AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Jeg vet ikke hvordan jeg har det akkurat. Forstår ingenting... Jeg jobber hverdag(vanlig arbeidstid) med administrasjonsoppgaver. Jeg har ofte vondt i hodet på jobben, noen ganger føler jeg meg veldig kald, begynner å skjelve og fryser. Har veldig vondt i hodet!! Jeg har hatt mange sykmeldinger de siste ukene, hatt masse fravær pga det. Men legen min finner ikke noe ut. Når jeg kommer hjem så orker jeg ikke å gjøre noe, er veldig lat, føler meg sliten hele tiden og sover med det samme. Jeg sover veldig mye, kan sove opp til flere timer :/ og da får jeg ikke gjort noe. Jeg har meldt meg inn på treningssenter også, men kun vært der 1 gang siden jeg har meldt meg, etter det klarer jeg ikke, jeg blir bare så sliten etter jobb at jeg orker nesten ingenting, rett til sengs.Og hodet mitt :/ Jeg forstår ikke hva som skjer med meg, jeg får dårlig humør da jeg er sånn, blir deppa og skjønner rett og slett ingenting. Dette har skjedd meg lenge, men det er først nå jeg reagerer sterkt på det da jeg ikke får gjort noe annet enn å bare gå på jobb og komme hjem og legge seg. Helt sykt. Legen min finner ingen sykdom, ingen feil,. Hva er egentlig feilen da tro? Hvorfor er jeg sånn? Jeg er da ikke så gammel heller, rundt 20år. Noen av dere som føler dere sånn? eller om noen har råd til meg? Anonym poster: b603dea39cdf3b16ec97439220e1e85c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Jeg satt på jobb og frøs, med vondt i hodet og/eller holdt på å sovne hver dag da jeg var like gammel som deg, og etter jobb gikk jeg stort sett bare hjem og sov noen timer før jeg orket å "lage middag" (enklest mulig). Det viste seg etter hvert at jeg hadde lavt stoffskifte, som ble bedre da jeg begynte på medisiner. I dårlige perioder er jeg tilbake til å sove veldig mye, ikke orke å lage ordentlig mat, vondt i hodet nesten hele tiden ++ Så hvis du ikke har tatt stoffskifteblodprøver, så vil jeg anbefale det! Ellers kan det jo være alt mulig rart, inkludert feks jernmangel eller diverse vitaminmangler. I tillegg er det viktig å ha god døgnrytme, ikke sove FOR mye, spise riktig/sunt og å være i fysisk aktivitet, selv om jeg vet så inderlig godt at det kan være vanskelig når man er så trøtt. Jeg gikk fra å spise bra og trene flere ganger i uka til å ikke orke noe av det. Anonym poster: 6b0f0ee20831a535a469aa4f6afe90ec
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 TS her Hvor lenge hadde du disse plagene? Kanskje jeg også skal be om stoffskifte blodprøve. Har sjekket jern og vitamin også, kom frem til ingenting! Jeg klarer såvidt å stå opp :/ Er så søvni hele tiden, om morgen, kvelden, etter jobb.. herregud, det er bare helt sykt! På vei hjem og på vei til jobb sover jeg også i bussen. Jeg er lite fysisk aktiv da jeg sitter hele dagen på jobben. Men jeg går daglig 30minutter. Tror det er nok? Jeg får ikke trent fordi jeg har ingen energi i meg, er bare så trøtt og sliten hele tiden + vondt i hodet. Da er jeg totalt ødelagt! Kostholdet mitt er ålright, spiser sunt. :/ Anonym poster: b603dea39cdf3b16ec97439220e1e85c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Jernmangel, vitaminmangel og slike ting regner jeg med du har fått avkreftet ettersom du har vært hos legen? Det kan hende det har noe med været å gjøre, mange blir slitne og surrete når våren plutselig kommer, og noen blir helt utslått til kroppen har vent seg til forandringene. Ønsker deg god bedring uansett. Høres ikke kjekt ut! Anonym poster: 2bf63b8af860b73fb5f5fd4e5cebbcb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Be legen din teste deg for cøliaki også. Anonym poster: eeaae4723e551647277d4ebd70f4537b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 TS her Hei. Jeg har hatt disse plagene lenge, i ca 2-3mndr, men det er først nå jeg reagerer sterkt på det. Fordi jeg gjør nesten ikke noe annet enn å gå på jobb og sove. Dette har familien lagt merke til og lurer på om det er noe feil med meg?! Ja sa jeg, fortalte alt, men finner ingen løsning, og heller ikke legen. Alle blodprøvene som ble tatt var normale. Fikk ikke utslag på noe! Anonym poster: b603dea39cdf3b16ec97439220e1e85c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Har ikke cøliaki noe med tarm og gluten å gjøre ? Anonym poster: b603dea39cdf3b16ec97439220e1e85c
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Har ikke cøliaki noe med tarm og gluten å gjøre ? Anonym poster: b603dea39cdf3b16ec97439220e1e85c Jo, derfor henger det sammen med næringsopptak. Tarmen vil ikke ta opp næring om man har cøliaki og spiser gluten, og dermed blir man veldig sliten og slapp. Symptomene på cøliaki varierer veldig fra person til person, og man trenger derfor ikke å ha mageproblemer for og ha cøliaki. Anonym poster: eeaae4723e551647277d4ebd70f4537b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 TS her Hmm. Jeg samler inn alle råd fra dere og går videre med dette til legen min. Hun finner jo ingenting, derfor så prøvde jeg meg her, kanskje noen har like symptomer og har gode råd. Takk for det, skal høre med legen:) Anonym poster: b603dea39cdf3b16ec97439220e1e85c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå