Gå til innhold

Når skifte tape over arr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet stingene mine for 3 dager siden, skal tape arret i et halvt år (mye strekk i arret pga plassering). Så nå har jeg utstyrt meg med diverse tape i litt ulike bredder.

Fikk tape på arret når stingene var fjernet. Noen som vet hvor lenge tapen kan/bør sitte før den skiftes? Har veldig lyst å plukke av tapen nå og se hvordan arret ser ut, men vet ikke om det er lurt.

Bør tapen sitte på til den faller av? Dusjer annenhver dag iallfall, men innbiller meg at dette er for ofte å skifte? Den hefter kanskje dårligere etter dusj?

Anonym poster: 1d01033ca0df51f0b8d1659b895c9ff8

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Ta den av når den er våt, etter dusjing, og legg på ny etter at du forsiktig har tørka arret.

Skrevet

Når jeg opererte fikk jeg beskjed om at tapen skulle sitte på til den falt av, og da skulle jeg sett epå ny.

Veldig dumt å ta den av nå bare for å se arret, Da risikerer du at du drar med deg skorpe og at de begynner å blø også får du større arr.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ha på tapen til den falt av, men jeg synes det var så ekkelt å ha på våt tape etter jeg hadde dusjet så jeg tok den av da. Men å ta av tapen var skikkelig vondt, så etter noen uker droppet jeg hele tapen.

Arret mitt synes nesten ikke. Men sånn er vi forskjellige.

Anonym poster: e619cd7801b92a06b51eb1327f48d69c

Gjest Rosetorne
Skrevet

Så lenge du setter på en ny, og huden ikke blir irritert av at du drar av tapen, kan du sikkert skifte den når du dusjer.

AnonymBruker
Skrevet

Drar du av tapen for ofte vil du ende opp med sår, så vent til tapen er blitt litt gammel og ikke har like bra klister. Den beste måten å tape på er ikke på langs med arret men fra under og over arret om du skjønner.

Anonym poster: bdfcdedd91b77c112a31445a5b4971cc

Skrevet

Når det faller av fikk jeg høre når jeg hadde tapet opersjonsarr.

Gjest Rosetorne
Skrevet

Om du vil skifte oftere, så bruk plasterfjerner. Da drar du ikke av hud og blir sår.

AnonymBruker
Skrevet

Drar du av tapen for ofte vil du ende opp med sår, så vent til tapen er blitt litt gammel og ikke har like bra klister. Den beste måten å tape på er ikke på langs med arret men fra under og over arret om du skjønner.

Anonym poster: bdfcdedd91b77c112a31445a5b4971cc

Jeg trodde litt av vitset var å tape langs selve arret jeg? Hva er hensikten med å tape over og under arret? Man kan kanskje gjøre begge deler samtidig, men skulle tro at dette ikke var nødvendig? Man irriterer vel ikke arret dersom man venter til tapen ikke hefter lenger, selv om man taper på langs av arret?

Gjest navnelapp
Skrevet

Ein må teipe på tvers av arret, ellers er det ikkje noko poeng. Ein kan gjerne ha fleire teipar viss arret er langt.

AnonymBruker
Skrevet

Ein må teipe på tvers av arret, ellers er det ikkje noko poeng. Ein kan gjerne ha fleire teipar viss arret er langt.

Legen som tapet meg etter stingfjerning tapet på langs av såret... Hvordan har dere fått tapet deres?

Skrevet (endret)

Legen som tapet meg etter stingfjerning tapet på langs av såret... Hvordan har dere fått tapet deres?

På langs

Spiller det noen rolle om det er teipet på tvers eller på langs da? Hele arret mitt var jo dekket av teip uansett :klo:

Hvis ikke det er noen her som snakker om strips da?

Endret av Mynona
AnonymBruker
Skrevet

Ja - strips er noe annet. Helt logisk at disse tapes på tvers, over og under såret...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også teipet på langs av såret og fikk beskjed om at det var sånn jeg skulle teipe.

Spørs kanskje hvor arret sitter? Hvilken retning det blir dratt i?

Anonym poster: e619cd7801b92a06b51eb1327f48d69c

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før tapen faller av av seg selv? 

Anonymkode: 786c3...9fb

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det før tapen faller av av seg selv? 

Tråden er fem år gammel så tapen har nok fallt av hos slle nå. 

Jeg fikk beskjed om å dusje daglig med tapen og bytte tape etter dusjing. 

Anonymkode: 657b3...ebf

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Ja, håper den er borte hos alle:p. Men hvor lang tid tar det om man ikke skal pirke borti den selv? Tre dager, en uke, to uker, en måned? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...