Gjest Gjest Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Litt langt innlegg, men jeg trenger desperat hjelp! Jeg er 24 og har hatt bakteriell vaginose i snart 5 år. Jeg er jomfru. Prøvd ALT av antibiotika kurer. Lista er evig lang og jeg har prøvd opptil flere av kurene 3 ganger. Det slår aldri feil. Det kommer ALLTID tilbake. Selv om jeg bruker vigvag og går med bomullstruser og "alt det der". Det lengste jeg har vært symtomfri er 14 dager. Det var etter en zidoval gelkur. Jeg har klart å bli kvitt den forferdelige fiskelukten etter 5 måneder med akupunktur. Alle andre symtomer er fortsatt like sterke. Det verste er en forferdelig fukt i underlivet. Det er så ille at jeg er nødt til å bruke bind hver dag. Hvis jeg ikke bruker bind, ender jeg som regel opp med en urinveisinfeksjon. Nylig ble jeg også diagnostisert med vestibylitt. Noe som gjør alle gynekolog -undersøkelsene et rent helvete. Jeg har blitt fortalt at dette ikke er en uvanlig kombo...? Altså BV og vestibylitt. Men hva faen hjelper det meg? Jeg er så lei av at alle sier at det er så vanlig som en form for "trøst", men ikke klarer å hjelpe meg ut av det helvete jeg har befunnet meg i i snart 5 år. Hvis det er så normalt, hvorfor har ingen klart å kurere meg? Alt er veldig mørkt nå. Jeg klarer ikke engang holde igjen tårene under en 10 minutters legetime. Gynekologen virker nesten å ha gitt meg opp. Etter 5 år i kjelleren er jeg rådvill. Kommer jeg aldri til å bli kvitt dette? Jeg tenker at jeg alltid kommer til å være alene og jomfru, da jeg ikke tør å begi meg inn i et forhold. Jeg er åpen for alle forslag. Gjerne også av den alternative sorten da jeg har mistet all tiltro til helsevesenet. Hjelp
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Hva slags behandling mottar du for vestibulitten? Anonym poster: 44d0fcbe13ffafb523dd0f934afc9571
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Jeg har blitt henvist hit http://www.mensendie...stibulitt_.html for å få innføring i diverse knipeøvelser. Har blitt fortalt at det da vil bedres etter 3 måneder med slike øvelser daglig. Jeg har ikke vært der ennå, da de har litt ventetid.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Jeg har ikke så mye peiling på bv, annet enn at jeg har blitt kvitt det med Flagyl og en gel jeg fikk på resept av legen. Men vestibulitt vet jeg litt om, og jeg vet blant annet at de alle færreste blir kvitt det etter tre måneder. Jeg hadde et mildt tilfelle, men brukte likevel ett halvt år med Sarotex, tøying og knipeøvelser før jeg kunne ha samleie uten smerter. Ett år senere smører og tøyer jeg fortsatt nesten hver dag, så jeg vil ikke si at jeg er frisk enda, men jeg er på vei. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men for å forberede deg på at det kan ta lang tid før du blir frisk. Det er en lang tråd her på kropp og helse om vestibulitt som jeg anbefaler deg å lese litt i. De fleste har hatt mye problemer med sopp og bv og vært feilsiagnostisert med begge deler før de har fått diagnosen vestibulitt. Hvis ventetiden er veldig lang foreslår jeg at du starter med forsiktig tøying på egenhånd, sånn at du iallfall ikke blir dårligere mens du venter. Anonym poster: 44d0fcbe13ffafb523dd0f934afc9571
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Jeg sliter også med kronisk bv, jeg får det riktignok etter sex men. Det som hjelper for meg er å gå mest mulig uten undertøy! Sover uten truse, går uten i joggebukse osv. Pluss at jeg har kuttet helt ut såpe nedentil. Kan jo være verdt et forsøk? Anonym poster: 7b798b87b937b3073f3c95aaca7b1ccc
