AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 Har gått til en psykolog på DPS 4 ganger. føler så langt at vi ikke har kommet "i gang", men vet egentlig ikke hva som kommer til å skje videre.. Til nå er det jeg som har snakket 90 % av timen.. Har prøvd å kartlagt med noen spørsmål han har begynt meg.. noen andre her som går til DPS og vil fortelle om deres opplevelse? er så spent på hvordan og når jeg kommer til å føle at jeg har nytte av det.. Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Har gått på dps i tre år. To år med samtaleterapi, seks uker intensiv kurs i kognitiv terapi, og nå et år i gruppeterapi. Jeg følte ikke at samtaleterapien fungerte der og da, men ser i dag at jeg fikk sortert og åpnet meg på en konstruktiv måte. Det la også grunnlaget for at jeg skulle klare den andre terapien jeg gikk i og går i nå. Det er jo individuelt hvor mange timer det tar før man ser forbedring hos seg selv, men det tar tid å endre på tankemønsteret sitt, sakte men sikkert vil du se forandring. Mitt råd er å være åpen og ærlig, jo fortere terapeuten lærer deg å kjenne, jo fortere får du utbytte av terapien. Ønsker deg masse lykke til Anonym poster: 6b6e2b96e3327ee90f369332834bc036
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Har gått på dps i tre år. To år med samtaleterapi, seks uker intensiv kurs i kognitiv terapi, og nå et år i gruppeterapi. Jeg følte ikke at samtaleterapien fungerte der og da, men ser i dag at jeg fikk sortert og åpnet meg på en konstruktiv måte. Det la også grunnlaget for at jeg skulle klare den andre terapien jeg gikk i og går i nå. Det er jo individuelt hvor mange timer det tar før man ser forbedring hos seg selv, men det tar tid å endre på tankemønsteret sitt, sakte men sikkert vil du se forandring. Mitt råd er å være åpen og ærlig, jo fortere terapeuten lærer deg å kjenne, jo fortere får du utbytte av terapien. Ønsker deg masse lykke til Anonym poster: 6b6e2b96e3327ee90f369332834bc036 Takk for godt svar Jeg føler vel egentlig at jeg har snakket VELDIG mye de 4 timene jeg har vært der.. håper dette er positivt. Har derfor ikke sett på metodene (?) psykologen bruker.. Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Hei TS! Jeg går også til behandler på DPS, og også vært der 4 ganger Hva kan jeg si? Det jeg kan si, er at jeg også har snakket mye, h*n spør og jeg svarer, det er veldig slitsomt for hjernen, jeg blir så sliten i hodet etterpå at jeg ikke klarer noen ting, og det er jo logisk, når det blir mye prat om deg selv. Men, bortsett fra det, så føler jeg meg lett etter hver gang jeg har vært der, liksom glad også. Vi får bare ta tiden til hjelp TS, og jobbe hardt med oss selv, så vil vi nok se en forandring om ikke nå, så senere, det har jeg tro på. Ønsker deg Lykke til Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Hei TS! Jeg går også til behandler på DPS, og også vært der 4 ganger Hva kan jeg si? Det jeg kan si, er at jeg også har snakket mye, h*n spør og jeg svarer, det er veldig slitsomt for hjernen, jeg blir så sliten i hodet etterpå at jeg ikke klarer noen ting, og det er jo logisk, når det blir mye prat om deg selv. Men, bortsett fra det, så føler jeg meg lett etter hver gang jeg har vært der, liksom glad også. Vi får bare ta tiden til hjelp TS, og jobbe hardt med oss selv, så vil vi nok se en forandring om ikke nå, så senere, det har jeg tro på. Ønsker deg Lykke til Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6 Åå, så gøy (hehe) at du også har vært der 4 ganger jeg synes det er veldig spennende å gå der, gleder meg alltid. Er veldig takknemlig at jeg har fått sjansen til å gå der til en psykolog Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Åå, så gøy (hehe) at du også har vært der 4 ganger jeg synes det er veldig spennende å gå der, gleder meg alltid. Er veldig takknemlig at jeg har fått sjansen til å gå der til en psykolog Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9 Hehe, det synes jeg også, når jeg så ditt innlegg, så tenkte jeg at jeg måtte svare. Bra at du føler det sånn, det er noe helt annet med DPS, ikke sant? Jeg har vært hos 4 forskjellige behandlere, mens jeg ventet på dps, og det kan ikke sammenlignes. Dps er noe for seg selv. Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #7 Skrevet 23. april 2013 Hehe, det synes jeg også, når jeg så ditt innlegg, så tenkte jeg at jeg måtte svare. Bra at du føler det sånn, det er noe helt annet med DPS, ikke sant? Jeg har vært hos 4 forskjellige behandlere, mens jeg ventet på dps, og det kan ikke sammenlignes. Dps er noe for seg selv. Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6 Oi, såpass. Jeg har ikke vært hos noen andre behandlere eller psykologer før, men er fornøyd så langt Blir spennende å se hvordan prosessen blir og hvor lang tid alt tar. Går du regelmessig? Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Går til DPS. Startet i mars. Har vært der en del ganger, der jeg snakker med en dame. Hun er ikke psykolog, men overlege. Da jeg ble henvist til DPS trodde DPS var å bli innlagt på sykehus. Det eneste vi gjør er å snakke om meg og mitt liv.. Hun spør mye om fortiden min. Føler vel hun kunne skrevet en biografi om meg. Vi snakker ikke så mye om konkrete tiltak til hva jeg kan gjøre for å få det bedre. Blir mest: Hva har skjedd?... bla bla bla. Føler meg bra når jeg sitter der, men når jeg er tilbake og ute igjen, merker jeg at jeg går tilbake til å være trist. Men det er bare min erfaring. Anonym poster: bca0db2cc71a1dc4ad4194aa737f166b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Går til DPS. Startet i mars. Har vært der en del ganger, der jeg snakker med en dame. Hun er ikke psykolog, men overlege. Da jeg ble henvist til DPS trodde DPS var å bli innlagt på sykehus. Det eneste vi gjør er å snakke om meg og mitt liv.. Hun spør mye om fortiden min. Føler vel hun kunne skrevet en biografi om meg. Vi snakker ikke så mye om konkrete tiltak til hva jeg kan gjøre for å få det bedre. Blir mest: Hva har skjedd?... bla bla bla. Føler meg bra når jeg sitter der, men når jeg er tilbake og ute igjen, merker jeg at jeg går tilbake til å være trist. Men det er bare min erfaring. Anonym poster: bca0db2cc71a1dc4ad4194aa737f166b Har du spurt henne om tiltak eller ting du kan gjøre, eller hvordan prosessen framover blir? hva er hun overlege for? trodde bare det var psykolger og psykriatere der.. Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Oi, såpass. Jeg har ikke vært hos noen andre behandlere eller psykologer før, men er fornøyd så langt Blir spennende å se hvordan prosessen blir og hvor lang tid alt tar. Går du regelmessig? Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9 Ja, jeg går en gang i uken. Enn du da? Jeg går også til overlege, som er psykiater. Men jeg er fornøyd, og så langt føler jeg at vi forstår hverandre og det er så godt. Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #11 Skrevet 23. april 2013 Ja, jeg går en gang i uken. Enn du da? Jeg går også til overlege, som er psykiater. Men jeg er fornøyd, og så langt føler jeg at vi forstår hverandre og det er så godt. Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6 Jeg er student i Bergen, men går til DPS i Oslo, hjembyen min. Flytter hjem til Oslo om en måned, så vil tro jeg kommer til å gå en gang i uken da gleder meg. Det som er synd er at jeg ikke får dekket noe reiseutgifter, men er ikke så lenge til jeg flytter hjem heldigvis Anonym poster: a5093dab0bcf2113cbdc2e77d14271f9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #12 Skrevet 23. april 2013 Går til DPS. Startet i mars. Har vært der en del ganger, der jeg snakker med en dame. Hun er ikke psykolog, men overlege. Da jeg ble henvist til DPS trodde DPS var å bli innlagt på sykehus. Det eneste vi gjør er å snakke om meg og mitt liv.. Hun spør mye om fortiden min. Føler vel hun kunne skrevet en biografi om meg. Vi snakker ikke så mye om konkrete tiltak til hva jeg kan gjøre for å få det bedre. Blir mest: Hva har skjedd?... bla bla bla. Føler meg bra når jeg sitter der, men når jeg er tilbake og ute igjen, merker jeg at jeg går tilbake til å være trist. Men det er bare min erfaring. Anonym poster: bca0db2cc71a1dc4ad4194aa737f166b Samme her, jeg føler meg bra der og da, men etter 2 dager så er jeg på min gamle jeg. Etter denne fjerde gangen, så har jeg fått i oppgave å skrive ned, når jeg føler meg nedfor eller angsten og raseri kommer, hva jeg føler da og hvilken tanker som går gjennom hodet mitt, sånn at til neste gang så kan jeg eksakt si hvordan det var, istedenfor å sitte der og tenke tilbake, på når det skjedde og hva jeg følte da. Anonym poster: 58f2b6779c488f9fcc69aafec8539ed6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå