KaDust Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Hei. Jeg er både forbanna og lei meg nå. Etter flere år med oppblåst mage hvor jeg hele tiden fikk spørsmål om hvilken måned jeg er i, har jeg endelig funnet ut hva som funker for magen min i matveien. Endelig normal mage. Men! Så fikk jeg "endelig" medisiner for ADHD'en, concerta, og nå er jeg like oppblåst igjen og sliter med forstoppelse. Spørsmålet mitt er; går bivirkninger som forstoppelse over eller må jeg velge mellom ADHD-medisinene og normal mage?
waco Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Går det an å prøve en annen medisin som for eksempel ritalin eller blir magen forverret?
KaDust Skrevet 24. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2013 Vet ikke, han ville se hvordan virkning jeg har på concerta før han setter meg på noe annet fordi jeg har problemer med hjertet.
Gjest Roskva Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Vanligvis begynner man vel med ritalin etter hva jeg har forstått, men dersom man har problemer med hjertet skjønner jeg jo at du må prøve andre medisiner. Slike bivirkninger pleier å være forbi gående, har ikke prøvd concerta selv, så vet ikke hvordan det funker på kroppen, men har ikke opplevd oppblåsthet eller fortoppelse med ritalin. Dersom du ønsker å gå på medisinene kan det jo være det er mulig å prøve piller mot oppblåsthet. Mener de har noe slikt reseptfritt på apoteket, men husker ikke i farten hva det heter. Uansett burde jo legen vite råd for dette, ellers kan du jo forhøre deg på et apotek, de skal jo vite litt om medisiner og slikt de også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå