Gå til innhold

Vet hvem DU er.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ligger muligheten til å finne ut hvem den enkelte bruker er? Jeg leser om folk som er blitt kjent igjen. Og kan ikke skjønne det, det må jo gå an å ikke bli kjent igjen? Kan dere som ser hvem som er bak anonym finne mer ut om en person?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente igjen en bruker herfra fordi hun var engasjert i en sak på facebook og hadde bilde av seg selv både her og på facebook.

På samme måte kjente jeg igjen en bruker herfra som også hadde skrevet innlegg på vg, men hun har blogg også så det var vel ikke så vanskelig å snoke om jeg skulle hatt lyst til det.

Anonym poster: 85ccdb922904a3f3444f447fb5041d09

Skrevet

Det er jo en del som utleverer seg selv ganske mye uten å tenke over det. F.eks. hvis man deler Facebook-statuser, sier hvilken by man bor i, beskriver klærne sine, hårfargen sin, hvilken mobil man har osv. Når man legger sammen alle disse små hintene, er det ofte ikke særlig vanskelig å finne ut hvilken person det er snakk om.

Kan likevel si at jeg personlig ikke kjenner igjen noen her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke utrolig vanskelig. Noen legger ut bilder,andre har spesielle skrivemåter og i mange tråder så snakker man om sine egne erfaringer. Det er litt kjipt,men derfor er jeg alltid anonym. Så selv om noe informasjon kan hinte til at jeg er meg, så kan man ikke knytte det opp mot noe mer.

Anonym poster: 0af7a5273326936c265c76cb664b8131

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent igjen folk her inne fordi de har lagt ut mye og (avslørende) info om seg selv.

Vedkommende trodde hun var diskret, men over tid så var hun ikke det. Ble stadige drypp som gjorde det lett å skjønne hvem det var. Og skrev gjerne likt på facebook og her inne.

Anonym poster: de05018a1ca750faf5da20404c1facfb

Skrevet

kjente igjen noen som hadde bilde av seg selv, og sitt egent navn. Men da regner jeg med at den personen ikke hadde noe imot å bli kjent igjen heller:P

Skrevet

Jeg har ikke gjenkjent noen og jeg har heller ikke interesse av det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent igjen minst 6 stykker. To som står meg veldig nær, noen gamle bekjente og noen jeg bare vet hvem er (venner av venner, folk jeg kjenner igjen fra blogger eller andre forum, o.l.)

Noen har jeg gjenkjent via brukernavnet, andre fordi de har lagt ut navn på kjæledyr. Har også kjent igjen en del via bilder, både av dem selv, og av andre ting de tidligere har delt enten med meg. eller på facebook. Det har også hendt seg at jeg har funnet ut hvem en bruker er fordi de har fortalt historier om dødsfall, frieri, graviditeter, o.l.

Har forresten også gjenkjent noen brukere fordi de har vært venn med disse brukerne jeg vet hvem er.

Anonym poster: 8f73277fb22b5a50fb618e0d7756b2ed

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er ikke så veldig vanskelig å legge sammen informasjonen om enkelte og skjønne hvem det er, men jeg synes det er en merkelig ting å bruke tiden sin på også. Selvsagt, hvis noen er veldig aktiv så kan man jo nesten ikke unngå det. Det går jo an å ikke bli gjenkjent også selvfølgelig, det handler bare om hvor selektiv man er på informasjon, og hvor mye man vrir på sannheten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går som oftest på små drypp om hist og pist som når slås sammen utgjør ganske mye informasjon.

F.eks:

Først skriver du i en tråd om antrekk og lignende at du ikke kan gå så tynnkledd fordi du bor så langt nord.

Litt senere nevner du et annet sted at du studerer økonomi.

Neste dag spør noen hvor gammel du er, fordi du oppfører deg som en gammel kjerring. Du svarer at hehe, neida, du er nok bare 22.

Et annet sted spør du om tips til en god hårfarge, ettersom du er student har du ikke råd til frisør, men du vil ha noe som har fine rødtoner som kan friske opp kobberfargen din og som dessuten er dyrevennlig.

Etterpå serverer du en koselig beretning om hva dine to småsøsken gjorde forleden dag.

I en annen tråd sier du at du har en samboer som er ti år eldre enn deg, men at forholdet deres tross aldersforskjellen fungerer flott.

Senere forteller du at du ikke liker navnet ditt, ettersom det er langt, eksotisk og vanskelig å uttale.

Dette er helt trivielle ting som ikke sier mye hver for seg, men som kan bli nokså mye etterhvert. La oss se hva vi vet nå:

Du er 22 år og du bor sammen med din ti år eldre samboer et sted langt nord, hvor du også studerer økonomi. Du har rødlig hår og er mer eller mindre opptatt av dyrevelferd. Du har to småsøsken og har dessuten et upraktisk navn.

See?

Anonym poster: 4ecf7e2e9eb263f234f98a37ba746015

• Liker 4
Skrevet

Det går som oftest på små drypp om hist og pist som når slås sammen utgjør ganske mye informasjon.

F.eks:

Først skriver du i en tråd om antrekk og lignende at du ikke kan gå så tynnkledd fordi du bor så langt nord.

Litt senere nevner du et annet sted at du studerer økonomi.

Neste dag spør noen hvor gammel du er, fordi du oppfører deg som en gammel kjerring. Du svarer at hehe, neida, du er nok bare 22.

Et annet sted spør du om tips til en god hårfarge, ettersom du er student har du ikke råd til frisør, men du vil ha noe som har fine rødtoner som kan friske opp kobberfargen din og som dessuten er dyrevennlig.

Etterpå serverer du en koselig beretning om hva dine to småsøsken gjorde forleden dag.

I en annen tråd sier du at du har en samboer som er ti år eldre enn deg, men at forholdet deres tross aldersforskjellen fungerer flott.

Senere forteller du at du ikke liker navnet ditt, ettersom det er langt, eksotisk og vanskelig å uttale.

Dette er helt trivielle ting som ikke sier mye hver for seg, men som kan bli nokså mye etterhvert. La oss se hva vi vet nå:

Du er 22 år og du bor sammen med din ti år eldre samboer et sted langt nord, hvor du også studerer økonomi. Du har rødlig hår og er mer eller mindre opptatt av dyrevelferd. Du har to småsøsken og har dessuten et upraktisk navn.

See?

Anonym poster: 4ecf7e2e9eb263f234f98a37ba746015

Det der var jo riktig bra skrevet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...