heipådere Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Hei. Jeg lurer på om noen har prøvd kosttilskuddet Astaxin fra helsekosten? Jeg har i snart 2 år slitt med magesmerter som ingen leger ser ut til å finne ut av, og har derfor undersøkt litt om det finnes noe selvhjelp jeg kan prøve Jeg prøvde Astaxin for noen uker siden, og fikk etter tre dager utslett på armene. Jeg sluttet med det, og det gikk over innen en uke. Nå har jeg prøvd å ta Astaxin igjen, og i dag, dag 5, fikk jeg det samme utslettet, pluss at jeg har hatt veldig vondt i magen de 2-3 siste dagene. Mer enn normalt. Det kunne også kjennes ut som jeg fikk stikk/svi smerter i blæra og hadde en svak svifølelse når jeg tisset. Astaxin skal visstnokk være veldig bra for mage/tarmsystemet, så jeg lurer på om dette kan være en slags "utrenselsesprosess" eller om det kan være allergi og at jeg bør slutte med det? Jeg hadde tilfeldigvis en legetime samme dag som jeg fikk utslettet første gang, men fikk aldri noe svar på blodprøvene, og jeg var heller ikke sikker på at det var Astaxin som forårsaket det da, så jeg nevnte ingenting for legen om det. Men er det noen som har opplevd noe lignende? (Helt annet spørsmål: Er det bare hos meg at Enter ikke fungerer til å lage linjehopp her? Får ikke til å lage avsnitt.)
Zzyzx Skrevet 25. april 2013 #2 Skrevet 25. april 2013 Hvis du får utslett og mer vondt i magen så er det absolutt en god idé å ikke ta tilskuddet. Det er ikke slik at det setter i gang en "renselsesprosess", du reagerer rett og slett på det. Det viktigste allergenet er vel karoten for denne her, men du kan også reagere på andre ting de pillene består av. Hvis du likevel vil fortsette, så bør du snakke med fastlegen din. Legg frem symptomene (uten å bagatellisere dem) og ta med eska så han/hun får sett på hva det inneholder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå