Gå til innhold

Muggen tomatpuré......Farlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget en stor, god porsjon spaggetisaus med masse godt oppi. Inkludert en stor teskje tomatpuré. Etter jeg hadde blandet den i, så jeg at det var masse mugg i den. Merket ikke at den luktet noe.. Jeg er ikke redd for smaken, men kan jeg få magebesvær av dette, eller går det bra? :/

Anonym poster: 12c6daa164795c318b7417fc4fb02109

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan svare meg da maten snart er ferdig, og jeg har stått og kokkelert på kjøkkenet en time :( Åå, så irriterende!!! Må jeg kaste alt?

AnonymBruker
Skrevet

Man skal være forsiktig med å spise mugg har jeg hørt, men veldig synd at all maten må kastes :(

Anonym poster: 986b384988238780a8556429a1cee483

AnonymBruker
Skrevet

Ja, leste på nett at det er kreftfremkallende, og man kan bli kvalm og få vondt i magen.. Men det er tross alt en teskje det er snakk om. Og det var mugg på lokket, og litt på innsiden av glasset, men ikke noe synlig mugg nedi puréen.. Det vel gå bra? Har i tillegg kokt i en time.. Vet ikke om det har noe å si, men..

Skrevet

Hm, du skrev først at det var masse mugg, deretter at det bare var på lokket og litt på innsiden av glasset. Om det ikke var mugg der du tok av tror jeg det skal gå bra. Er selv oppvokst med å skjære vekk mugg fra ost og spiste persille der ene delen var muggen her om dagen. Ikke noe problem :)

AnonymBruker
Skrevet

Det må selvfølgelig kastes.

Anonym poster: 43f6bc6ce11199fac23f7a532cc1660d

• Liker 1
Skrevet

Hadde for all del ikke spist det!

Skrevet

Hadde ikke spist det.

Selv om det bare er mugg på toppen eller rundt glasset kan det allikevel være muggtråder nede i purèen.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spise mugg av myke ting.

Anonym poster: 78f4f3edaaa7e095298cca9e1a232ed6

Skrevet

Om det ikkje var mugg på den delen du hadde oppi maten så burde det gå bra. Hadde slikt vore veeldig farlig så er det eit under at eg har overlevd oppveksten :fnise:

Gjest crazycatlady
Skrevet

Jeg hadde aldri spist det. Har skrekk for mugg og jeg er også av den typen som pælmer hele osten om det er mugg på den ene siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som et engangstilfelle tror jeg ikke det er farlig. Men endel muggsopper produserer faktisk ganske kjipe gifter, noe man vet mye mer om i dag enn da "vi" vokste opp. Derfor bør man være ganske forsiktig.

Anonym poster: 78c2c1356f5f561531425d82c32b2ed5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...