Gjest elli Skrevet 24. april 2013 #1 Skrevet 24. april 2013 Hei Trenger noen innspill på noe jeg har opplevd hos psykologen, overskriften beskriver det jo... Har altså opplevd at psykologen dupper av midt i samtalen, dette er en eldre mann. Det er bare noen få sekunder, hvor han lukker øynene, dupper av, hodet detter nedover, og så plutselig våkner han, for så igjen duppe av. Dette har skjedd 2-3 ganger i løpet av to terapitimer. Han ser også ofte på klokken, dette prøver han å skjule og jeg tror ikke at han vet at jeg ser det. Første gang han duppet av skjedde, følte meg rett og slett kjempedum. Her sitter jeg og forteller om veldig tunge ting for meg, og for han er det så kjedelig at han sovner! Nå har det skjedd de to siste gangene jeg har vært der, og nå kjenner jeg faktisk at jeg er litt irritert, jeg føler meg ikke tatt på alvor. Hittils har jeg ikke sagt noe, for jeg vet ikke hva jeg skal si og det blir jo bare pinlig. Kan legge til at han er veldig nøye andre veien, at jeg er i tide til timen og lignende, noe som nesten er litt provoserende. Noen som har opplevd lignende, noen innspill?
lancome. Skrevet 24. april 2013 #3 Skrevet 24. april 2013 Har aldri opplevd noe sånt selv, men det høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Det er jo egentlig utrolig dårlig gjort .. Hva med å finne en ny psykolog ? Eller om du tør, å ta det opp med han ?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #4 Skrevet 24. april 2013 Opplevd det med klokken, og at han rett og slett ikke deltar i samtalen,bare sitter der og er sånn "ja,hva gjør vi nå?" Mens med andre har det gått kjempegreit! Så bare bytt psykolog du:) Det er ikke gøy å fortelle om private ting til en som bare tenker på penger. Anonym poster: e46796273104e62ac5a09a67901925d4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #5 Skrevet 24. april 2013 Hm. Ikke helt enkelt dette her. Nå kjenner ikke jeg din psykolog, så jeg får snakke ut fra egne erfaringer. Vi kan alle bli trøtte, spesielt på slutten av en lang arbeidsdag. Å høre på andre som snakker, uansett hvor interessant det er, gjør ikke at trøttheten forsvinner. Sitter man i en behagelig stol og hører på en jevn dur (som jo tale er), skal det ikke så mye til før en dupper av. Kanskje er det dårlig luft på kontoret, som ikke akkurat gjør det noe bedre, man blir trøtt. Men det er klart, en psykolog eller andre i liknende situasjoner, skal ikke duppe av. Men noen ganger er man trøtt, og da er man trøtt, selv om det i seg selv ikke er en unnskylding eller gjør situasjonen bedre. Jeg foreslår at du sier dette til psykologen din. Ja, det er ubehagelig, kanskje litt flaut, ekkelt? Men det er viktig. Spesielt for din del. Du betaler for å være der. Du skal få hjelp, og du skal ha en psykolog som lytter. Dupper han av, ja da lytter han ikke til deg. Om det er vanskelig å si det ansikt til ansikt, så kan du skrive en lapp, hvor du skriver at han dupper av. Det beste du kan gjøre er å si noe. Du må si noe, viss ikke kan det tenkes at det fortsetter på samme måte, og det vil du vel ikke? Anonym poster: 4ac5848c257b874aaaba2be1b5613fbe
Gjest ellie Skrevet 24. april 2013 #6 Skrevet 24. april 2013 Takker for svar og innspill! Har forståelse for det med trøtthet, men dette har skjedd i 10-tiden på formiddagen, så da kan man ikke forklare det med lang arbeidsdag bak seg sånn sett. Jeg tør ikke å si ifra, synes det er veldig pinlig og aner egentlig ikke hva reaksjonen blir, han er veldig formell og kanskje litt krass. Synes uansett at skaden har skjedd sånn sett, føler ikke jeg har tilliten til han lengre. Føler at det burde være unødvendig å skulle måtte ta opp med psykologen at han ikke bør sovne i timene. Har stått i 10 måneder i kø for å få psykolog, men jeg tror det blir ut i køen igjen. Blir ikke bedre av å gå et sted hvor jeg ikke føler meg tatt på alvor, og at han kjeder vettet av seg av å høre på meg. Har sjelden følt meg så utilpass som når jeg sitter og gråter og forteller, og så ser at han sover...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #7 Skrevet 24. april 2013 Bytt psykolog. Kan være trøtthet. Men det finnes også psykologer med rusproblemer. Høres rimelig spesielt ut. Jeg går selv til psykolog, men han lytter aktivt, til tross for lange dager. Du kan selvsagt fortelle hvordan du opplever det. Men tilliten er kanskje allerede brutt? Anonym poster: 8a50ed436263c8f312da57a8baae56b9
Gjest ellie Skrevet 24. april 2013 #8 Skrevet 24. april 2013 ja, han er jo en eldre mann, så han er helt sikkert trøtt, kanskje på tide å gi seg når man sovner på jobb. Tilliten er ikke der lengre nei, det er jo i tillegg det at han ser på klokken hele tiden, som jeg også synes er skikkelig forstyrrende og irriterende,og det at han er så nøye den andre veien, at han påpeker stadig at det er viktig å komme i tide til timen(har ennå ikke vært et minutt for sen) og at jeg betaler(som jeg har gjort hver eneste gang).Synes det hele blir temmelig spesielt at han påpeker hvor viktig det er med orden og pålitelighet, når jeg aldri har gitt han grunn til påpekingen, pluss at han allikvel skal sove vekk deler av timen. Skal kravet om ryddighet og pålitelighet bare gå den ene veien? Ble veldig glad og takknemlig når jeg endelig fikk timen, men har nå skjønt at det å få time hos psykolog ikke nødvendigvis betyr at man får god hjelp Er det andre som har opplevd dette forresten og hva gjorde dere?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #9 Skrevet 24. april 2013 Kan du få henvisning til en privat psykolog med refusjonsrett eller et dps? Da slipper du å betaler mer enn egenandelstaket (ca 2000 kr i året)? Jeg har aldri opplevd dette. Jeg hadde nok sagt i fra til han, men samtidig byttet psykolog. Det nytter ikke at han stiller krav til orden og ryddighet fra din side, når han ikke innfrir selv. Anonym poster: 8a50ed436263c8f312da57a8baae56b9
Gjest Roskva Skrevet 24. april 2013 #10 Skrevet 24. april 2013 Selv hadde jeg bytta psykolog, slikt er ikke akseptabelt. Helt greit at man kan bli trøtt og sliten etter en lang dag på jobb, det skjer alle, MEN han som psykolog burde jo selv gjøre noe for å forhindre at dette skjer. Tviler på han ikke merker selv at han dupper av . Sitter han i tillegg å ser på klokken til stadighet hadde jeg tolket det som om han på ingen måte er interessert i deg eller dine problemer. Selv gikk jeg til en fantastisk psykolog, hun kostet, men var verdt pengene! Hun satt gjerne litt over tiden også og var tydelig engasjert i det hun holdt på med. Jeg følte hun var oppriktig interessert i meg og i å hjelpe. Så vil absolutt anbefale deg å bytte psykolog, du er verdt mer enn hva han er villig til å gi. Greit han er en eldre kar altså, men om han er så sliten og trøtt burde han trappe ned. Det skal ikke gå utover betalende klienter at han ikke klarer å holde gluggene oppe.
bambis Skrevet 24. april 2013 #11 Skrevet 24. april 2013 Uansett hvilket yrke man har så er det faktisk ikke akseptabelt å sove på jobb...
Gjest Sunshine23 Skrevet 24. april 2013 #12 Skrevet 24. april 2013 Bytt psykolog. Dette hadde ikke jeg giddet mer. Dupper av flere ganger i timen, ser ofte på klokken? Nei.
Gjest Caroline55 Skrevet 24. april 2013 #13 Skrevet 24. april 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #14 Skrevet 24. april 2013 Hvor gammel er han sånn ca? Kanskje på tide å pensjonere seg? Anonym poster: 85bcd75638265c77f95dff778399aca7
smalls Skrevet 24. april 2013 #15 Skrevet 24. april 2013 (endret) Herregud, dette er da ikke akseptabelt Det er jo ikke akkurat billig å gå til psykolog heller og da forventer jeg at han/hun skal følge med på hva jeg sier og ikke sitte å sove i timene. Man føler seg ikke så viktig når psykologen dupper av flere ganger og ser på klokken. Jeg synes du burde si i fra om dette. Kanskje han skjerper seg da. Han må vel være klar over det selv at han dupper av vel? Hun burde be om unnskyldning. Endret 24. april 2013 av smalls
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå