AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 En venninne av meg har prøvd det meste av studier, men dropper ut etter noen år. Nå er hun i 30årene, har aldri hatt skikkelig jobb, ikke fullført noen studier, har en datter - finnes det mer tragisk? Så - hun klarer ikke knekke studentkoden uansett hvor mye hun prøver/ikke prøver (hun gjør ikke noe annet enn å lese - så hun har virkelig prøvd - men resultatene og eksamenene er stort sett til å gråte av). Jeg tror nok hun hadde komt seg brukbart gjennom en fagutdanning på vgs, men dette gir ikke status nok for henne (og heller ikke foreldrene). Hva gjør man? De gangene jeg har tatt det opp tidligere har hun faktisk av og til hvert enig - men hun fortsetter likevel med harde studier, fordi det er dette som gir status. Jeg selv er ganske frustrert, og synes det er skikkelig trist at livet hennes blir slik fordi hun er så opphengt i å få en god jobb.... Anonym poster: 25400cb9cef2f5ff4e7bd4b5ea44da62
Gjest Murica Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Hun må nesten få seile sin egen sjø, om det å skaffe seg høy status jobb, så må hun nesten bare prøve å sikte på det. 2
sara-ellis Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Hvordan finansierer hun dette? Det er vel bare åtte år som støttes av Lånekassen?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 En venninne av meg har prøvd det meste av studier, men dropper ut etter noen år. Nå er hun i 30årene, har aldri hatt skikkelig jobb, ikke fullført noen studier, har en datter - finnes det mer tragisk? Anonym poster: 25400cb9cef2f5ff4e7bd4b5ea44da62 Oi, for ei god "venninne" du er... Anonym poster: 2f57af52c6a4221a02efe263ecbb57a9 4
@Maja Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Du må nok bare la henne holde på som hu vil. Som venninne så kan du hjelpe med å presentere muligheter, men så enten støtter du valget hennes eller holder stilt om det.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Synes ikke noe om at du skal ha en så stor mening om hvor hun vil i livet. Du kan komme med forslag, men å kalle henne tragisk - det er ikke fint gjort. I steden for å si at hun ikke klarer det, hva med å si at "denne gangen klarer du det!". Hjelp henne med lesing hvis du er så bekymret. Du er ingen god venninne som ikke støtter valgene hun tar. Ikke rart hun stryker, når vennene hennes sier hun ikke klarer det. Anonym poster: be484b0396bbb674ad46dcae9fec65cf
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Send henne linken til dette innlegget, kanskje? Så kan hun se hva andre syntes om hennes situasjon. Hvis hun dropper ut fordi hun jakter på status er det vel lite å gjøre for henne. Det kommer et tidpunkt hvor du blir nødt til å se bort ifra situasjonen hun er i og bare la henne ødelegge for seg selv. Jeg skjønner det er tøft når noen du bryr deg om begår feil og du vil hjelpe dem rette på dem, men hvis hun ikke vil høre på deg må du bare la henne bli. Anonym poster: 3a10209865f4729cb419b38634416e57
AnonymBruker Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Hadde hun vært min veninne, så hadde jeg sagt til henne at hun ikke trenger å ta noen stor utdannelse for å bevise at hun er en oppegående person. For ikke alle er laget for å gå på slike tunge skoler, og det er bare noe vi er nødt til å respektere. Noen kan ha kunnskaper nok til å karre til seg en tung utdannelse, men som likevel ikke ønsker å ta seg den utdannelsen (da det ikke er det ideelle livet for vedkommende). Så har vi den gruppe personer som ikke er teoretisk anlagt, men praktisk derigmot. Og de må få kunne holde på med sine interesser og evner. Anonym poster: 19f2f9a0c0026321c012694e0727c592
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå