Gå til innhold

Når pressa omset sitat til bokmål


Rskre

Anbefalte innlegg

Dette var da ikke hyggelig sagt. Du inkluderer riktignok deg selv, men å snakke "vestkantsk" er vel ikke det samme som å være fisefin :fnise: .

Så ikke denne før nå. Skrev "fisefine vestkantfolk" fordi Rskre skrev om "fisefint vestkantmål" i åpningsinnlegget. Det var rett og slett bare selvironi fra en som snakker på den måten han helt sikkert sikter til, jeg er ikke spesielt fisefin av meg :)

Anonym poster: ebbbf92ce61efac6a74a649d28a4c182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeje. Det heiter ikkje "omsetjer", men omset. Og det heiter ikkje "trugsel", men trugsmål. Betre at dei omset sitat til korrekt bokmål enn dårleg nynorsk. ;) Dette fell inn i rekkja av typiske feil som folk som opphaveleg er bokmålsbrukarar gjer. Set pris på alle som gjer ein innsats for å fremje det nynorske skriftspråket, men gjer det for Guds skuld på skapeleg vis. ;)

Kvifor meiner du at trugsmål er eit betre ord enn trugsel? Me nyttar det ikkje i min dialekt, og er ikkje noko av poenget med nynorsk at det skal vera talemålsnært?

http://www.nob-ordbo...&ordbok=nynorsk

No har du kome med to feil i ditt innlegg (feilstaving av opphavleg + at du ikkje var klår over at trugsel er eit gildt ord fleire av diktarane våre jamt nytta), rett nok har du rett i at det heiter omset og ikkje omsetjer. Skal ein leita etter språkblomar hjå meg finn ein nok ei mengd mellom dei over 2000 innlegga eg til no har skrive her inne, men kven skriv feilfritt?

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kva med ordet opphaveleg då? I mi bok heiter det opphavleg. Det reagerte eg på, so om du skal kritisera meg for språket lyt du fyrst feia for eiga dør. Rett syntaks er viktigare enn rettskriving.

Jeg er enig med deg i at rett syntaks er mye viktigere enn rettskrivning. Det samme gjelder morfologi (blant annet korrekt bøying av ord), og leksikon (i dette tilfellet kjennskap til vokabular), og flere andre faktorer.

Opphavleg/opphaveleg handler bare om rettskrivning. Fort gjort. Mulig det bare er en tastefeil også.

Omsetjer er derimot et eksempel på feil verbbøying, og strider dessuten mot et av de grunnleggende særtrekkene ved nynorsk grammatikk, nemlig at en del sterke verb ikke får endelse i presens (som også skriv, ligg, spring, osv., i motsetning til bokmål skriver, ligger, springer).

Trugsel/trugsmål handler om huller i kjennskapen til nynorsk ordtilfang.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at rett syntaks er mye viktigere enn rettskrivning. Det samme gjelder morfologi (blant annet korrekt bøying av ord), og leksikon (i dette tilfellet kjennskap til vokabular), og flere andre faktorer.

Opphavleg/opphaveleg handler bare om rettskrivning. Fort gjort. Mulig det bare er en tastefeil også.

Omsetjer er derimot et eksempel på feil verbbøying, og strider dessuten mot et av de grunnleggende særtrekkene ved nynorsk grammatikk, nemlig at en del sterke verb ikke får endelse i presens (som også skriv, ligg, spring, osv., i motsetning til bokmål skriver, ligger, springer).

Trugsel/trugsmål handler om huller i kjennskapen til nynorsk ordtilfang.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

Korleis det? Kvifor er det betre å nytta trugsmål framfor trugsel?

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg nyttar mest ikkje verbet omsetje (berre i substantivforma omsetjing), språksansen min seier det lyt omskrivast til å setja om (men brukarar plar ikkje alltid skyna slike ordstillingar). Om du ser etter skrivefeil i alle dei over 2000 innlegga mine, vil du truleg finna eitkvart gale med alle innlegga (ord som vantar, like ord etter kvarandre osb.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis det? Kvifor er det betre å nytta trugsmål framfor trugsel?

Jeg bare kommenterte innlegget du svarte på. Jeg behersker nynorsk bare sånn tålelig bra, for det er lenge siden jeg har hatt det på skolen. Men omsetjer ser til og med jeg at er en grov feil. Så får det bare være om trugsel er riktig, for det tar uansett ikke brodden av innlegget mitt, eller av innlegget til brukeren du siterte.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg nyttar mest ikkje verbet omsetje (berre i substantivforma omsetjing), språksansen min seier det lyt omskrivast til å setja om (men brukarar plar ikkje alltid skyna slike ordstillingar). Om du ser etter skrivefeil i alle dei over 2000 innlegga mine, vil du truleg finna eitkvart gale med alle innlegga (ord som vantar, like ord etter kvarandre osb.).

Det spiller ingen rolle, for setje/setja (hvorfor har du e i omsetje, men a i setja, forresten?) er jo også et av disse verbene som ikke har endelse i presens i nynorsk (i motsetning til i bokmål).

Og selvfølgelig har du, i likhet med meg og alle andre her på forumet, en og annen skrivefeil. Det er ikke til å unngå, og det er dessuten helt uproblematisk. Det er heller ikke det det er snakk om her.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare kommenterte innlegget du svarte på. Jeg behersker nynorsk bare sånn tålelig bra, for det er lenge siden jeg har hatt det på skolen. Men omsetjer ser til og med jeg at er en grov feil. Så får det bare være om trugsel er riktig, for det tar uansett ikke brodden av innlegget mitt, eller av innlegget til brukeren du siterte.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

I so fall kvifor gjev du deg då ut for å vera målmenneske? Sjølvsagt nyttar eg ikkje ordet omsetje til vanleg, men eg har ikkje høve til å skriva slik som eg tenkjer lenger av di moderatorteamet plar gje meg åtvaringar dei gongane eg skriv gjennomført konservativ nynorsk (jamvel om den er normert). Radikal nynorsk har eg eigentleg ikkje so mykje greia på, so det er ikkje merkeleg at eg tek i miss no og då.

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I so fall kvifor gjev du deg då ut for å vera målmenneske? Sjølvsagt nyttar eg ikkje ordet omsetje til vanleg, men eg har ikkje høve til å skriva slik som eg tenkjer lenger av di moderatorteamet plar gje meg åtvaringar dei gongane eg skriv gjennomført konservativ nynorsk (jamvel om den er normert). Radikal nynorsk har eg eigentleg ikkje so mykje greia på, so det er ikkje merkeleg at eg tek i miss no og då.

Jeg gir meg ikke ut for å være målmenneske. Jeg gir meg ut for å være en bokmålsbruker som har hatt nynorsk på skolen for lenge siden, og som dessuten kan litt om språk, inkludert om generelle forskjeller mellom bokmål og nynorsk. Og for meg blir altså det å ha endelse i presens på setje/omsetje en slående feil som på ingen måte er typisk for folk med nynorskbakgrunn; det er vel mer en feil bokmålsbrukere som har gått over til nynorsk i voksen alder gjør.

Men for all del, det er da selvfølgelig helt i orden for meg at bokmålsbrukere av og til skriver nynorsk, eller at man skifter hovedmål i løpet av livet. Det som skurrer her, er at du utgir deg for å ha vokst opp med nynorsk som hovedmål, all den tid nynorsken din her og der bærer preg av at du egentlig er bokmålsmann.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke ut for å være målmenneske. Jeg gir meg ut for å være en bokmålsbruker som har hatt nynorsk på skolen for lenge siden, og som dessuten kan litt om språk, inkludert om generelle forskjeller mellom bokmål og nynorsk. Og for meg blir altså det å ha endelse i presens på setje/omsetje en slående feil som på ingen måte er typisk for folk med nynorskbakgrunn; det er vel mer en feil bokmålsbrukere som har gått over til nynorsk i voksen alder gjør.

Men for all del, det er da selvfølgelig helt i orden for meg at bokmålsbrukere av og til skriver nynorsk, eller at man skifter hovedmål i løpet av livet. Det som skurrer her, er at du utgir deg for å ha vokst opp med nynorsk som hovedmål, all den tid nynorsken din her og der bærer preg av at du egentlig er bokmålsmann.

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

Det har du ikkje dekning for å hevda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det ær høl i gjære på gausta, det er høl i gjære på gausta. Det er dæffor et par støkk er her!"*

*Gjengitt på dialekt.

Endret av OneLove
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle, for setje/setja (hvorfor har du e i omsetje, men a i setja, forresten?) er jo også et av disse verbene som ikke har endelse i presens i nynorsk (i motsetning til i bokmål).

Anonym poster: f44d247544ac9672049165fd2a001f50

Rett nok har dei kløyd infinitiv i dølamålføra (brukaren rskre gir seg føre å vere oppvaksen med slikt), men ikkje innan eit og same verb.....

Anonym poster: e8afff5724d8daf76da879060dcad3b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett nok har dei kløyd infinitiv i dølamålføra (brukaren rskre gir seg føre å vere oppvaksen med slikt), men ikkje innan eit og same verb.....

Anonym poster: e8afff5724d8daf76da879060dcad3b0

Du er heilt klårt berre ute etter å provosera. Kva var det eg skreiv? Eg gjorde det tydeleg at eg ikkje nytta verbet omsetje (og heller ikke varianten omsetja om du har tungt for det).

Kva ville du prova? Trudde du at du verka smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...