Gå til innhold

Leie ut parkeringsplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt leilighet i en av de største byene i Norge. Har med leiligheten fått parkeringsplass i et lite parkeringshus, men jeg har ikke bruk for den. Har hverken bil eller lappen. I området rundt er det en del gjesteparkeringer, men de kan være fulle veldig ofte.

Så, jeg tenkte at kanskje det var marked for å leie ut parkeringsplassen min? Noen som har gjort noe slikt tidligere? Hvor mye tok dere i leie? Aner ikke hva som er OK pris for sånt. Hva er folk villige til å betale for det?

Det er ganske mange leiligheter i området, og ikke alle har tilgang på parkeringsplass, så ja, tror nok det er marked for det.

Anonym poster: c430a6c115b4d76d54bd86dbba681123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje 1000kr mnd om det er veeeeldig bra område og stor by?

Anonym poster: 7303fb3be41aeea633ed600a60dd0be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på beliggenheten. Du kan jo sjekke på finn.no hva andre i ditt nærområde tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvmpris på leiligheten din?

50k kr > 2000kr månedsleie

40k kr > 1500kr

30k kr > 1000kr

;)

Anonym poster: 5461dc750312bfc5eb780ef755204609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har kvmpris på leiligheten å si?

Anonym poster: c430a6c115b4d76d54bd86dbba681123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvmpris på leiligheten gir en god pekepinn på hva slags område det er. Bader folk i penger kan man godt prøve seg på et høyt beløp. Det er vanskelig å finne en pris hvis man mangler knagger å henge prisideen på.

Anonym poster: 5461dc750312bfc5eb780ef755204609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvmpris på leiligheten gir en god pekepinn på hva slags område det er. Bader folk i penger kan man godt prøve seg på et høyt beløp. Det er vanskelig å finne en pris hvis man mangler knagger å henge prisideen på.

Anonym poster: 5461dc750312bfc5eb780ef755204609

Ikke helt enig. Se på Holmlia feks, ikke mange små leiligheter der, men ikke akkurat noe rikmannsstrøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på Holmlia feks, ikke mange små leiligheter der, men ikke akkurat noe rikmannsstrøk.

Skjønner ikke riktig hva du mener med dette. Høy kvmpris = små leiligheter? Jeg ser jo at nordmenn ikke føler seg rike selv om de punger ut 3 mill for 80 kvadrat. Men de er altså det. Et vennepar av oss vil absolutt bo midt i smørøyet, og en god inntekt på 25000kr/mnd etter skatt går med på det. Galskap, spør du meg, men de to tullingene ville lett ha betalt 2000kr for en parkering like utenfor.

Anonym poster: 5461dc750312bfc5eb780ef755204609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg tror en skal huske hva det koster i nyens parkeringsanlegg, også gjøre ett regnestykke, 100 kr i timen på den dyreste palssen omtrent det er sjukt

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.4.2013 at 22.50, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt leilighet i en av de største byene i Norge. Har med leiligheten fått parkeringsplass i et lite parkeringshus, men jeg har ikke bruk for den. Har hverken bil eller lappen. I området rundt er det en del gjesteparkeringer, men de kan være fulle veldig ofte.

 

Så, jeg tenkte at kanskje det var marked for å leie ut parkeringsplassen min? Noen som har gjort noe slikt tidligere? Hvor mye tok dere i leie? Aner ikke hva som er OK pris for sånt. Hva er folk villige til å betale for det?

 

Det er ganske mange leiligheter i området, og ikke alle har tilgang på parkeringsplass, så ja, tror nok det er marked for det.

 

Anonym poster: c430a6c115b4d76d54bd86dbba681123

Det varierer veldig med område. Fra 1000 til 4000 i måneden.  Vi leier ut til 2000, men bor i Oslo og kommer nok til å sette opp prisen etterhvert nå som kommunen har satt opp prisen på gateparkering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt brl er det en som leier ut sin parkeringsplass til 800 kr mnd, dette er sentrumsnært i Stavanger

Anonymkode: 5a769...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.4.2013 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke riktig hva du mener med dette. Høy kvmpris = små leiligheter? Jeg ser jo at nordmenn ikke føler seg rike selv om de punger ut 3 mill for 80 kvadrat. Men de er altså det. Et vennepar av oss vil absolutt bo midt i smørøyet, og en god inntekt på 25000kr/mnd etter skatt går med på det.

Anonym poster: 5461dc750312bfc5eb780ef755204609

Tror du må ha misforstått noe. Det er ingen som betaler 25.000 kroner i måneden for 80 kvadrat i Oslo Sentrum, ikke engang om de leier. 80 kvadrat ligger vel på rundt 5 millioner kroner. Til 2 % rente vil det koste 5800,- i måneden i renteutgifter + et par tusen kroner i fellesutgifter. Så må du sannsynligvis betale litt ned på lånet, men det er jo bare sparing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...