Gå til innhold

Røde flekker i ny tatovering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tatoveringen min har grodd en god stund (den er på låret forresten, og den er ganske stor) men det er kommet noen røde flekker på den. Det kom en kvise, og jeg leste at det var fordi man var for dårlig til å vaske bort gammel salve, så jeg skjerpet meg litt der, og det er ikke kommet fler kviser hvertfall.

Men det er noen røde flekker... En del av tatoveringa er det kun kontur (en ramme rundt) og inni er det et motiv som er "skravert".. det er kun på den "skraverte" delen at det er røde flekker. Kan det ha noe med det å gjøre?

Det klør ikke, gjør ikke vondt, vesker ikke... flasser fremdeles litt om jeg ikke har smurt (når jeg våkner om morgenen og sånn)

Jeg har vært forsiktig med å vaske meg med parfymefri såpe (asan), brukte salve jeg fikk av tatovør en god stund til den ble tom.. nå har jeg gått over til spenol...

Er dette normalt eller? Hvor lang tid skal det egentlig ta før tatoveringa er helt fin? Det har gått 3-4 uker siden jeg tok den!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er tattoveringen med farge?

Skrevet (endret)

Er tattoveringen med farge?

det er bare brukt svart og hvitt blekk. Det er ikke brukt noe hvitt i rammen rundt, så det er altså bare røde flekker der det er brukt hvitt (og svart) blekk... Kanskje det kan ha noe med det å gjøre?

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Jeg fikk hvertfall slike prikker/nupper på mine fargetattoveringene, og det kunne visst være at jeg reagerte på fargene. Men jeg fikk slik igjen på en sort/grå tattovering (og det var på tattovering nummer ti). Fikk kortisonsalve av legen første gang, uten at det hjalp så veldig. Jeg sluttet å smøre og det forsvant av seg selv. Andre gang smurte jeg ikke noe på, og det forsvant til slutt det også, men det tok flere måneder. Er det din første tattovering? Du burde ta kontakt med tattovøren og fortell om prikkene.

Skrevet

Jepp er min første. Skal møte tatovøren idag så får håpe han kan gi meg et svar om hva det er :)

Kanskje jeg skal roe litt ned på smøringa jeg og.. jeg skal ha en session til for å gjøre ferdig tatoveringa, så jeg bekymrer meg ikke noe særlig for om noe av fargen går vekk nå. Men er litt verre om det blir infeksjon og tull :P

Skrevet

De røde flekkene er porene dine som har fått litt juling. :) De synes mye bedre på tatoveringer med lyse farger, og roer seg som regel etter hvert.

Skrevet (endret)

De røde flekkene er porene dine som har fått litt juling. :) De synes mye bedre på tatoveringer med lyse farger, og roer seg som regel etter hvert.

Ja det var ca det samme tatovøren sa. At siden det er hvit farge, så syntes det røde bedre enn om jeg hadde hatt "mørkere" farger. (siden det jo er et svært "sår") Så jeg satser på at det er riktig! Han sa også at om jeg hadde fått infeksjon, så ville det ha kommet tidligere og ikke nå 3-4 uker etter...

så da føler jeg meg tryggere :P Har vært livredd for infeksjon.. Men sånn er det vel når man tar sin første tatovering og ikke aner noenting:P

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Ah.. Det var det ikke det samme som jeg hadde ;)

Gjest Mrs.KennyPowers
Skrevet

Husk at du skal vaske tatoveringa godt med grønnsåpe(original, den til gulvvask) to ganger daglig mens tatoveringa gror. Det er særlig viktig å vaske bort alt av vaselin, blod og blekkrester samme dagen som du har tatovert deg. Ikke smør salve på tatoveringa før den er tørr/ferdig å væske(ca 1-2 dager etter du har tatovert deg) Salven du skal bruke er Bepanthen(kjøpes på apoteket, den er egentlig til bruk på bleiebarn med såre rumper), den tetter ikke porene, samt får tatoveringen til å gro raskere. Får du ikke tak i den kan du bruke Helosan-salve.(også apotek)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...