Gå til innhold

Syk avreisedagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter her å har litt noia nå.

Datteren min har muligens hatt omganssyken i dag, og jeg skal ut å reise lørdag morgen. Da er jeg mest sansynlig syk hvis jeg blir smittet...

Hva gjør jeg egentlig da??? Det er en gruppereise, så jeg har ikke hatt noe med bestillig el.l å gjøre....

Det er jo en ukes reise, og omganssyke går jo relativt raskt over, går det evt. an å booke om biletten og dra 1-2 dager senere???

Krysser fingra for at jeg slipper unna, men greit å forberede seg på det verste....

Anonym poster: d78bf949a75bbeed08dbea8ce2984a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du jo snakke med den som har ansvaret for billettbestillingen, f.eks. om det er tegnet avbestillingsforsikring. Og deretter med de som har "transporten" (fly, båt, tog?)

Umulig for noen her på KG å svare deg på dette. Vi vet ikke hvor du reiser, hva du reiser med, vilkårene for bestilling, billett-type. osv.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg vet egentlig ikke så mye selv, annet enn hvilket flyselskap og når vi skal møte på flyplassen...

Det er en gruppe på over 100 stk, så aner ingen ting om avbestillingsbeskyttelse eller noe som helst....

Noen andre som har opplevd å bli syk når man egentlig skal reise??

Evt, om det går an å booke om, og reise etter?? hvis det blir krise...

Eller noen gode råd for å overleve en evt, omganssyke på flyreise med mellomlanding???

Skrevet

Fremdeles umulig å gi deg et svar, dessverre. Du må snakke med den som har ordnet med billettene. Det er stor forskjell på hva som er mulig mht. avbestilling/bytting av billetter hos de forskjellige flyselskapene.

Skrevet

Reiseforsikring?

Skrevet

Som sagt over, det er umulig for oss å svare på. Er det bestilt som en chartertur eller selvlaget, er det fleksible flybilletter eller ikke, er det tegnet reiseforsikring på hele gruppen, har du evt. egen reiseforsikring? Du har vel fått vilkårene da du sa ja til å bli med og betalte, evt. må du kontakte den som har bestilt eller selskapene dere skal reise med.

Generelt vil en egen reiseforsikring dekke tilfeller med akutt sykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke sett deg på et fly med omgangssyken! Ha litt folkeskikk og respekt!

Anonym poster: 0f070efd6fef448041cae19964cf7967

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke sett deg på et fly med omgangssyken! Ha litt folkeskikk og respekt!

Anonym poster: 0f070efd6fef448041cae19964cf7967

Jeg håper jo virkelig at jeg slipper det ja!!!

Har ikke blitt syk enda, så håper virkelig jeg slipper unna...

Jeg har jo egen reiseforsikring, men aner ingen ting om hvordan turen er bestillt, for det er det foreninga som har ordnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...