Gå til innhold

Bolig ønskes leid annonse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør man legge ut "bolig ønskes leid" annonse? Et par måneder i forveien, eller et par uker?

Må finne bolig i Oslo til senest 1. august, men bor for tiden i utlandet så vi kan bare gå på visninger i juli (men da må vi fortsatt reise fra Bergen til Oslo først). Vi har dog ordnet med en kompis om at han kan gå på visning for oss før den tid :hug:

Noen som har erfaringer/tips å komme med for å legge ut en slik annonse?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt er par mnd før, kan jo ta tid. Og kanskje leilighetene du finner først er dårlige.

Anonym poster: 77bfa934ae56ecc5ab045567dec03831

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på hvor kresne dere er. Hvis dere godtar alt med tak og toalett, så er det sikkert greit å vente. Men, hvis dere krever en viss standard, så er det vel best å begynne tidlig, å heller betale leie en måned eller to før du flytter inn.

Skrevet

Ok, så det er kanskje lurt å legge ut en annonse ganske snart da?

Er det forresten noen som har tips til hva man bør skrive i en slik annonse?

Gjest Spiderpig
Skrevet

Ville lagt ut annonse nå. Det er vel nok av studenter som trenger leilighet i Oslo innen august..

Skrevet

Vi skrev noe sånt som "Studentpar søker leilighet sentralt i *by* for langtidsleie. Geir (23) studerer medisin på andre året, Sandra (21) skal starte på vernepleie i august. Ingen kjæledyr, ikke-røykere, sikre betalere. Kontakt Geir på tlf.nr. 12345678."

Vi måtte ha leilighet til 1. juni og la ut annonse i starten av april. Vi fikk veldig mange tilbud, alt fra ettromshybler på 20 kvm og eneboliger på landet. Viktigst er at vi fikk tilbud om veldig mange leiligheter som aldri kommer for leie på finn.no og andre sider fordi utleiere ikke vil ha 60 personer på visning/bli nedringt av desperate studenter.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Ser ut som om det egentlig bare er å sette i gang med letingen ihvertfall :Nikke:

Skrevet

Ser forresten at det koster 499,- å legge ut annonse på finn.no, mens det er gratis på hybel.no. Noen som har erfaring fra disse? Er det verdt å bruke pengene på finn.no?

Skrevet

Jeg har brukt finn de to siste gangene jeg har leid, og syens de 499 er verdt det. Fikk begge gangene tilslag på leiligheter som aldri lå ute på finn, og jeg fikk dem til en god pris markedet tatt i betraktning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så i lokalavisa i dag at studentene har begynt å søke etter hybler/leiligheter å leie. Men nesten ALLE (ca 10 annonser) hadde bilder! Av dem selv. Dette var helt nytt for meg, at det er denne taktikken som nå er i vinden...

Anonym poster: e4cbc5d7ece43207197008b9ba9f961f

Skrevet

Jeg har brukt finn de to siste gangene jeg har leid, og syens de 499 er verdt det. Fikk begge gangene tilslag på leiligheter som aldri lå ute på finn, og jeg fikk dem til en god pris markedet tatt i betraktning.

Ok, har du hatt noen erfaring med hybel.no å sammenligne med? Ellers er det vel generelt sett verdt 499,- å finne en bra leilighet uten å springe på 10-20 visninger og tape leiligheter til andre hele tiden :)

Jeg så i lokalavisa i dag at studentene har begynt å søke etter hybler/leiligheter å leie. Men nesten ALLE (ca 10 annonser) hadde bilder! Av dem selv. Dette var helt nytt for meg, at det er denne taktikken som nå er i vinden...

Anonym poster: e4cbc5d7ece43207197008b9ba9f961f

Ja, det tenkte ihvertfall vi også å gjøre. Nå er jo ikke vi studenter lenger etter juni, men når sambo er fotograf så virker det så... banalt å ikke ha med bilde av oss. Om det er logisk eller ikke :fnise: I tillegg må jo vi mest sannsynlig ta usett leilighet, så da er det gjerne greit å ha sett oss først ihvertfall :)

Noen husverter her som pleier å tråle annonsene? Pleier dere å foretrekke med eller uten bilde?

Skrevet

Mange godt voksne som leier ut kjenner ikke til hybel.no, så jeg ville sikret meg med finn.no også. Jeg har brukt finn.no kombinert med annonse i lokalavisen begge gangene jeg har vært på leting etter leilighet, en gang da vi var tre som ønsket å bo sammen i kollektiv og sist da jeg flyttet sammen med kjæresten min. Det har vært vel verdt pengene, fordi man slipper å konkurrere med 60 andre på visning og fordi man får tilbud om leiligheter som ikke kommer ut på finn.no og andre sider. Kun utleieren vi har i dag sa at han fant oss på finn.no, så jeg vet ikke hvilke tilbud vi fikk via hvilken kanal, men jeg tenker det er best å reklamere gjennom flest mulig kanaler.

Utleieren vår nå sa også at vi var de første på ønskes leid som passet det han kunne leie ut, og at hvis vi ikke kunne så ville han gått videre til neste. Han hadde 60 på visning året før, og ville unngå det. Vi hadde bilde, men vet ikke om det var avgjørende. Leiemarkedet er litt mer presset en det var for fem år siden da vi flyttet sist, så kanskje det er mer viktig å skille seg ut og bli lagt merke til?

Det er forresten også greit å skrive inn makspris og minimusstørrelse/antall soverom i annonsen, så at jeg hadde glemt det i eksemplet mitt.

Skrevet

Ok, har du hatt noen erfaring med hybel.no å sammenligne med? Ellers er det vel generelt sett verdt 499,- å finne en bra leilighet uten å springe på 10-20 visninger og tape leiligheter til andre hele tiden :)

Ja, det tenkte ihvertfall vi også å gjøre. Nå er jo ikke vi studenter lenger etter juni, men når sambo er fotograf så virker det så... banalt å ikke ha med bilde av oss. Om det er logisk eller ikke :fnise: I tillegg må jo vi mest sannsynlig ta usett leilighet, så da er det gjerne greit å ha sett oss først ihvertfall :)

Noen husverter her som pleier å tråle annonsene? Pleier dere å foretrekke med eller uten bilde?

Jeg tror nok at mange ikke vet om/bruker hybel.no, spesielt om det ikke er kollektiv de skal leie ut. Dette er dog bare et inntrykk, ikke noe jeg kan påstå :)

Skrevet

Mange godt voksne som leier ut kjenner ikke til hybel.no, så jeg ville sikret meg med finn.no også. Jeg har brukt finn.no kombinert med annonse i lokalavisen begge gangene jeg har vært på leting etter leilighet, en gang da vi var tre som ønsket å bo sammen i kollektiv og sist da jeg flyttet sammen med kjæresten min. Det har vært vel verdt pengene, fordi man slipper å konkurrere med 60 andre på visning og fordi man får tilbud om leiligheter som ikke kommer ut på finn.no og andre sider. Kun utleieren vi har i dag sa at han fant oss på finn.no, så jeg vet ikke hvilke tilbud vi fikk via hvilken kanal, men jeg tenker det er best å reklamere gjennom flest mulig kanaler.

Utleieren vår nå sa også at vi var de første på ønskes leid som passet det han kunne leie ut, og at hvis vi ikke kunne så ville han gått videre til neste. Han hadde 60 på visning året før, og ville unngå det. Vi hadde bilde, men vet ikke om det var avgjørende. Leiemarkedet er litt mer presset en det var for fem år siden da vi flyttet sist, så kanskje det er mer viktig å skille seg ut og bli lagt merke til?

Det er forresten også greit å skrive inn makspris og minimusstørrelse/antall soverom i annonsen, så at jeg hadde glemt det i eksemplet mitt.

Jeg tror nok at mange ikke vet om/bruker hybel.no, spesielt om det ikke er kollektiv de skal leie ut. Dette er dog bare et inntrykk, ikke noe jeg kan påstå :)

Takk for tips, ja jeg kan se for meg at det er hovedsaklig rutinerte husverter som driver med kollektiv som benytter seg av hybel.no. Og vi er vel gjerne ikke i riktig kategori der. I tillegg ser jeg at hybel.no ikke fungerer særlig bra (filtrering) på min maskin, så er gjerne andre som har samme problem. Da er nok finn.no gjerne verdt de 500 kronene!

Vi tenkte å legge til krav om umøblert + hvitevarer, samt makspris og min. 2 soverom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...