AnonymBruker Skrevet 25. april 2013 #1 Skrevet 25. april 2013 Jeg har ikke merket noe til visdomstennene mine, men de siste ukene har de krøpet frem noen millimeter, med tilhørende ubehag. Men jeg har fått så sykt dårlig ånde etter at det begynte...! Råtten, ekkel ånde som ikke forsvinner med tannpuss og munnskyll Pusser tennene nøye, bruker tanntråd og er ekstra nøye med tannspissene rundt visdomstennene.. Hva bør jeg gjøre? Anonym poster: de6816e1a40f48dd5532d31259579559
Wiggins Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Siden ånden har kommet etter at visdomstennene dukka fram, høres det jo ut som at det er en årsakssammenheng. Det kan være vanskelig å komme til skikkelig, jeg hadde en visdomstann der det antakelig samla seg matrester. Etter noen år sprakk den og viste seg å være råtten inni. Jeg synes du bør spørre tannlegen din jeg.
PecanPie Skrevet 25. april 2013 #3 Skrevet 25. april 2013 Ta en time hos tannlegen. De kan finne ut hvilken vei de vokser, si noe om hvorvidt der er plass til tennene eller ikke, fjerne tannkjøtt så tennene kommer ut, skylle mellom tanna og tannkjøttet osv. Jeg har også visdomstenner på vei, etter en tur hos tannlegen har vi funnet ut at jeg lar de vokse. Det er ubehagelig innimellom, antakelig fordi det jevnlig setter seg små betennelser i tannkjøttet. Disse betennelsene kommer antakelig fordi det ligger mat og råtner der inne. Da blander jeg fysiologisk saltvann, bruker en sprøyte med skyllekanyle og skyller mellom tannkjøttet oppå tanna, og selve tanna. Skyllekanylene har jeg fått hos tannlegen min. Det er ikke vondt, fordi tannkjøttet er "løst" rundt selve tanna. Smertene går over i løpet av en liten formiddag. Det hjelper ikke å få bukt med den enkle ånden ved å rengjøre rundt tanna, du må komme til innunder tannkjøttet og rengjøre der. Tannlegen kan gjøre det for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå