Gå til innhold

Tråd om Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler at både Herr og Fru Eriksen er to gode mennesker. Tror de er veldig trivelige. Føler også at LK har blitt mye hyggeligere i kommentarfeltet. Han er kjapp til å svare, og kvittet seg litt med hersketeknikkene sine. Likevel synes jeg han er litt tidlig i utdanningsløpet til å være så bastant i sine svar som han er.

Jeg tror det er fasaden i bloggen som gjør at noen, inkludert meg selv, blir veldig skeptisk og kritisk til dem. De har ødelagt for seg selv ved å fremstille seg på den måten.

Anonym poster: e06a3d73cdfeca54d4d12c3350ab3a4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må få lov til å leve det livet de selv vil, men etter å ha sett Typen til med Leo Ajkic er jeg i alle fall sikker på at livet som blogger ikke er noe for meg. Personlig synes jeg det så ekstremt kjedelig ut. Bruke mange timer på å style antrekk, sminke seg kjempemye og så ta 200 bilder av seg selv med falsk smil i hagen. Jeg er veldig interessert i mote, men eget rom for klær og 200 sko synes jeg er veldig overfladisk og unødvendig.

Personlig tror jeg at rosabloggerne har nådd toppen, og at interessen for disse bloggerne vil stupe de neste årene.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clavel

Folk må få lov til å leve det livet de selv vil, men etter å ha sett Typen til med Leo Ajkic er jeg i alle fall sikker på at livet som blogger ikke er noe for meg. Personlig synes jeg det så ekstremt kjedelig ut. Bruke mange timer på å style antrekk, sminke seg kjempemye og så ta 200 bilder av seg selv med falsk smil i hagen. Jeg er veldig interessert i mote, men eget rom for klær og 200 sko synes jeg er veldig overfladisk og unødvendig.

Personlig tror jeg at rosabloggerne har nådd toppen, og at interessen for disse bloggerne vil stupe de neste årene.

Håper du har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror antall unge jenter med spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde hadde sunket betraktelig med færre rosabloggere type Fotballfrue.. Makan til press skal man lete lenge etter. Etter å ha lest noen sider av bloggen, sitter man jo igjen med en følelse av at "dersom jeg ikke vokser opp til å bli en (syl)tynn "barbiedukke" som trener 24/7 og har det perfekte hus, et par hundetasser (veskepynt) og en fotballmann, er jeg mislykket. Jeez

Anonym poster: 2fad5567a73dd6f0d76b19f130691f19

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MamaQuilla

Skal se om ikke tråden her vipper henne opp på førsteplassen på bloggtopplisten igjen, så da er vel FF også fornøyd med at hun diskuteres ;)

Endret av MamaQuilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. "Problemet" nå er at Instagram tar over. Det mangler ikke på sensur fra disse rosabloggerne der heller. Jeg følger ingen av dem, men ser ofte at venner og bekjente av meg har likt bilder av dem. FF har også lagt ut lettere avkledde bilder, men fikk også bakoversveis da jeg så bloggeren Andrea Badendyck hadde lagt ut et "før og etter-bilde". Den flotte, slanke jenta på før-bildet, null fett og markerte muskler på etter-bildet. Dette fører til hylekor blant fjortissene.

"Ååååååååå. Drømmekroppen!!!!! Kan ikke du plis legge ut hva du trener og hva du spiser?!"

"Kunne dødd for den kroppen der!"

Jeg blir helt sjokkert av kommentarene. Mange av jentene har årsmodellen sin bak nicket på Instagram. Når jeg da går inn og sjekker kontoen dems, ser man at dette er smårips. Det er skremmende!

Anonym poster: e06a3d73cdfeca54d4d12c3350ab3a4e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Foreldrene kan da ikke alltid ta ansvaret for hva ungdommen bruker internett til.. Og det er da virkelig ikke "utrolig" at må/bør passe på hva h*n skriver om! Herregud.. Noen ansvar må også bloggeren ta. Har man spiseforstyrrelser og er radmager (som FF ser ut til å ha, og har i alle fall hatt ved et tidligere tidspunkt hun blogget), da blogger man rett og slett ikke om mat, kropp og trening samtidig som man legger ut bikinibilder av seg selv. Det er som om en uten peiling på mote, skulle ha skrevet om de siste trendene i motebildet. Nei, nei, neeei.

skal en blogger ha ansvaret for barna, da? Hva?

Jeg ser ikke sammenhengen. Ja, man kan sikkert passe seg litt for hva man skriver, etc.. men at bloggerne har et så stort ansvar som media mener, er så feil.

Nå tviler jeg på at hun har spiseforstyrrelser, men så tro det da. Hvis det får deg til å føle deg bedre, tro det. Go on!

Jeg syntes mange hetser henne. Om fotballfrue er et varemerke. hva så? Hva så? hvis det selger, og hvis hun trives med det, hva så?

Jeg tror du sikter til disse bikinibildene av henne som er et år eller to gamle? kanskje hun tråkka i salaten. hvorfor klinge seg til noe som er eldgammelt? har du aldri gjort feil? blogg eller ei, mener jeg...

Anonym poster: ec0833b1fb669129b0b79d36d7cf716e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun, som alle andre, har et sammfunnsanvar.

Anonym poster: e8a7c9681134ced26a0961b91b02f768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreldrene har så klart et ansvar, men det er ikke de som har størst påvirkningskraft på barn i den alderen. Se bare på beliberene, foreldrene kan si hva de vil, men de slutter ikke å forgude han fordiom.

Det blir ikke feil å legge skylden på bloggeren for konkret hva denne bloggeren gjør.

Hvem har sagt noe om å sperre av bloggen? Hun må da gjerne blogge.

Forskjellen på FF og andre slanke/vellykkede forbilder er at hun skriver veldig konkret om trening, treningsvaner, spisevaner, tanker rundt trening og mat, vekt, klesstørrelse. Dette er hun vel også ganske alene om å gjøre. Du finner ikke en blogg skrevet av f.eks Beyonce som har et slikt overforkus på spise- og treningsvaner. Det er dette du og en del andre ser ut til å ikke forstå. Hun må gjerne se ut akkurat slik hun gjør, men hun behøver ikke å dele "veien til lykke" med sine unge lesere.

Hvis målgruppen hadde vært 17-24 så ville innleggene være mer tilpasset denne aldersgruppen. Men jeg tror så absolutt at hun har en del lesere i denne aldersgruppen også, jeg tror dog ikke det er fordi de finner innleggene så innholdsrike eller underholdene. Hun kunne lett gjort en del justeringer for å heller appelere til voksne mennesker, men hun er jo slettes ikke dum, hun vet jo godt hvem hun tjener pengene sine på. Og jeg kritiserer henne overhode ikke for akkurat den delen, for DER må foreldrene sette en stopper - altså lukke igjen lommeboka.

Hvilke konkrete tiltak mener du at foreldrene bør gjøre?

Jada, du er sikkert en perfekt mor, som har stålkontroll på tenåringen og alt hva hun foretar seg til enhver tid ;)

Hvis målgruppen er 0-100, så fritar ikke det henne fra det ansvaret hun da tar på seg, spesielt for da de fra 0-voksen.

Din venninne er selv ansvarlig for alt hva hun legger ut på bloggen sin. Mener du at leserne som er barn/ungdom er ansvarlige for noe som helst av bloggen hennes? Eller er det hun selv som bestemmer hva hun skal skrive om/hvilke bilder hun skal legge ut?

Stiller deg det samme spørsmål; Hvilke konkrete tiltak mener du at foreldrene bør gjøre?

Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c

Barnesikring? evt bruke litt tid på nettet med barna? fortelle de litt rundt tema?

ja, se på belieberne. kanskje justin bieber skal slutte å synge, sånn at foreldrene får fred?

jeg vet godt hvorfor mange bloggere har eldre lesere, men inntil videre utdyper jeg ikke hvorfor, men jeg VET at mange bloggere har eldre lesere som også er en målgruppe.

Jeg kan ikke skrive mer om blogging, kanskje jeg gjør det senere, jeg får se... Dette er tross alt levebrødet til folk, og da vil jeg si en ting: tror du noen gidder å være tvers igjennom slem og rotten kun for penger? ja, kanskje det drives litt dirty, men tro meg, det gjør ALLE. det må man når det gjelder markedsføring. det er aldri helt rent. i så tilfelle så er man en taper, bokstavelig talt. markedsføring Er sleipt. :) hvis du titter rundt på Kg nå, så får du hundrevis av input i form av reklame som du overhode ikke registrerer bevisst. det samme gjelder barna. dag ut og dag inn. selv i barnehagen.

når de gjelder venninnen min: hun bestemmer dette selv, men tenker absolutt litt over hva hun poster. men hun mener hovedansvaret er på foreldrene.

selv skulle jeg ønske at foreldrene deltok mer, men nå ser man jo "anonymefeiginger-kampanjen" er med, og der engasjerer voksne mennesker seg, så det er jo bra. :)

jeg forstår poenget ditt, men husk: hun skriver: JEG trener sånn. ikke alle burde trene sånn... noe å bite seg merke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt at hun fremstiller mannen sin som såpass hjelpeløs:

post-68789-0-22961100-1367035240_thumb.j

Anonym poster: 44351acc9feaf72cacac9a48d48ae320

Jeg står opp hver morgen for å låse døren etter samboern min. Jeg syns det er koselig. :)

Anonym poster: aaaec832244ef92ba8863d483a83bfce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

skal en blogger ha ansvaret for barna, da? Hva?

Jeg ser ikke sammenhengen. Ja, man kan sikkert passe seg litt for hva man skriver, etc.. men at bloggerne har et så stort ansvar som media mener, er så feil.

Nå tviler jeg på at hun har spiseforstyrrelser, men så tro det da. Hvis det får deg til å føle deg bedre, tro det. Go on!

Jeg syntes mange hetser henne. Om fotballfrue er et varemerke. hva så? Hva så? hvis det selger, og hvis hun trives med det, hva så?

Jeg tror du sikter til disse bikinibildene av henne som er et år eller to gamle? kanskje hun tråkka i salaten. hvorfor klinge seg til noe som er eldgammelt? har du aldri gjort feil? blogg eller ei, mener jeg...

Ehm, ja...? Personlig ser jeg ikke helt sammenhengen i det DU skriver. Såklart skal bloggeren, i dette tilfellet FF, ta hensyn til evt. unge lesere når hun skriver innleggene sine. Hun må ikke på død og liv skrive at hun spiser én teskje peanøttsmør etter en lang treningsøkt, eller at det ikke nødvendigvis er passende med litt mat etter trening, og så gi en überlang forklaring på fordøyelsen av mat, and the list goes on..

Og der kom jammen meg det "du kritiserer FF på enkelte området, dermed er du jelly!!!"-stempelet nok en gang.. Herregud; såklart føler ikke jeg meg bedre av at FF muligens har en soiseforstyrrelse.. Hva er det for en absurd påstand? Jeg sier bare at det, etter min mening, er galt av henne å gå i detalj på matmengde, diett osv når hun har et sykelig forhold til dette. Det må du forstå.

Hva bikinibildene gjelder, synes jeg det var idiotisk av henne å legge ut. Bildene viser en radmager kropp, og det er rett og slett farlig for unge jenter å se opp til et slikt kroppsideal.

Punktum.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Barnesikring? evt bruke litt tid på nettet med barna? fortelle de litt rundt tema?

ja, se på belieberne. kanskje justin bieber skal slutte å synge, sånn at foreldrene får fred?

jeg vet godt hvorfor mange bloggere har eldre lesere, men inntil videre utdyper jeg ikke hvorfor, men jeg VET at mange bloggere har eldre lesere som også er en målgruppe.

Jeg kan ikke skrive mer om blogging, kanskje jeg gjør det senere, jeg får se... Dette er tross alt levebrødet til folk, og da vil jeg si en ting: tror du noen gidder å være tvers igjennom slem og rotten kun for penger? ja, kanskje det drives litt dirty, men tro meg, det gjør ALLE. det må man når det gjelder markedsføring. det er aldri helt rent. i så tilfelle så er man en taper, bokstavelig talt. markedsføring Er sleipt. :) hvis du titter rundt på Kg nå, så får du hundrevis av input i form av reklame som du overhode ikke registrerer bevisst. det samme gjelder barna. dag ut og dag inn. selv i barnehagen.

når de gjelder venninnen min: hun bestemmer dette selv, men tenker absolutt litt over hva hun poster. men hun mener hovedansvaret er på foreldrene.

selv skulle jeg ønske at foreldrene deltok mer, men nå ser man jo "anonymefeiginger-kampanjen" er med, og der engasjerer voksne mennesker seg, så det er jo bra. :)

jeg forstår poenget ditt, men husk: hun skriver: JEG trener sånn. ikke alle burde trene sånn... noe å bite seg merke i.

Å sammenligne Justin Bieber med FF blir for meg helt idiotisk... Unge jenter ser opp til han på en helt annen måte enn hva de gjør ovenfor Caroline.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På mange måter fungerer FF's blogg som "thinsporation" (det var til og med et ord liggende inne i autocorrecten på iphonen min, sier litt om hvordan samfunnet har utviklet seg...), og det vet vi alle innerst inne. Kroppen hennes er tilsvarende disse innhulte jentene det florerer av bilder med på andre sosiale medier, og da spesielt Instagram.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke fatter å begriper noen menn eller kvinner synes at vaskebrett er sexy... så sant man ikke har pumpet seg opp på steroider.....??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mange måter fungerer FF's blogg som "thinsporation" (det var til og med et ord liggende inne i autocorrecten på iphonen min, sier litt om hvordan samfunnet har utviklet seg...), og det vet vi alle innerst inne. Kroppen hennes er tilsvarende disse innhulte jentene det florerer av bilder med på andre sosiale medier, og da spesielt Instagram.

Bilder av henne fra hennes blogg har faktisk blitt brukt på thinspirationblogger.

Jeg har tittet innom et par for å se hva konseptet var, og der lå en del av hennes bikinibilder (amerikanske blogger).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bilder av henne fra hennes blogg har faktisk blitt brukt på thinspirationblogger.

Jeg har tittet innom et par for å se hva konseptet var, og der lå en del av hennes bikinibilder (amerikanske blogger).

Mhm, nettopp! Det har jeg også sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Generelt vil jeg berømme dere for at dere klarer å holde dere stort sett saklige, det gjør både min og deres hverdag enklere.

En liten notis: bruker dere bilder fra bloggen må dere gjøre dem om til lenker siden det faller under kopirett (med mindre det er snakk om produktbilder etc). :)

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren faller på sin egen urimelighet når du selv begynner innlegget med å spekulere...

Hun har selv skrevet på bloggen at hun vet at hun kan bli gravid. Hun er jo fortsatt ung og har mange år på seg.

Anonym poster: 36301d8909ea544c9589b37bb36e038c

Hvis hun vet det må jo hun allerede ha vært gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...