Gå til innhold

Snack-tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen kommer 8-10 venner paa besoek foer vi skal ut og spise. Vi skal servere drinker (gin og tonic og vin) og lurer paa hva jeg skal servere til? Det maa ikke vaere for mettende! Noe jeg kan lage selv, som er lettvint men likevel litt raffinert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdelte grønnsaker (paprika, agurk, selleri, gulrot) og forskjellige diper er alltid godt.

Skrevet
Dette er en av mine favorittsnacks til drinker o.l. :-)
Skrevet

Tenkte du noe kakeliknendes snacks eller?

Her er en del kakeoppskrifter jaffal

Skrevet

En eller flere av disse?

Crostini del mare (ca 25 stk)

en baguette

2 moste hvitløksfedd

2 ss finhakket persille

1,25 kg blåskjell

1 ss vermouth eller tørr hvitvin

ekstra persille til å drysse over

Del baguetten i skiver. Pensle på olivenolje og rist i ovnen 5-10 minutter, snu en gang. La avkjøles. Bland hvitløk pg persille med litt olje og fres et par minutter. Ha i blåskjell og vin og legg på lokk. La koke 4-5 minutte, rist på kjelen av og til. Ta av lokket og la dem avkjøles litt. Ta ut kjøttet og finhakk det. Fordel på crostiniene og dryss over ekstra persille.

Crostini con pasta di olive (ca 25 stk)

en baguette

200 sorte oliven uten stein

1 ss kapers

3 ansjosfileter

1 ss pinjekjerner

1 ts Dijon-sennep

½ dl olivenolje

saft av ½ sitron

salt/pepper

Baguetten tilberedes som i oppskriften øverst. Resten av ingrediensene kjøres glatt i en kjøkkenmaskin og smøres på.

Crostini med auberginemos

en baguette

1 stor aubergine

salt/pepper

1 fedd hvitløk

¾ - 1 dl olivenolje

2 ss finhakket basilikum

Baguetten tilberedes som i oppskriften øverst. Snitt auberginen på langt og strø salt i snittene. Legg i en ildfast form og stek midt i ovnen ved 180 grader i ca 30 minutter. Legg i et dørslag og la renne av. Skrap ut kjøttet og mos det med hvitløk i en foodprocessor. Hell i oljen, litt etter litt. Smak til med salt og pepper. Bland hakket basilikum inn i mosen og smør på skivene.

Skrevet

Wow, saa hjelpsomme dere er! Jeg skal proeve Cheddar Pecan Crisp-oppskriften til i morgen - gaar det an aa lage dem en dag i forveien?

Saa skal jeg servere gronnsaker med dip til! Crostini er jo ogsaa kjempegodt...sparer dem til en annen gang!

Tusen takk for hjelpen!

Skrevet
Wow, saa hjelpsomme dere er! Jeg skal proeve Cheddar Pecan Crisp-oppskriften til i morgen - gaar det an aa lage dem en dag i forveien?

Går helt utmerket å lage dem i forveien, de holder seg i dagesvis dersom du putter dem i en boks. (Men nå er det jo strengt tatt "i morgen", så det har du kanskje funnet ut....)

Håper du liker dem, jeg synes i alle fall at de er utrolig lekre! :-)

Skrevet

De var kjempegode! De gled ned utrolig fort, så det var tydelig at gjestene likte dem også. Men jeg fikk ikke tak i pecan-nøtter, så jeg brukte hasselnøtter, peanøtter og noen få brasilnøtter. Neste gang skal jeg prøve å få tak i pecan, blir sikkert enda mer sus over dem da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Cheddar Pecan Crisp'ene høres kjempe spennende ut..........men jeg er håpløs i engelsk :oops:

...noen som kan oversette oppskriften til meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...