Holly Hobbie Skrevet 1. april 2004 #1 Skrevet 1. april 2004 I morgen kommer 8-10 venner paa besoek foer vi skal ut og spise. Vi skal servere drinker (gin og tonic og vin) og lurer paa hva jeg skal servere til? Det maa ikke vaere for mettende! Noe jeg kan lage selv, som er lettvint men likevel litt raffinert?
nessi Skrevet 1. april 2004 #2 Skrevet 1. april 2004 Oppdelte grønnsaker (paprika, agurk, selleri, gulrot) og forskjellige diper er alltid godt.
Nilma Skrevet 1. april 2004 #3 Skrevet 1. april 2004 Dette er en av mine favorittsnacks til drinker o.l. :-)
sunshine-t Skrevet 1. april 2004 #4 Skrevet 1. april 2004 Tenkte du noe kakeliknendes snacks eller? Her er en del kakeoppskrifter jaffal
Arkana Skrevet 1. april 2004 #5 Skrevet 1. april 2004 En eller flere av disse? Crostini del mare (ca 25 stk) en baguette 2 moste hvitløksfedd 2 ss finhakket persille 1,25 kg blåskjell 1 ss vermouth eller tørr hvitvin ekstra persille til å drysse over Del baguetten i skiver. Pensle på olivenolje og rist i ovnen 5-10 minutter, snu en gang. La avkjøles. Bland hvitløk pg persille med litt olje og fres et par minutter. Ha i blåskjell og vin og legg på lokk. La koke 4-5 minutte, rist på kjelen av og til. Ta av lokket og la dem avkjøles litt. Ta ut kjøttet og finhakk det. Fordel på crostiniene og dryss over ekstra persille. Crostini con pasta di olive (ca 25 stk) en baguette 200 sorte oliven uten stein 1 ss kapers 3 ansjosfileter 1 ss pinjekjerner 1 ts Dijon-sennep ½ dl olivenolje saft av ½ sitron salt/pepper Baguetten tilberedes som i oppskriften øverst. Resten av ingrediensene kjøres glatt i en kjøkkenmaskin og smøres på. Crostini med auberginemos en baguette 1 stor aubergine salt/pepper 1 fedd hvitløk ¾ - 1 dl olivenolje 2 ss finhakket basilikum Baguetten tilberedes som i oppskriften øverst. Snitt auberginen på langt og strø salt i snittene. Legg i en ildfast form og stek midt i ovnen ved 180 grader i ca 30 minutter. Legg i et dørslag og la renne av. Skrap ut kjøttet og mos det med hvitløk i en foodprocessor. Hell i oljen, litt etter litt. Smak til med salt og pepper. Bland hakket basilikum inn i mosen og smør på skivene.
Holly Hobbie Skrevet 1. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2004 Wow, saa hjelpsomme dere er! Jeg skal proeve Cheddar Pecan Crisp-oppskriften til i morgen - gaar det an aa lage dem en dag i forveien? Saa skal jeg servere gronnsaker med dip til! Crostini er jo ogsaa kjempegodt...sparer dem til en annen gang! Tusen takk for hjelpen!
Nilma Skrevet 2. april 2004 #7 Skrevet 2. april 2004 Wow, saa hjelpsomme dere er! Jeg skal proeve Cheddar Pecan Crisp-oppskriften til i morgen - gaar det an aa lage dem en dag i forveien? Går helt utmerket å lage dem i forveien, de holder seg i dagesvis dersom du putter dem i en boks. (Men nå er det jo strengt tatt "i morgen", så det har du kanskje funnet ut....) Håper du liker dem, jeg synes i alle fall at de er utrolig lekre! :-)
Holly Hobbie Skrevet 4. april 2004 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2004 De var kjempegode! De gled ned utrolig fort, så det var tydelig at gjestene likte dem også. Men jeg fikk ikke tak i pecan-nøtter, så jeg brukte hasselnøtter, peanøtter og noen få brasilnøtter. Neste gang skal jeg prøve å få tak i pecan, blir sikkert enda mer sus over dem da.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #9 Skrevet 5. april 2004 Cheddar Pecan Crisp'ene høres kjempe spennende ut..........men jeg er håpløs i engelsk :oops: ...noen som kan oversette oppskriften til meg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå