Gjest Reza08 Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 I det nærmeste nabolaget mitt er det en gjesteparkering. Der kan de som er på besøk eller skal levere varer parkere midlertidig. Problemet er at typen til nabodetteren parker så skjevt, og tar halve veien. Han kunne ha parkert en meter nærmere kantsteinen, og i tillegg parkere rettere. Når jeg eller andre skal rygge ut fra eiendommen hvor jeg bor, må vi se oss rundt til enhver tid for å passe på at vi ikke rygger inn i hans bil. Selvsagt skal vi følge med når vi kjører bil, men det er irriterende at han står som han gjør. Nevnte det for han på en høflig en gang, da parkerte han på langs den ene gagnen, men så bar tilbake til det vanlige igjen. Han tar ingen hint. Grunnen til at han bør parkere på langs på vinteren, er på grunn av en diger snøhaug som naboene samler snøen i. Nå etter at snøen smeltet, står han helt likt, og han tar fortsatt ganske mye plass. Han klarte da å parkere rettere før, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor han parkerer slik nå. Alle de andre folkene som har vært på besøk, har enten parkert på langs, eller parkert rett, så han er den eneste som ikke skjønner problemet. Han må da se at bilen hans står skjevt, og tar mye plass. Merkelig at den personen som er her mest, skal ta så mye plass. Bilen hans er ikke veldig stor, men som sagt parkerer han på en slik måte som gjør at han tar mye plass. Hadde vært jævlig morsomt å ringt falken, så han måtte hente bilen sin hos dem. Neida, tror ikke at jeg skal gjøre det, men hadde vært morsomt å ta igjen på et vis, når han ikke gidder å høre etter.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Ok. Takk for info. Anonym poster: 269d70245b6229425bff1b07005eaf02 2
Wonders Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Virker som du må ta en prat med huseier. Snakk med de som har han på besøk å forklar problemet. RIng på døren en dag å spør om du kan få snakke med de som bor der, og ta det med ro. Her hos oss har vi egene problemer, og styret legger på laper om noen ikke skjerper seg. Og bilene blir tauet om det gjentar seg.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #4 Skrevet 25. april 2013 Skriv en lapp og legg på ruta hans. Anonym poster: 3f30652590ad374fce0d8b36deb4b0e8
Gjest Reza08 Skrevet 25. april 2013 #5 Skrevet 25. april 2013 Virker som du må ta en prat med huseier. Snakk med de som har han på besøk å forklar problemet. RIng på døren en dag å spør om du kan få snakke med de som bor der, og ta det med ro. Her hos oss har vi egene problemer, og styret legger på laper om noen ikke skjerper seg. Og bilene blir tauet om det gjentar seg. Tror kanskje at jeg skal ta en prat med de som eier huset, så kanksje de kan gjøre noe med problemet. God ide. Men jeg vil helst ikke få et dårlig forhold til dem, vet ikke hvordan de vil reagere. Du har noe av det samme problemet, forstår jeg. Vet godt hvor irriterende det er. Håper du klarer å få orden på saken.
Wonders Skrevet 25. april 2013 #6 Skrevet 25. april 2013 Tror kanskje at jeg skal ta en prat med de som eier huset, så kanksje de kan gjøre noe med problemet. God ide. Men jeg vil helst ikke få et dårlig forhold til dem, vet ikke hvordan de vil reagere. Du har noe av det samme problemet, forstår jeg. Vet godt hvor irriterende det er. Håper du klarer å få orden på saken. Vi fikk tilslutt beboerparkering. med vaktselskap som legger ned bøter om vi ikke har enten beboeroblat, eller gjestekort. Og for folk som feilparkerer er det bot uansett. Er det ikke rart at vi er litt engstelige for åssen vi blir oppfattet? Man er urolig for hva de skal tro om deg når du har lagt frem dette. Men vi tar ikke hensyn til oss selv fordi vi ikke stopper å irritere oss. Vi tar mere hensyn til andre enn våre eget ve og vel. Ditt problem ekisterer jo ikke i dems verden, de vet ikke at du begynner bli irritert. Jeg tror nok ikke kjærestegutten har sagt noe til dem.
Meridian Skrevet 25. april 2013 #7 Skrevet 25. april 2013 Det beste du kan gjøre er å prate med han en gang til. Forklar han hva som skjer når han parkerer sånn, og forklar at han må parkere rett slik at andre kommer til. Det er mange mennesker som ikke tenker så langt, og de blir glade om noen sier ifra. Da vil de som regel ta hensyn. Om han blir vanskelig, får dere gå sammen flere og prate med han en gang til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå