Gå til innhold

Første forhold?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 20 snart 21 år gammel jente. Har aldri hatt kjæreste før, og ikke vært forelsket. Dette forandre seg for 5 månder siden. Jeg ble kjent med en gjennom jobben og det viste seg at han bor i samme studentblokk som meg. Vi har det bra sammen, ler mye, finne ofte på noe å gjøre.

Probleme mitt er at alt er så nytt og flaut, har aldri kysset noen før, unntatt han. Jeg vet ikke hva som er normalt eller ei......altså skal jeg fortelle han at jeg aldri har vært sammen med noen før? Han merker det sikker tenker jeg, for jeg blir flau av alt.

Jeg har ingen jentevenner jeg kan fortelle dette til, den jeg pleide å si sånne ting til er mor og hun dødde for et år og 7 månder siden.

Spørsmålene jeg har

Er det vanlig å ikke ha sex når man har vært sammen for ca 3 månder?

Jeg føler alt går fort og jeg er ganske sjener, så jeg har en tendens til å stivne hvis vi(han) gjør noe nytt. Hva gjør jeg med det ? Til nå har sett på klokka sagt at jeg må gå. Får et rart blikk bare, så sier han hadde.

Er det noen tips sånn at jeg blir mer trygg på meg sjøl.

Takk på forhånd og jeg håpet at jeg ikke er for rare.

Anonym poster: a5182f80981498a9b2f891b9a5a0dc85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en 20 snart 21 år gammel jente. Har aldri hatt kjæreste før, og ikke vært forelsket. Dette forandre seg for 5 månder siden. Jeg ble kjent med en gjennom jobben og det viste seg at han bor i samme studentblokk som meg. Vi har det bra sammen, ler mye, finne ofte på noe å gjøre.

Probleme mitt er at alt er så nytt og flaut, har aldri kysset noen før, unntatt han. Jeg vet ikke hva som er normalt eller ei......altså skal jeg fortelle han at jeg aldri har vært sammen med noen før? Han merker det sikker tenker jeg, for jeg blir flau av alt.

Jeg har ingen jentevenner jeg kan fortelle dette til, den jeg pleide å si sånne ting til er mor og hun dødde for et år og 7 månder siden.

Spørsmålene jeg har

Er det vanlig å ikke ha sex når man har vært sammen for ca 3 månder?

Jeg føler alt går fort og jeg er ganske sjener, så jeg har en tendens til å stivne hvis vi(han) gjør noe nytt. Hva gjør jeg med det ? Til nå har sett på klokka sagt at jeg må gå. Får et rart blikk bare, så sier han hadde.

Er det noen tips sånn at jeg blir mer trygg på meg sjøl.

Takk på forhånd og jeg håpet at jeg ikke er for rare.

Hei, så bra at du har møtt noen. Hva føler du da?

Du kan fint si til han det at du er ny når det kommer til forholdt er er litt sjenert til det, hvis han virkelig liker deg (og som du sier, at dere ler mye sammen og trives i hverandres nærvær) så er jo det ett tegn på at dere kanskje liker hverandre. Da vill han nok mest sannsynlig ta hensyn til at du ikke har hver så nær noen før.

Det med sex: Det er ikke noe som er normalt eller unormalt, MEN du må føle deg helt trygg på at det er noe DU har lyst til. Og har du lyst, så har du lov.

Det beste med å starte ett forhold på er å være åpen med det du ikke føler deg helt trygg på, så du ikke stenger deg selv inne, så han kanskje ikke forstår hva som skjer.

Jeg vet ikke hva dere har funnet på før, men finn på noe morsomt og aktivt, tull litt med det dere gjør, så blir du fort med kometfabel., for da har du det så gøy at bekymringene blir glemt.

Skrevet

Fortell ham hva som er greia. At du er veldig uerfaren, men at du liker ham godt. Snakk med ham. Han fortjener å vite hva som foregår, og han kommer sikkert til å syns det er helt greit bare han vet hvorfor du oppfører deg som du gjør. Pardon my French, men jeg klandrer ham ikke hvis han antar at du har pult. Hadde jeg holdt på med en på 20-21 som skvatt unna og stivnet hver gang jeg prøvde meg på å gjøre et fremstøt hadde jeg trodd hun enten ikke likte meg i det hele tatt, eller at hun hadde blitt utsatt for overgrep ... Vær ærlig med ham. Det verste som kan skje er at du får en lettet latter og et "everything makes sense! Du er jomfru!" :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke ikke hva jeg føler for han, jeg tenker på han ofte og jeg blir glad hver gang jeg ser han. Hvordan vet man at man er forelsket egentlig ?

Han er en del eldre en meg, så han har sikkert hatt andre forhold bak seg. Jeg er ikke typen til å snakke om følelser, noe han er, virker det som. Jeg har aldri tenkt på gutter eller kjerester. Russetiden var jeg den eneste i jentegjengen som ikke "hold" med noen. Jeg har alltid hatt guttevenner men jeg har ikke tenk dem på den måten. Ikke hadde jeg hatt tid til sånn tanker heller, vanskelig familiesitvation og skolen var nok å rede på.

Men er det så uvanlig at man er jomfru når man er 20 år, ja jeg vet det er noen som tidlig debutanter men det er ikke så uvanlige ikke sant ?

Og må jeg fortelle han at jeg er ny til dette, for det er pinlige og dessuten burde han forstått det nå ikke sant?

Skrevet

Det er absolutt ikke rart, uvanlig eller flaut å være jomfru når man er 20-21 (eller til og med eldre)

Er ikke så veldig rart når du aldri har vært sammen med noen før, er ikke alle som liker å ha sex med personer de ikke er i et forhold med. Noen liker at det er følelser i bildet og tryggheten det gir.

Jeg tror han vil se det som positivt at du har ventet til du er i et forhold, og at du ikke har erfaring er jo naturlig i din situasjon. Det er noe han bør vite om da, så han også kan ta hensyn til deg og at du vil ta ting i ditt tempo, du er jo ny på alt! Viktig at han vet og forstår. Du må uansett jobbe med din egen usikkerhet, tørre å teste ut litt. Men om du trenger tid på å bli trygg og komfortabel er det forståelig og.

Noen har sex med kjæresten før de blir sammen, mens noen kan vente i lang tid. Det er veldig individuelt og jeg synes ikke du skal presse deg selv om du ikke er klar. Hvis han virkelig liker deg så klarer han å vente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...