LitiKjersti Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Hjelp! Jeg var med en venn som ble tatt for nasking. Jeg så absolutt ikke noe til dette, og hadde jeg det hadde jeg selvfølgelig sakt ifra til noen! Men tingen er det, dette gjelder en nisjebutikk, de har butikker i noen av de større byene i Norge. Vi var i Oslo da det skjedde, og jeg bor ikke der. Vekteren som tok seg av dette fortalte oss at vi ikke lengre var velkommen hos denne butikken, ikke jeg heller. Fordi han mente at jeg var fullstendig klar over at dette hadde skjedd men at jeg ikke sa ifra til de i butikken. Så det jeg lurer på er: kan de i min by (laangt unna Oslo) vite hvem jeg er? Grunnen til dette er at dette gjelder favoritt-butikken min! Og siden disse er de eneste butikkene i hele landet som tilbyr disse varene irriterer dette meg noe ekstremt! De gikk igjennom alt innholdet i vesken min og lommene mine, så de vet at jeg ikke stjal noe. Men det ble ikke sakt noe om jeg fikk lov til å komme tilbake senere. Mulig jeg er litt paraniod nå, men vær så snill svar meg...
Djungelvrål Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Butikker er ikke et offentlig sted og man kan egentlig nekte hvem som helst og oppholde seg der. Ta en prat med ledelsen og forklar situasjonen. 1
Ghost Hunter Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Har på ingen måte greie på sånt, men jeg vil tro (men vet ikke!) at det er KUN den ene butikken det gjaldt dere ikke er velkommen tilbake i. Altså, stjelte veninnen din fra H&M i Oslo får ikke H&M i Stavanger vite det. Så sant ikke selve butikkjeden har en egen intern svarteliste eller noe, da. Men det er ikke sånn at du må vise leg for å komme inn et sted, og ikke tok de bilde av deg som de sender til alle H&M butikker for at de skal være obs på deg. Så du kan nok slappe av:) 8
Bjørn88 Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Hvilken butikk er så spesiell at du ikke finner det de selger noe annet sted?
Ghost Hunter Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Butikker er ikke et offentlig sted og man kan egentlig nekte hvem som helst og oppholde seg der. Ta en prat med ledelsen og forklar situasjonen. Men blir det ikke litt urettferdig når ts tross alt ikke har gjort noe galt? Men er vel derfor det er best å snakke med ledelsen, ja 1
LitiKjersti Skrevet 27. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2013 Hvilken butikk er så spesiell at du ikke finner det de selger noe annet sted? Det er ikke viktig. Ja, det kan kjøpes på nettet så sånn sett er det greit. Men å miste muligheten til å kunne dra dit bare for å se og kanskje oppdage noe nytt er trist. 1
Adhara Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Bare slapp av, kan ikke tenke meg at de har svartelistet deg som ikke stjal noe, i butikker over hele landet. 3
LitiKjersti Skrevet 27. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2013 Har på ingen måte greie på sånt, men jeg vil tro (men vet ikke!) at det er KUN den ene butikken det gjaldt dere ikke er velkommen tilbake i. Altså, stjelte veninnen din fra H&M i Oslo får ikke H&M i Stavanger vite det. Så sant ikke selve butikkjeden har en egen intern svarteliste eller noe, da. Men det er ikke sånn at du må vise leg for å komme inn et sted, og ikke tok de bilde av deg som de sender til alle H&M butikker for at de skal være obs på deg. Så du kan nok slappe av:) Det var det jeg håpet på, for de vet jo ikke hvem jeg er. Men nå kjenner jeg ikke til slike regler og lover, men har de lov til å sende bilde av meg (om de har overvåking) til en annen butikk på andre siden av landet? Og de i butikken sa ikke noe til meg om det, det var kun den ene av to vektere som sa det.
LitiKjersti Skrevet 27. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2013 Bare slapp av, kan ikke tenke meg at de har svartelistet deg som ikke stjal noe, i butikker over hele landet. Takk ^_^ 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #10 Skrevet 27. april 2013 Det var det jeg håpet på, for de vet jo ikke hvem jeg er. Men nå kjenner jeg ikke til slike regler og lover, men har de lov til å sende bilde av meg (om de har overvåking) til en annen butikk på andre siden av landet? Og de i butikken sa ikke noe til meg om det, det var kun den ene av to vektere som sa det. Nei, de har ikke lov til slikt. Handle ivei. Anonym poster: 6c1b4d84fda780365d486a8bb094e45c
LitiKjersti Skrevet 27. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2013 Men blir det ikke litt urettferdig når ts tross alt ikke har gjort noe galt? Men er vel derfor det er best å snakke med ledelsen, ja Jeg får gjøre det om de nevner noe neste gang jeg drar bortover ^_^
LitiKjersti Skrevet 27. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2013 Nei, de har ikke lov til slikt. Handle ivei. Anonym poster: 6c1b4d84fda780365d486a8bb094e45c Phew, takk! ^_^
Gjest meh Skrevet 27. april 2013 #13 Skrevet 27. april 2013 Butikker er ikke et offentlig sted og man kan egentlig nekte hvem som helst og oppholde seg der. Prøv å nekte noen innvandrere inngang, du. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #14 Skrevet 27. april 2013 Hvilken butikk er så spesiell at du ikke finner det de selger noe annet sted? Jeg gjetter på at det er Outland Anonym poster: 81ed65955f4c739165a53f6ca95ace4d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #15 Skrevet 28. april 2013 Mest sannsynlig kan du bare gå tilbake til den samme butikken også, så lenge det er en annen ekspeditør på jobb. Tviler på at de har bilde av deg bak kassen. Sånn har det i hvert fall vært der jeg har jobbet før. Norn gjengangere kjenner man til, men ellers har ikke de ansatte oversikt over sånt. Anonym poster: b2f6deb62cc3d4e71f2b69473fb2df0a 6
Gjest Beano Skrevet 28. april 2013 #16 Skrevet 28. april 2013 Jeg gjetter på at det er Outland Anonym poster: 81ed65955f4c739165a53f6ca95ace4d Jeg tror det er Kicks (sminkebutikk). Am I right?
Gjest BettyBoop Skrevet 28. april 2013 #17 Skrevet 28. april 2013 Jeg tror det er Kicks (sminkebutikk). Am I right? hun sier nisjebutikk. Kicks er ikke en nisjebutikk. Det er en kjede 1
Djungelvrål Skrevet 28. april 2013 #18 Skrevet 28. april 2013 Prøv å nekte noen innvandrere inngang, du. Du kan nekte hvem som helst inngang i en butikk. De er privateide og ikke offentlige steder. Kaster du en kunde ut fra en butikk har ikke kunden så mye han skal ha sagt. Vi kastet ut to kunder fra The Body Shop i Bogstadveien Oslo fordi de kranglet og lagde kvalm. Vi så de aldri igjen. Hvem skal kunden/innvandrerene klage til da? Politiet? 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #19 Skrevet 28. april 2013 De har ikke peiling på hvem du er, det er bare å gå i butikken. Anonym poster: b7805ec30ecf270d6abd99f67e07223f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #20 Skrevet 28. april 2013 Mest sannsynlig kan du bare gå tilbake til den samme butikken også, så lenge det er en annen ekspeditør på jobb. Tviler på at de har bilde av deg bak kassen. Sånn har det i hvert fall vært der jeg har jobbet før. Norn gjengangere kjenner man til, men ellers har ikke de ansatte oversikt over sånt. Anonym poster: b2f6deb62cc3d4e71f2b69473fb2df0a Helt enig. De har heller ikke lov til å ha noe bilde eller personalia om deg. Anonym poster: b7805ec30ecf270d6abd99f67e07223f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå