Gå til innhold

Hva syntes du om ''russe''-tradisjonen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater det og da jeg gikk på videregående var jeg heller ikke russ.

Syntes det er pinlig at 18-åringer skal oppføre seg som rene stokkhoder, ikke minst bare uker før eksamen, men også fordi man forventer mer av 18 åringer.

De fester natten lang, kjører rundt i busser til tidlig på morgenen og mange dukker på skolen med en hangover fordi det er ''så kult'', mens andre utfører idiotiske ''russeknuter'' som å ha en samtale med et tre i 10 min o.l.

Det er en feiring på dumhet og ikke at man har fullført 13 år med skole.

Anonym poster: 96cd30a4baeb065a34a3d7b1a503996d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en umoden og upassende tradisjon. Alle vet at russetiden handler om å drikke seg mest mulig dritings og pule flest mulig. Be my guest.

Anonym poster: 597aa8cac3ec24289de22f2d05482e60

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig :P

Anonym poster: 0dfd5990413c0e9405811f8b71594312

• Liker 2
Skrevet

Jeg får ekstremt lyst til å være russ igjen når jeg ser russen som går rundt i buksene sine nå. Greit, det er ikke en særlig "lur" tradisjon sånn sett; et par uker før eksamen, mye alkohol, bråk og styr, men det er ekstremt gøy. Det er nettopp det, gøy. Og nettopp pga. det liker jeg russetiden, nettopp fordi jeg håper andre skal få oppleve hvor gøy det faktisk er - for de aller fleste.

• Liker 8
Gjest Funky Punk
Skrevet

Syns det er en tåpelig tradisjon.

Gröftefyll, voldtekter, hundretusner av kroner rett ut til ingenting....også alt dette för de faktisk er ferdige på skolen :roll:

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes det er en spesiell, morsom tradisjon som er særegen for Norge. På den måten er jeg litt stolt av den ettersom ingen andre i verdne får oppleve det. Samtidig er jeg enig i at det ikke er verdens lureste tradisjon med all alkoholen, sexen og festinga like før eksamen.

Personlig er jeg russ nå i år og velger å feste og ha det morsom med måte. Jeg passe rpå så jeg møter opp på skolen, har prøver og gjør innleveringer - hvis ikke vil de 13 årene på skolen bli 14 og russefeiringa vil bli forgjeves.

Alt med måte sier nå jeg! :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan man ikke ha feiringen etter eksamen?

Anonym poster: 189f47eac68766b8cbf8ef4376fc7ae1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

- Det er bare russ som liker russ.

Det synes jeg er et fint sitat som sikkert mange kan være enige i.

Men det var kjempegøy å være russ og ville ikke vært den tiden foruten.

Anonym poster: 9dd25cf8784b498429257fbb68c563fa

• Liker 1
Skrevet

Det var jo det før, men det ble endret i et forsøk på å stoppe hele russetiden. På tide å gå tilbake til den hamle ordningen med eksamen før 17. mai og russefeiring fra da av og utover

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi Ap (det er ikke så viktig hvem, men) en gang for noen tiår siden fant ut at de skulle dempe russetiden ved å flytte eksamen til tiden etter 17. mai. Det endte med at russen flyttet russetiden til før 17. mai i stedet, slik at det ikke skulle krasje. Planen slo feil, med andre ord.

Synes uansett russetiden er helt grei, jeg. Det er jo umulig å forsvare rasjonelt, det er noen uker med flatfyll og uansvarlighet, men det var moro og det var en engangsgreie. Jeg har nok dessverre brukt opp for mye av engasjementet mitt på andre ting til at jeg gidder å irritere meg over at folk i slutten av tenåringene drikker litt hyppigere enn vanlig i noen uker.

Anonym poster: 7e36e70610053ace0bf5a4ccb26a1db3

• Liker 5
Skrevet

Synes det er gøy jeg :) Folk blir plutselig mer motivert til å finne på ting bare de har på seg buksa, men det er jo veldig dårlig timing på russetiden. Det skjer så mye akkurat de ukene det foregår, heldagsprøver, eksamener osv. Prøver som har mye å si for vårt siste vitnemål. Blir litt slitsomt da.

• Liker 3
Skrevet

Syntes det er så teit! Hele opplegget er helt på trynet rett og slett. Unødvendig mye full, bråkete biler som spiller musikk til langt på natt, de okkuperer klassene med de tette russe knutene. Ikke bare det, men så er russetiden blitt en unnskyldning for å knulle på alt og alle.

Sier ikke at det gjelder alle, men mange!

• Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg syns det er teit. Det som plager meg ekstra er at myndighetene (politiet) faktisk legger til rette for det.

Skrevet

Jeg likte russetiden da jeg selv var russ, men nå når den tiden er forbi er de bare irriterende. Hører russen ute nå som løper rundt og blåser i fløytene og hyler og skriker. Russetogene er bare lame og uoriginale, og hele gjengen ser ut som de egentlig går i 8 klasse. De ser så små ut!

• Liker 3
Gjest Riskjeks
Skrevet

Synes det har blitt et latterlig opplegg. Plaging av medelever, fyll og sløsing med penger.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser ikke poenget... Det burde vel holde med èn stor fest når skolen er over?!

• Liker 4
Skrevet

Artig å markere at man går ut av VGS, men synes samtidig at det er alt for mye fokus på alkohol, fest og tull. Enkelte mennesker på den alderen er svært barnslige, og de tror nok at de er mer modne enn det de egentlig er. Synes også at enkelte bruker unødvendig mye penger på noe som bare varer i noen uker.

• Liker 2
Gjest MamaQuilla
Skrevet

Glad jeg droppet russefeiringen, egentlig. Men har festet nok fra meg i tjueårene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...