waco Skrevet 23. april 2013 #1 Skrevet 23. april 2013 http://www.dagbladet.no/2013/04/22/nyheter/dbtv/skjonnhetsideal/reklame/parodi/26802886/ Fikk på facebook en "skjønnhetspresset" link som dagbladet hadde laget, hvor det var to videor. Den ene var om kvinner som alle mener at de er stygge fjeset når de speiler seg om morgen og den andre videon er om menn som synes de ser bedre ut i virkeligheten enn det speilbildet viser. Jeg er blant dem. Jeg ser helt forferdelig ut, men synes jeg er kjekk, over gjennomsnittet ihvertfall. Det er fordelen med å være innbilsk! Over til tema. Hva kommer det av kvinner synes de er styggere når de ser seg selv i speilet enn de egentlig er, og hva kommer det av at menn synes de er ganske så kjekke uansett? Det jeg tror, uten å være helt sikker, - er at kvinner ikke forstår at speilbildet viser fjeset ditt speilvent. Ditt høyre øye blir ditt venstre i speilbildet. Et vreng av deg selv. Menn forstår dette her, men dette blir samtidig altfor abstrakt avansert for kvinner, - det at hjernen skal kunne speile et speilbilde. Jeg sier ikke at det er deres feil at dere er sånne som ser vrangsiden av ansiktet, - barn og eldre og demente gjør også dette her. Så nå har jeg fortalt dere grunnen. Smarte mennesker synes de selv ser kjekke ut i speilet, - dumme mennesker synes de ser stygge ut i speilet, men samtidig synes de selv de er deilige på bilder. De forstår ikke at forskjellen på speilet og bilder kan forklares med et ord som kalles, - refleksjon. Det er rett og slett to forskjellige ansikter fordi på bildet er høyre øyet ditt til høyre og i speilet så er høyre øye, øre og nesedel på venstre side. Pappa lærte meg dette her da jeg var en 6-7 år gammel tror jeg? Så nå har jeg fortalt dere årsaken! =) Waco Bekymret mann som vennlig oppklarer misforståelser for kvinner som ikke skjønner sitt eget beste. 1
Karenina Skrevet 23. april 2013 #2 Skrevet 23. april 2013 Hva er det du prøver å oppnå med å kalle kvinner dumme, på et kvinneforum? Hvorfor er det så mange troll her, det ødelegger hele forumet! 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 23. april 2013 #3 Skrevet 23. april 2013 Hva er det du prøver å oppnå med å kalle kvinner dumme, på et kvinneforum? Hvorfor er det så mange troll her, det ødelegger hele forumet! Jeg tror ikke ts mener at kvinner er dumme Ikke ta alt så seriøst!
Karenina Skrevet 23. april 2013 #4 Skrevet 23. april 2013 Jeg tror ikke ts mener at kvinner er dumme Ikke ta alt så seriøst! Vel, Waco sammenligner oss med barn, demente og eldre. Men skjønner hva du mener, skal ikke henge meg opp i dette
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #5 Skrevet 23. april 2013 Jeg er kvinne, og jeg synes jeg ser mye bedre ut enn jeg egentlig gjør! Jeg er også intelligent, belest og jævlig klok. Bekrefter det teorien din, sånn hvis vi ser bort fra mannsjåvinismen og generaliseringene? Anonym poster: 8189cb563fd6c3c6da5772e7cdbc24d4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #6 Skrevet 23. april 2013 Jeg er fullstendig klar over dette, synes noen ganger jeg ser bra ut og noen ganger ikke. Kvinner er vel generelt mer kritiske til eget utseende og henger seg mer opp i detaljer. Det er jo ikke bare å kjenne til denne teorien og så føler man seg automatisk bra. Gusten hud, ringer under øynene etc er da fortsatt der. Anonym poster: 1e93f16534567c76be6569d44536a932 1
waco Skrevet 23. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2013 Hei dere, nå linka jeg til en link. Det er ikke jeg som mener dette her. Det finnes to videoer, - en hvor kvinner synes de er styggere enn de egentlig er, - og en video hvor menn synes de er kjekkere enn de er. Hva har dette her med meg å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #8 Skrevet 23. april 2013 Hei dere, nå linka jeg til en link. Det er ikke jeg som mener dette her. Det finnes to videoer, - en hvor kvinner synes de er styggere enn de egentlig er, - og en video hvor menn synes de er kjekkere enn de er. Hva har dette her med meg å gjøre? Det er vel formuleringen din om smarte og dumme mennesker de reagerer på Anonym poster: 1e93f16534567c76be6569d44536a932
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #9 Skrevet 23. april 2013 Jeg tror at jeg kan være begge deler. Både litt innbilsk og litt for dømmende. Men det må komme av at det er større press på kvinner å være flinkere. Være en "flink pike",vakker på både innsiden og utsiden. Det har nok litt med hvordan media er og utallige kvinneblader som skal liksom lære oss å se bra ut og både menn og kvinner som behandler folk etter utseende. Anonym poster: f37927088c525bc11f73eaf760455674
Miller Skrevet 23. april 2013 #10 Skrevet 23. april 2013 Hei dere, nå linka jeg til en link. Det er ikke jeg som mener dette her. Det finnes to videoer, - en hvor kvinner synes de er styggere enn de egentlig er, - og en video hvor menn synes de er kjekkere enn de er. Hva har dette her med meg å gjøre? Waco, du waco I en usammenhengende og ulogisk analyse kom du frem til at kvinner var dummere enn menn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå