Gå til innhold

Straffemetoder!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Strengt tatt er det flere voksne enn barn som burde hatt straff :bond:

Det kan godt henne, konsekvenser for voksne er no ofte staten som gjør. ;) nå spør jeg om konsekvenser for barn :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når voksne lyver, roter, er utro og frekke så er det ikke så mange som griper inn nei... Og i alle fall ikke staten :fnise:

Skrevet

ok for å ikke kuppe noen sin tråd starter jeg en ny en!

Hvilke straffemetoder bruker dere daglig?

1 når barna er frekk og respektløse?

2 når barn lyver?

3 når barn lager skade på div ting?

4. Når barn skader andre?

5. Vist barnet ditt stjeler?

6. Når de ikke hører etter?

Jeg har en på snart 9 mnd så disiplin er ikke en del av min hverdag! men den tid kommer!

Anonym poster: 1c51a97b4c7392ac067f4163f9e148f2

Straff? daglig?

Hehe, jo skal vi se:

1: må sitte x antall min på rommet.

2: konfiskering av pc/mob/ ds..

3: pleier å knuse barnets leker når de ødelegger noe i huset.

4: skader barnet tilbake.

5: Straffearbeid (etter alder)

6: Husarrest

Det er vel passende, nå tenker jeg den lille rakkeren lærer....

MOOOAAAAAHHHAAAHAA

Gjest Riskjeks
Skrevet

Bruker ikke straffemetoder i det hele tatt, da det ikke har noen hensikt.

Mesteparten av problemstillingene dine ville ikke vært noe problem ved at barn får en god oppdragelse ( finnes unntak her også som i alt annet).

Forklare, forklare, forklare og forklare igjen. Og når du har forklart 1000 ganger forklarer du 1000 ganger til.

Nå er mine 11 og 13 og forstår mer enn nok av hva som blir sagt til de. Jeg gir de en advarsel hvis de bryter reglene, og i den advarselen ligger det ett valg. F.eks: hvis du ikke tar på deg sykkelhjelmen nå får du ikke lov til å sykle mer i dag. Du kom for sent hjem i går, kommer du for sent hjem i dag får du ikke gå noen steder i morgen.

For meg er å straffe noen å få de til å betale for sine synder. Barn som blir straffet lærer fort å ikke bli tatt, men gjør fortsatt like mye galt.

Haha, ALT dette kan ALLE barn finne på å gjøre, uavhengig av oppdragelse. Ikke vær så naiv ;)

Konsekvenser, straff, same shit. Det er uansett en form for reaksjon på negativ adferd, noe de aller fleste mener er hensiktsmessig å gi barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...