Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var ute og spiste lunch instad, og spiste en rett med ansjos. Et slags smørbrød. Etterpå slo deg meg at man kanskje ikke skal spise ansjos som gravid. Jeg prøvde å google, men ble ikke helt klok på det jeg leste. Noen som harbgjort det samme som har spurt legen sin? Jeg er forøvrig 33 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Modig mor
Skrevet

Ansjos er helt uproblematisk.

Matportalen har dette å si om fisk og skalldyr:

DETTE BØR DU UNNGÅ:

Rakfisk (bakterier).Selkjøtt (fremmedstoffer).Blåkveite over tre kilo (fremmedstoffer).Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo (fremmedstoffer).Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt (fremmedstoffer).Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei (fremmedstoffer).Brunmat i krabbe og hummer, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).

Skrevet

Ansjos er helt uproblematisk.

Matportalen har dette å si om fisk og skalldyr:

DETTE BØR DU UNNGÅ:

Rakfisk (bakterier).Selkjøtt (fremmedstoffer).Blåkveite over tre kilo (fremmedstoffer).Ferskvannsfisk av typen: All gjedde, abbor over 25 cm, ørret over en kilo, røye over en kilo (fremmedstoffer).Eksotisk fisk som: Hai, sverdfisk, skater og fersk tunfisk. Tunfisk på boks er helt trygt (fremmedstoffer).Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei (fremmedstoffer).Brunmat i krabbe og hummer, fordøyelseskjertelen i kamskjell og nyren i o-skjell (fremmedstoffer).

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...