AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Morn du. Jeg lurte på .. Juni 2012 sluttet jeg på pp og mensen var stabil helt frem til September. Etter dette har ikke mensen dukket opp igjen og blitt helt vekk. Jeg har hørt og lest litt på nette at mensen kan bli borte i opp til 1 år, når man slutter på pp. Grunnen for at jeg sluttet er fordi jeg og min samboer har planer om og få barn. Så frem til den dag idag, har vi ikke hat hell med oss. Til uken skal jeg til legen for å se om det er noe de kan hjelpe meg med for å få tilbake mensen, vet du om det er noen mulighet for det? - eller må jeg bare vente til den kommer av seg selv? Fant ut at det kunne vært lurt og bestille en time, da det snart har gått 1 år siden jeg sluttet på pp. Jeg gikk forresten på Mercelon 28, hvis noen av dere har gått på disse før og sluttet, hvor lang tid tok det før mensen din var tilbake? Også lurte jeg, er det mulig for meg og i det hele tatt bli gravid når mensen ikke kommer? Anonym poster: e25f37d042c5e9206973a4388c184c27
Minya Skrevet 24. april 2013 #2 Skrevet 24. april 2013 Det jeg vet om slutting av p-piller og babyforsøk, er at det er varierer mellom en måned og to år før eggløsning og syklus er tilbake til normalt. Det kommer helt an på hvordan kroppen din reagerer på tilførsel av hormoner. Du kan få mensen uten eggløsning, men i teorien får du ikke eggløsning uten at du får mensen. Legen kan ikke gi deg noe for at du skal få tilbake mensen, men det er en god idé å snakke med h*n likevel. Om ikke annet for å utelukke andre ting som kan gjøre det vanskelig for deg å bli gravid og prate litt om hvordan du har det. Det er også viktig å tenke på at kroppen reagerer på om du er stresset eller ikke. Så når syklusen din er tilbake til normalen; slutt å stress med å prøve å få barn, så skal du se at du plutselig er gravid. Det er et faktum at mange par som har stresset i mange år med å få barn, som bestemmer seg for å slutte å prøve, plutselig blir gravide allikevel fordi kroppen responderte på at kvinnen sluttet å tenke så mye på det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Det du beskriver er helt normalt. Så du trenger ikke å bekymre deg. Det første året etter man slutter på p-piller så kan mensen være borte eller være ustabil. Man kan få hormoner som setter igang mensen, men det kan ødelegge mer en fikse når hormonene er på tur etter p-pille bruk. Så tålmodighet er det som fungerer her. Er alt fortsatt på bærtur etter sommeren så kontakter du lege. Anonym poster: ad25c8fc31593a50ac37c830fa743924
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå