukker og så 8 paletter med øyeskygger.
BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 Forfatter #39 Skrevet 28. april 2013 Det står ett tegn på pudderboksen som symboliserer holdbarheten. Det ser ut som en kremboks og inni står det et tall, som representerer antall mnd det holder etter å ha blitt tatt i bruk (På pudderet mitt står det 24M, på solpudderet mitt 36M). Om man er flink til å desinfisere produktene sine, bruker rene børster og gjerne forsiktig tørker av det øverste laget innimellom kan de trygt holde enda lenger, spesielt pudderprodukter som er tørrere og har lite fett i seg holder mye bedre enn kremete produkter som fort blir harskt. Jeg har storoppryddinger i sminken min regelmessig, da snuser jeg på alt for å sjekke om lukt og konsistens har endret seg, desinfiserer og tlrker over leppestifter og spisser blyanter. På mitt MAC pudder står det ikke det. Men hvilken spray bruker du til å desinfisere? Det var jo utrolig bra tenkt!
Lykkelitenen Skrevet 28. april 2013 #40 Skrevet 28. april 2013 På mitt MAC pudder står det ikke det. Men hvilken spray bruker du til å desinfisere? Det var jo utrolig bra tenkt! Da stod det nok på boksen (som jeg antar du har kastet for lenge siden). Jeg bruker en desinfiseringsspray med 70% alkohol. Kjøpes på apotek Om du googler desinfisering av sminke vil du få opp mange tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå