Gå til innhold

Har jeg mensen eller hva?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk "mensen" for tredje gang på en måned. Brukte p plaster men sluttet for to måneder siden for å begynne på minipiller i stedet. Har nå fått pillene men er usikker på om jeg skal begyne idag da? Fikk først mensen, så på nytt en uke etter og nå to uker etter er det tilbake. Kan jeg ta første pille da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg hadde begynt i dag, og brukt kondom i tillegg ved eventuell sex de neste sju-åtte dagene. Når du har hatt tre blødninger på fire uker er det ikke godt å si hva som er mensen og ikke.

Skrevet

Takk for svar da, tok den første i dag da. Men hva skjer hvis det ikke er mensen, fungerer ikke pillene like godt da?

Skrevet

Takk for svar da, tok den første i dag da. Men hva skjer hvis det ikke er mensen, fungerer ikke pillene like godt da?

Da kan du hatt eggløsning en av de siste dagene, og kan bli gravid da det tar en ukes tid før hormonprevansjon beskytter gjennom å hindre eggløsning.

Årsaken til at man er trygg ved første dag i mens er at man da har hatt eggløsning ca 14 dager før blødning. Er man usikker på om blødning er bortfallsblødning etter eggløsning og mangel på befruktet egg, bruker man tilleggsprevansjon en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...