Gå til innhold

USA tur - LA, Orlando og NY

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter her og vurderer ferie til USA. Vi tenkte da ca 5 dager i LA, før vi tar ett par uker i Orlando hvor vi får gått i en del parker og outlet og div, før vi avslutter med 5-6 dager i New York. Høres det ut som en grei plan tidsmessig?

Noe vi absolutt bør få med oss i disse byene? Hvilke parker er spesielt anbefalt i orlando? vi tenker på Disney, universal og seaworld.

Alle tips tas imot med stor takknemlighet :)

Anonym poster: e8a71901c67d342dc9aceea62e6d64a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en spennende tur. Har dere planlagt noe budsjett for hver person?

Anonym poster: c7b5348e7d87716957914e22718efbcd

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en spennende tur. Har dere planlagt noe budsjett for hver person?

Anonym poster: c7b5348e7d87716957914e22718efbcd

Nei vi tenker at vi skal endelig ta oss råd til en skikkelig ferie så vil derfor regne litt og se hva det kommer på istedenfor å sette noe budsjett. Hoteller og flyreiser blir selvfølgelig av den billigste sorten, så bruker vi heller mer på opplevelsene :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en god plan!

Parker dere MÅ få med dere i Orlando:

Magic Kingdom

Animal Kingdom

Hollywood Studios

Epcot

Universal Studios

Universal Studios Islands of Adventure

SeaWorld

Busch Gardens (Tampa Bay, ca en time fra Orlando)

På to uker rekker dere ganske mye i hver park, men ikke alt! To uker er derfor passelig lang tid :)

Anonym poster: 72a750a6e172c0d3df86c660ce0c7e76

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en god plan!

Parker dere MÅ få med dere i Orlando:

Magic Kingdom

Animal Kingdom

Hollywood Studios

Epcot

Universal Studios

Universal Studios Islands of Adventure

SeaWorld

Busch Gardens (Tampa Bay, ca en time fra Orlando)

På to uker rekker dere ganske mye i hver park, men ikke alt! To uker er derfor passelig lang tid :)

Vi har tenkt å få med oss disse parkene som du nevner ja utenom Busch Gardens. Den har jeg ikke hørt om før. Hva er spesielt med den? :)

Skrevet

Så spennende, det høres fint ut. :) Det er noe lignende jeg har lyst til å gjøre neste gang vi reiser til USA. Mannen og jeg var på bryllupsreise i fjor sommer og var først fem netter i Florida, syv netter på cruise i Karibien og syv netter i New York. Vi var derimot ikke i noen parker, så det kunne jeg tenkt meg. Jeg følger med for tips. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tenkt å få med oss disse parkene som du nevner ja utenom Busch Gardens. Den har jeg ikke hørt om før. Hva er spesielt med den? :)

Busch Gardens er en blanding av fornøyelsespark og dyrepark (i likhet med Animal Kingdom). Den tilhører samme kjede som SeaWorld, så det er mulig å kjøpe billettpakke som gir deg gratis adgang til en av parkene.

Busch Gardens har mange sinnsyke berg- og dalbaner, så hvis du liker berg- og dalbaner (hvem gjør vel ikke det??) bør du ikke gå glipp av det. Siden det er såpass langt unna Orlando og de andre parkene, er det færre folk som tar turen dit. Det fører til at de fleste attraksjonene er nesten uten kø! Det er derfor mulig å kjøre omtrent alt i parken i løpet av en dag (det kan du bare glemme i disneyparkene).

Skrevet

Sjekk ut House of Blues i LA. Ikke barnevennlig, men bra konsertsted for voksne. ;)

Steel Panther spiller på mandager!

AnonymBruker
Skrevet

Busch Gardens er en blanding av fornøyelsespark og dyrepark (i likhet med Animal Kingdom). Den tilhører samme kjede som SeaWorld, så det er mulig å kjøpe billettpakke som gir deg gratis adgang til en av parkene.

Busch Gardens har mange sinnsyke berg- og dalbaner, så hvis du liker berg- og dalbaner (hvem gjør vel ikke det??) bør du ikke gå glipp av det. Siden det er såpass langt unna Orlando og de andre parkene, er det færre folk som tar turen dit. Det fører til at de fleste attraksjonene er nesten uten kø! Det er derfor mulig å kjøre omtrent alt i parken i løpet av en dag (det kan du bare glemme i disneyparkene).

Så greit. Høres absolutt ut som den er verd turen.

Ang disneyparkene, hvor mange dager bør vi kjøpe billett for å kunne rekke alle 4 parkene? Holder det med en 4 dagers billett eller blir det lite? Bør vi ha sånn billett der man kan hoppe mellom parkene?

Skrevet

Jeg var i Orlando i påska, og kan anbefale deg Islands of Adventure og Epcot -flotte parker!

Vi ble veldig skuffet over Animal Kingdom, gikk lenger enn langt for å klappe noen geiter! Eneste som var bra der var en safari-tur der vi så elefanter, giraffer etc

Hopper lett over den parken neste gang vi drar over. :)

(Ang Island of Adventure: Skynd dere til Harry Potter-land, og gjør unna "ridene" der først, alle skal dit, kommer du tidlig slipper du unna verste køen. (fastpass gjelder ikke der). Så kan dere kose dere med resten etterpå. (Vi hadde fått tips om dette og stoppet ikke opp for å titte på noe før Harry P var unnagjort -veldig lurt!)

God tur!

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært i Discovery Cove? Ser veldig bra ut men er det verdt pengene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du egentlig til LA?

Syns det høres litt stress ut med alle tre byene, særlig når det er så mye å gjøre i både NY og Orlando. LA er litt oppskrytt. Det er et sånt sted man drar for å si at man har vært i Hollywood og på Santa Monica og slikt, men det å være der i seg selv er fint lite interessant egentlig.

Anonym poster: 7746f0c2d8a744b16ac8ca4e5671796b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du egentlig til LA?

Syns det høres litt stress ut med alle tre byene, særlig når det er så mye å gjøre i både NY og Orlando. LA er litt oppskrytt. Det er et sånt sted man drar for å si at man har vært i Hollywood og på Santa Monica og slikt, men det å være der i seg selv er fint lite interessant egentlig.

Anonym poster: 7746f0c2d8a744b16ac8ca4e5671796b

Hvis det er alt du fikk ut av LA-turen syns jeg synd på deg. Hva med Lakers-/Dodgerskamp, være publikum på TV-show, besøke produksjonsstudioer, oppleve det utrolige nattelivet, vintage markets, store og små konserter, Getty museumet, Universal Studios, outletshopping, Six Flags, Disneyland, surfing i Malibu, og en hel haug med annet?

Anonym poster: 5c00bfd0575f42106e2d30150c91a65f

Skrevet

Vi sitter her og vurderer ferie til USA. Vi tenkte da ca 5 dager i LA, før vi tar ett par uker i Orlando hvor vi får gått i en del parker og outlet og div, før vi avslutter med 5-6 dager i New York. Høres det ut som en grei plan tidsmessig?

Noe vi absolutt bør få med oss i disse byene? Hvilke parker er spesielt anbefalt i orlando? vi tenker på Disney, universal og seaworld.

Alle tips tas imot med stor takknemlighet :)

Er dere glad i Berg og dalbaner og da av det heftige slaget. Bør dere ta en tur til Six Flag Magic Mountains i Los Angeles.

Skrevet

(Ang Island of Adventure: Skynd dere til Harry Potter-land, og gjør unna "ridene" der først, alle skal dit, kommer du tidlig slipper du unna verste køen. (fastpass gjelder ikke der). Så kan dere kose dere med resten etterpå. (Vi hadde fått tips om dette og stoppet ikke opp for å titte på noe før Harry P var unnagjort -veldig lurt!)

God tur!

Godt tips..... Den harry potter "riden" var i mine øyne griiiisebra!!!! Og verdt 90 minutter i kø..... Men det ble da med den ene gangen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...