Gå til innhold

Matfobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har søkt litt på nett, men sliter med å finne noe vettugt.

Jeg har rett og slett litt fobi mot mat, syns all mat er ekkel, smak/lukt/tekstur etc. Skulle ønske jeg kunne få mat med sonde og slippe å spise. Det gjelder ikke bare noen matvarer, men alle.

Føler ikke jeg har anoreksi, er normaltvektig og syns ikke jeg er tjukk, skulle ønske jeg var litt mer veltrent, men hvem gjør ikke det. Til slutt blir jeg så svimmel og uvel av sult at jeg må spise, da finner jeg ofte en ting jeg kan ''tåle'', eller truer meg til å spise noe jeg syns er ekkelt. Har alltid vært sånn, men aner ikke hvorfor. Jeg får jo i meg nok mat, men sliter med å spise sunt og regelmessig pga dette.

Noen med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ta kontakt med legen din!!

Anonym poster: e40dbf0e5cf4a1b3a6c0a76f472b53e1

Skrevet

Hvor lenge har du hatt det slik? At du ikke synes du selv er tykk betyr ikke at det ikke kan være en spiseforstyrrelse. Vil anbefale deg å ta kontakt med Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser (du finner mer inof på hjemmesiden deres; iks.no).

Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære ts,

jeg må stenge tråden, og anbefaler deg å ta kontakt med IKS, enten på nett eller på telefon 22 94 00 10. Der sitter det mennesker som kan svare deg mye bedre enn brukere på forumet, og som har kompetanse. Jeg håper du får hjelp.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...