Gjest Anonym_bruker Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg har ikke så mye peiling på bv, annet enn at jeg har blitt kvitt det med Flagyl og en gel jeg fikk på resept av legen. Men vestibulitt vet jeg litt om, og jeg vet blant annet at de alle færreste blir kvitt det etter tre måneder. Jeg hadde et mildt tilfelle, men brukte likevel ett halvt år med Sarotex, tøying og knipeøvelser før jeg kunne ha samleie uten smerter. Ett år senere smører og tøyer jeg fortsatt nesten hver dag, så jeg vil ikke si at jeg er frisk enda, men jeg er på vei. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men for å forberede deg på at det kan ta lang tid før du blir frisk. Det er en lang tråd her på kropp og helse om vestibulitt som jeg anbefaler deg å lese litt i. De fleste har hatt mye problemer med sopp og bv og vært feilsiagnostisert med begge deler før de har fått diagnosen vestibulitt. Hvis ventetiden er veldig lang foreslår jeg at du starter med forsiktig tøying på egenhånd, sånn at du iallfall ikke blir dårligere mens du venter. Anonym poster: 44d0fcbe13ffafb523dd0f934afc9571 Er ikke skremt nei, godt at du sier i fra at jeg kanskje må belage meg på lengere behandlingstid. Sarotex, er ikke det en form for angst/depresjon dempende medisin? Etter 5 år i helvete har jeg også utviklet en depresjon, så det er kanskje ikke så dumt å prøve.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Legger man ikke på seg av sarotex? Anonym poster: ff7c1b75037f42b70fcdeba5e5a33be9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #8 Skrevet 27. april 2013 Når man får Sarotex mot vestibulitt får man en veldig lav dose. Man skal opp på maks 50 milligram per dag, jeg tok 30 milligram per dag på det meste. For å behandle depresjoner tror jeg man skal opp på 350-500 mg per dag. Det er visst forresten ikke så vanlig å bruke mot depresjon lengre. Jeg vet ikke om vektøkning er en bivirkning, jeg har iallfall ikke lagt på meg av å bruke det. Depresjon og nedstemthet er det ikke så rart at følger med mye fysiske plager. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg gjennom sykdommen uten den forståelsesfulle mannen jeg har. Du kommer deg gjennom dette. Jeg fikk en skikkelig knekk da jeg fikk diagnosen, men da behandlingen startet å fungere fikk jeg også en kjempeopptur. Det hjelper å ha noen du kan prate med, om det er en venn, mamma, lege eller bare noen på nett. Anonym poster: 44d0fcbe13ffafb523dd0f934afc9571
Gjest Anonym_bruker Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Når man får Sarotex mot vestibulitt får man en veldig lav dose. Man skal opp på maks 50 milligram per dag, jeg tok 30 milligram per dag på det meste. For å behandle depresjoner tror jeg man skal opp på 350-500 mg per dag. Det er visst forresten ikke så vanlig å bruke mot depresjon lengre. Jeg vet ikke om vektøkning er en bivirkning, jeg har iallfall ikke lagt på meg av å bruke det. Depresjon og nedstemthet er det ikke så rart at følger med mye fysiske plager. Jeg tror ikke jeg hadde klart meg gjennom sykdommen uten den forståelsesfulle mannen jeg har. Du kommer deg gjennom dette. Jeg fikk en skikkelig knekk da jeg fikk diagnosen, men da behandlingen startet å fungere fikk jeg også en kjempeopptur. Det hjelper å ha noen du kan prate med, om det er en venn, mamma, lege eller bare noen på nett. Anonym poster: 44d0fcbe13ffafb523dd0f934afc9571 Kan jeg spørre gynekologen min om dette? Hun har ikke nevnt Sarotex for meg. Er det vanskelig å få utskrevet?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Det kan du helt sikkert. Jeg fikk noen skriv om vestibulitt fra gynekologen min, der Sarotex stod nevnt. Jeg fikk Sarotex fra fastlegen min fordi gynekologen jeg gikk til var en fjott. Jeg måtte bare spørre, så fikk jeg det. Men fastlegen min har fulgt meg gjennom alle underlivsplagene i fire-fem år, så han kjenner meg veldig godt. Anonym poster: 44d0fcbe13ffafb523dd0f934afc9571
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå