Vulpes Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Har lyst til å prøve fargelinser, bare for moroskyld. Tenker først og fremst å prøve noen i en naturlig varm brunfarge. Altså ingen «crazy-linser», det skal se så naturlig ut som mulig. Tips til hvilke merker/nettbutikker som selger dette? Må det være dyrt for å være bra? Hva med eBay?
Basi Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 For guds skyld: Dra til optiker og få linsene tilpasset! Feil bruk av linser kan medføre øyeskader. Hadde aldri turt å bruke linser kjøpt på nett uten at jeg hadde konsultert med optiker på forhånd og fått linsene tilpasset. Alt for mange som tar unødig risiko når det kommer til sånt som dette. 1
Vulpes Skrevet 25. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2013 Tilpasset til øyeformen da eller..? For som sagt skal jeg ha linser helt uten styrke. 1
Basi Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Det er ikke bare styrke nei som skal tilpasses. Øyet har blant annet annerledes "krumning" fra person til person. Noen få reagerer dessuten på linsebruk bl a ved at øyelokket på innsiden får masse "nupper", hvilket er ekstremt ubehagelig. Man bør også få stadfestet om man har skader på øynene fra tidligere av. Det er også viktig at man vet hvordan man skal ta linsene ut/inn, spesielt ifht hygiene og hvor lenge linsene kan sitte på + hvordan man renser dem (med mindre de må kastet etter en gangs bruk). Feil bruk av linser kan medføre farlige øyeskader. Øyelinser - uansett hva slags type - er ikke bare øyelinser. . . 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 bump Anonymous poster hash: 8a4c5...6f2
jkelson Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Jeg har kjøpt den og andre relaterte elementer på ebay før
Minya Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 (endret) Gå først til optiker og få opplæring i bruk av kontaktlinser. Det er viktig selv om du bare skal ha fargelinser, for om du gjør noe feil kan du faktisk risikere å få nedsatt syn eller bli blind. Mange optikere har også gode utvalg av fargelinser i dag. Kjøper du et par fargelinser der, kan du også bruke linseverdiene til å kjøpe fargelinser på nettet seinere, men det er anbefalt på det sterkeste å ta en linsekontroll hos optiker årlig om du velger å bruke linsene hver dag, for å sjekke øyehelsen og kontrollere at linsene ikke skader hverken hornhinne eller øyelokk. Endret 21. september 2013 av Minya 1
Sandie Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 De absolutt beste jeg har prøvd er et brasiliansk merke som heter Solotica.De finnes ikke i Norge men er populære i mange land.Det ligger mange videoer på youtube. De var både behagelige og så veldig naturlige ut + at de dekker mørk øyefarge mye bedre enn Freshlook og Expressions gjør.(Begge ser ganske uekte ut også spør du meg) De jeg kjøpte var 1-års linser og kostet rundt 600 norske kr. Synes ikke det var så ille. Bestilte dem fra denne nettbutikken.Tok litt tid før jeg fikk dem men det gikk helt fint: http://www.lensmarketplace.com/store/index.php?manufacturers_id=9
Ferny Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 De absolutt beste jeg har prøvd er et brasiliansk merke som heter Solotica.De finnes ikke i Norge men er populære i mange land.Det ligger mange videoer på youtube. De var både behagelige og så veldig naturlige ut + at de dekker mørk øyefarge mye bedre enn Freshlook og Expressions gjør.(Begge ser ganske uekte ut også spør du meg) De jeg kjøpte var 1-års linser og kostet rundt 600 norske kr. Synes ikke det var så ille. Bestilte dem fra denne nettbutikken.Tok litt tid før jeg fikk dem men det gikk helt fint:http://www.lensmarketplace.com/store/index.php?manufacturers_id=9 Hvilken farge kjøpte du? Og hvilken øyenfarge har du naturlig?? Og kunne du lagt ut et bilde med og uten linser (hvis ikke det er for mye å be om da). Tror ice hadde vært stilig jeg!
Sandie Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Hvilken farge kjøpte du? Og hvilken øyenfarge har du naturlig?? Og kunne du lagt ut et bilde med og uten linser (hvis ikke det er for mye å be om da). Tror ice hadde vært stilig jeg! Jeg har mørk grønne øyne og kjøpte Solotica Hidrocor i fargen Mel, det er en grønn farge. Fant ingen bilder av meg selv med linsene på men fikk litt lysere grønne øyne, omtrent slik farge som hun øverst på siden her: http://www.flickriver.com/photos/kostisargentina/sets/72157624644076461/ Linsene så veldig naturlige ut. Ice er også en kjempefin farge
miramis Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Tull at man må kjøpe linser spesieltilpasset til øyets krumming, det må iallefall bare gjelde ytterst få personer. Finnes jo de med hornhinneskjevhet, men de kan bruke vanlige linser med styrke. Selv har jeg brukt cirkellinser, som både får øynene mine til å se større ut + får en mye finere blåfarge. De tørker dog ut øynene en del, så gidder ikke å gå med de hver dag.
Gjest Euforia Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Tull at man må kjøpe linser spesieltilpasset til øyets krumming, det må iallefall bare gjelde ytterst få personer. Finnes jo de med hornhinneskjevhet, men de kan bruke vanlige linser med styrke. Selv har jeg brukt cirkellinser, som både får øynene mine til å se større ut + får en mye finere blåfarge. De tørker dog ut øynene en del, så gidder ikke å gå med de hver dag. Kan du legge ut link til cirkellinser? Hadde vært så morsomt å prøve!
miramis Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Kan du legge ut link til cirkellinser? Hadde vært så morsomt å prøve! Husker desverre ikke merkenavn, fant bare noen billige jeg. Månedslinser er greie, tør ikke kjøpe årslinser pga. fare for å miste/revne linsene. I tillegg holder månedslinser i massevis. Vanligvis kan man ikke gå med de i mer enn 6 timer, pga størrelsen på dem gjør at man lett får tørre øyne. Ville absolutt ikke kjøpt fra ebay eller lignende, heller fra en side som spesialiserer seg på linser. Viktig at det ikke er noe guffent i de.
Sandie Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Var det disse? http://www.fargedelinser.no/fargede-linser-uten-styrke-makelooks-circle-lenses-c-36_10.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå