Gå til innhold

Hovent munnsår med hvite prikker.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår fikk plutselig samboeren et rødt litt hovent munnsårr rett på innsiden av leppen. Trodde det var hovent fordi han hadde bitt i det og klemt på det.

To timer senere kjenner jeg at jeg svir på innsiden av leppen selv, trodde det var munnskjold. Da jeg ser meg i speilet når jeg skal legge med ser jeg 4-5 små hvite prikker på innsiden av leppen også har det vokst seg ganske hovent. Har ikke hatt munnsår siden jeg var liten, er dette et vanlig munnsår? Oppstår ikke de på selve leppen eller rett på utsiden?

Anonym poster: 6cf0e3c2317ed536c86a5872b436a987

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har hatt munnskold/after, så får jeg hvite prikker som vokser seg større ... dette er et typisk symptom på at det er munnskold man har, og ikke et vanlig munnsår.

munnskold er vanligst å få på innsiden, hvor som helst i munnen.

Ta deg en tur på apoteket og få lindrende produkt :) de har forskjellig du kan smøre på. også bør du bruke zendium tannkrem, de vanlige tannkremene ( f.eks solidox, colgate) inneholder stoff som gjør enn mer utsatt for munnskold.

Det går som regel over iløpet av 1-2 uker :) da jeg hadde det, var det så mye at jeg måtte gå til legen.. fikk ikke i meg mat eller noe. da fikk jeg bedøvelse jeg sprayet på, sånn at det ikke skulle vere vondt når jeg spiste.

Anonym poster: 08971f0990442ba83a47c99da28a37ef

Skrevet (endret)

feilpost

Endret av *Cat*
AnonymBruker
Skrevet

Det oppstår vel på selve leppe eller utenfor, ikke inni munnen.

Gjest Vevila
Skrevet

Det oppstår vel på selve leppe eller utenfor, ikke inni munnen.

Herpes kan man få i hele munnen, og leppene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...