Gå til innhold

Har plutselig fått tunnelskrekk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har plutselig fått angst for å kjøre i tunneller og prøver å unngå dem. Det går greit med korte tunneller hvor jeg fort ser enden. Men Nordbytunnellen for eksempel tør jeg ikke å kjøre lenger. Grunnen er at den er lang, rett, smal og mørk og jeg føler at jeg får panikk og er redd for å besvime.

Det hjelper ikke så mye om noen sitter på, men når jeg sitter på selv går det greit. Er 29 år og har hatt lappen siden jeg var 18, men har aldri hatt dette problemet før. Vet heller ikke hvordan det kom.

Jeg må bare klare å ordne opp i dette, kan ikke unngå tunneller til en hver tid. Blir fryktelig tungvint. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det.

Hvordan kan jeg avvenne meg med denne angsten?

Anonym poster: 2c0d40ffc9b9041740610a49ea34b43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å prate med psykolog. Det er den beste og mest seriøse løsningen du kan benytte deg av.

Anonym poster: f993d8fdbf8e0e3a7c9f38f7539b4556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til psykolog Bjarte Stubhaug. Han holder til på Vestlandet, men han kan det der. :)

Kjipt med plutselig angst! God bedring!

Anonym poster: 234f1d395e846742858f7612aa85401d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksponeringsterapi, altså å utsette deg for det du er redd for, er som regel det beste. Men siden dette omhandler både din egen og andres sikkerhet, så bør det vel ikke gjøres helt på egen hånd.

Anonym poster: bf33f6de07b2d4f87916d3eb641dab8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor grøfter de nå tunnellene så på begge sider av veien er det et glippe på en 70cm og ca 1 meter rett ned, om ikke en tur gjennom der kurerer deg, gjør intet det.. Og jeg må, for å komme meg til jobb og alt.

Anonym poster: 76b66fe2ab1f9bbae1140c3579b3e14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med deg en erfaren sjåfør, forklart problemet, og kjørt gjennom tunnelene så mange ganger som mulig.

Skulle det bli behov for det kan han eller hun gripe rattet og sørge for at det ikke oppstår farlige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...