Gå til innhold

Voldsoffer(erstatning)

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen år siden så ble jeg overfallt i bergen og utsatt for blind vold.

Jeg fikk en skade på balanseorganet og så ble jeg 100% døv på det venstre øret. I tillegg til dette så sliter jeg med kraftig tinnitus som følger av skadene.

Da jeg ble innlagt på sykehus etter overfallet ble det konstantert at jeg hadde en liten indre blødning og noe luft på hjernen.

Sykehusoppholdet varte i ca 3 uker.

Fra ulykken fant sted til dags dato så har jeg vert inn og ut av sykehuset jevnlig med operasjoner, kontroller, etterkontroller og utredning for å utelukke en eventuell hjerneskade.

Nå er det noen år siden overfallet fannt sted og jeg sliter enormt psykisk og fysisk.

Siden overfallet skjedde så har jeg slitt mer og mer med panikk angst, og sosialangst samt depresjoner.

Jeg har en tinnitus som nesten ikke er til å leve med og jeg tror ikke det finnes behandling for dette på nåværende tidspunkt.

Det ødelegger nattesøvnen min.

Jeg er helt døv på det venstre øret mitt og jeg har opperert en skrue inn i hodet mitt..Jeg sliter også endel med balansen.

Når det gjelder å reise alene til byer eller større plasser så sliter jeg mye.

Det er også vanskelig for meg å gå og handle på butikker osv.

Jeg er asosial.

Jeg går på antidepresiva, sobril og sovemedisin for å kune fungere noenlunde.

Panikkangsten kommer som lyn fra klar himmel, adrenalinpumpa går på fullt og det føles ut som hjertet mitt skal svikte. Under panikkangsten så er jeg ikke meg selv, jeg føler at verden ser anderledes ut med en intens frykt og redsel. Dette pleier å vare allt fra 5 minutter til 30 minutter. Mangen ganger i løpet av måneden så får jeg panikk angst når jeg sover. Da hender det at jeg ringer 113 fordi jeg er sikker på at jeg dør.

Det ødelegger nattesøvnen totalt og det setter dype spor i livet mittt.

Det plager meg mye i arbeidslivet også.

I 2011 så fikk jeg drømmejobben. Jeg ble ansatt som Ferskvareansvarlig for Meny, der jeg hadde supergode karriæremuligheter. Den jobben gikk i vasken når jeg begynte å få panikkanfall og angst forran kundene mine. Jeg turte ikke komme tilbake til jobb. Jeg fantegikk. Hater meg selv for det.

Nå i dag så ser jeg tilbake på hvor mye jeg har gått glipp av, og hvor mye jeg kunne ha oppnådd hvis det ikke var for plagene som jeg har i dag.

Har fått voldsoffererstatning på 20 000 kroner men det dekker ikke engang utgiftene mine som følge av overfallet.

Er det noen som vet om jeg har krav på en høyere erstatning?

Er det noen som vet om lignende hendelser?

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump

AnonymBruker
Skrevet

Vet det ikke er helt det du spurte om, men jeg fikk fjernet tinnitusen min med hypnose. Kan være verdt et forsøk hvis du går til en hypnoseterapeut som også er psykolog, som sikkert også kan hjelpe deg med mye av det andre du sliter med. En bok kalt "tenk deg glad" reddet forøvrig livet mitt, så ville absolutt tatt en titt på det!

Anonym poster: 196ee188aa92ba586b32cc9678497ecf

AnonymBruker
Skrevet

Uff, så forferdelig! Klem til deg TS!

Kan nok ikke hjelpe deg med så mye info, men disse folka kan helt sikkert hjelpe deg;

http://www.voldsoffer.no/

:)

Anonym poster: 0a3d0aca902e86ec1fb9eb48caa6c69f

Skrevet

Takk for svar <3 Er det noen som har fått voldsoffererstaning selv og som kan dele historien med meg ?

Skrevet

For noen år siden så ble jeg overfallt i bergen og utsatt for blind vold.

Jeg fikk en skade på balanseorganet og så ble jeg 100% døv på det venstre øret. I tillegg til dette så sliter jeg med kraftig tinnitus som følger av skadene.

Da jeg ble innlagt på sykehus etter overfallet ble det konstantert at jeg hadde en liten indre blødning og noe luft på hjernen.

Sykehusoppholdet varte i ca 3 uker.

Fra ulykken fant sted til dags dato så har jeg vert inn og ut av sykehuset jevnlig med operasjoner, kontroller, etterkontroller og utredning for å utelukke en eventuell hjerneskade.

Nå er det noen år siden overfallet fannt sted og jeg sliter enormt psykisk og fysisk.

Siden overfallet skjedde så har jeg slitt mer og mer med panikk angst, og sosialangst samt depresjoner.

Jeg har en tinnitus som nesten ikke er til å leve med og jeg tror ikke det finnes behandling for dette på nåværende tidspunkt.

Det ødelegger nattesøvnen min.

Jeg er helt døv på det venstre øret mitt og jeg har opperert en skrue inn i hodet mitt..Jeg sliter også endel med balansen.

Når det gjelder å reise alene til byer eller større plasser så sliter jeg mye.

Det er også vanskelig for meg å gå og handle på butikker osv.

Jeg er asosial.

Jeg går på antidepresiva, sobril og sovemedisin for å kune fungere noenlunde.

Panikkangsten kommer som lyn fra klar himmel, adrenalinpumpa går på fullt og det føles ut som hjertet mitt skal svikte. Under panikkangsten så er jeg ikke meg selv, jeg føler at verden ser anderledes ut med en intens frykt og redsel. Dette pleier å vare allt fra 5 minutter til 30 minutter. Mangen ganger i løpet av måneden så får jeg panikk angst når jeg sover. Da hender det at jeg ringer 113 fordi jeg er sikker på at jeg dør.

Det ødelegger nattesøvnen totalt og det setter dype spor i livet mittt.

Det plager meg mye i arbeidslivet også.

I 2011 så fikk jeg drømmejobben. Jeg ble ansatt som Ferskvareansvarlig for Meny, der jeg hadde supergode karriæremuligheter. Den jobben gikk i vasken når jeg begynte å få panikkanfall og angst forran kundene mine. Jeg turte ikke komme tilbake til jobb. Jeg fantegikk. Hater meg selv for det.

Nå i dag så ser jeg tilbake på hvor mye jeg har gått glipp av, og hvor mye jeg kunne ha oppnådd hvis det ikke var for plagene som jeg har i dag.

Har fått voldsoffererstatning på 20 000 kroner men det dekker ikke engang utgiftene mine som følge av overfallet.

Er det noen som vet om jeg har krav på en høyere erstatning?

Er det noen som vet om lignende hendelser?

Tusen takk for svar :)

Du burde definitivt ta dette opp med kommunen/staten. Jeg vet ikke hvem som er ansvarlig for dette. Send søknad om erstatning. En kompis av meg ble slått ned, blind vold. Han fikk i overkant av 60.000,- og det var ikke i nærheten like varige skader som du fikk.

Husker også en sak her fra Bergen hvor en ung mann fikk tildelt kr 640.000,- etter at han ble blind på ene øyet. Skulle nesten tro du hadde krav på noe lignende.

-Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...